eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyCovid w Szwecji
Ilość wypowiedzi w tym wątku: 448

  • 71. Data: 2020-05-20 13:30:50
    Temat: Re: Covid w Szwecji
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Janusz" napisał w wiadomości grup
    dyskusyjnych:ra2une$kss$1$J...@n...chmurka.net...
    W dniu 2020-05-20 o 08:33, ąćęłńóśźż pisze:
    >> Ubezpieczenia społeczne vs. kapitalizm?

    >Dokładnie, i to taki kapitalizm że aż zęby bolą, przeczytałem kiedyś
    >fajny komentarz o usa, u nich tak jest bo podstawy państwa tworzyli
    >angielscy purytanie.
    >Teraz im sie to co chwilę czkawką odbija.
    >Studia -kredyt, spłata kolejne 20lat

    W Anglii/UK tez sa platne. I w Australii.

    >Choroba - kredyt spłata kolejne lata albo bankrutcwo.

    Chyba smierc.

    >A płaci się za wszystko, bo ubezpieczenia (o ile się ma) pokrywa
    >tylko podstawy,

    Ubezpieczenia zdrowotne tam sa, od Obamy nawet jakby obowiazkowe.
    Tylko ze masz racje - potem sie okazuje, ze drobnego druku nie
    doczytales.

    >wystarczy że z narkozy wybudzi Cię inna pielegniarka niż z twojego
    >ubezpieczenia i juz musisz za nia płacić, podobnie z lekarzem.

    Ten lekarz to mnie dziwi, ale owszem - czytam ze np jeden rachunek od
    szpitala, drugi od chirurga.

    Przy czym ... ci, co ubezpieczenie maja, ponoc chwala, ze w USA jest
    najlepsza "sluzba zdrowia na swiecie",
    a ci co nie maja, to nazywaja szpital "miejską umieralnia". Ale to
    szpital dla biedoty :-)

    A jeszcze ciekawsze - kiedys to ubezpieczenie kosztowalo ~300$/mc.
    Teraz pewnie z 500$.
    Dla calej rodziny.
    Jak sobie patrze w pita i dodam zone ... to wcale tak wielokrotnie
    mniej nie place ...

    >Obama chciał im zrobić powszechene ubezpieczenie zdrowotne podobne
    >jak w Europie to go żywcem chcieli zjeść.

    Jak kiedys gadalem z Amerykaninem, to wcale tak prosto nie bylo.

    Glowny numer byl taki, ze on wprowadzil obowiazek ubezpieczenia.
    Kto nie mial, to placil jakas kare/podatek.
    I musial w podatkowym zeznaniu rocznym wpisac, ze ma, lub ze nie ma.
    A za falszywe zeznanie kara wysoka ...

    Byly chyba jakies numery, ze to obamowskie ubezpieczenie dla
    niektorych bylo drozsze niz prywatne.
    No i ciagle bedziesz mial to samo co u nas - a gdzie jest polisa i
    spis ryzyk - co ubezpieczenie pokrywa, a czego nie.
    Zeby sie nie skonczylo tak, ze pieniadze placiles, a na leczenie raka
    to pieniedzy ubezpieczyciel nie ma.

    J.


  • 72. Data: 2020-05-20 14:49:00
    Temat: Re: Covid w Szwecji
    Od: Janusz <j...@o...pl>

    W dniu 2020-05-20 o 12:59, Budzik pisze:
    > Użytkownik Janusz j...@o...pl ...
    >
    >> Dlatego byłem w pierwszym momencie zaskoczony tym co powiedział młody
    >> Stuhr (zmienił zdanie w kwestii popierania kandydata PO), ale po
    >> zastanowieniu przyznałem mu rację.
    >
    > CZyZbys nie odczytał ironii?
    >
    No nie, uzasadnił to i wg mnie ma to sens, zresztą wyżej napisałem jaki.

    --
    Janusz


  • 73. Data: 2020-05-20 15:28:37
    Temat: Re: Covid w Szwecji
    Od: Janusz <j...@o...pl>

    W dniu 2020-05-20 o 13:30, J.F. pisze:
    > Użytkownik "Janusz"  napisał w wiadomości grup
    > dyskusyjnych:ra2une$kss$1$J...@n...chmurka.net...
    > W dniu 2020-05-20 o 08:33, ąćęłńóśźż pisze:
    >>> Ubezpieczenia społeczne vs. kapitalizm?
    >
    >> Dokładnie, i to taki kapitalizm że aż zęby bolą, przeczytałem kiedyś
    >> fajny komentarz o usa, u nich tak jest bo podstawy państwa tworzyli
    >> angielscy purytanie.
    >> Teraz im sie to co chwilę czkawką odbija.
    >> Studia -kredyt, spłata kolejne 20lat
    >
    > W Anglii/UK tez sa platne. I w Australii.
    Ale bardziej myślałem o europie kontynentalnej że tak powiem, Anglia ma
    swoje dziwactwa, a ich służba zdrowia jest chyba jedną z najgorszych w
    europie.
    Miałem na myśli oprócz nas biedaków, państwa bogate czyli zachodnią
    europę, gdzie masz podatek i w podstawowym zakresie darmową służbę zdrowia.


    >
    >> Choroba - kredyt spłata kolejne lata albo bankrutcwo.
    >
    > Chyba smierc.
    No czasami się uda wyleczyć i wtedy publikują co niektórzy rachunki w sieci.

    >
    >> A płaci się za wszystko, bo ubezpieczenia (o ile się ma) pokrywa tylko
    >> podstawy,
    >
    > Ubezpieczenia zdrowotne tam sa, od Obamy nawet jakby obowiazkowe.
    > Tylko ze masz racje - potem sie okazuje, ze drobnego druku nie doczytales.
    Był cały artykuł na joe o tym.

    >
    >> wystarczy że z narkozy wybudzi Cię inna pielegniarka niż z twojego
    >> ubezpieczenia i juz musisz za nia płacić, podobnie z lekarzem.
    >
    > Ten lekarz to mnie dziwi, ale owszem - czytam ze np jeden rachunek od
    > szpitala, drugi od chirurga.
    Dokładnie, muszą wszystko planować przy planowych zabiegach, gorzej z
    wypadkami
    wtedy leci randomowo.

    >
    > Przy czym ... ci, co ubezpieczenie maja, ponoc chwala, ze w USA jest
    > najlepsza "sluzba zdrowia na swiecie",
    Dla tych co maja kasę to na pewno.

    > a ci co nie maja, to nazywaja szpital "miejską umieralnia". Ale to
    > szpital dla biedoty :-)
    teraz trochę ich przybyło.

    >
    > A jeszcze ciekawsze - kiedys to ubezpieczenie kosztowalo ~300$/mc. Teraz
    > pewnie z 500$.
    > Dla calej rodziny.
    > Jak sobie patrze w pita i dodam zone ... to wcale tak wielokrotnie mniej
    > nie place ...
    Bo u nas wcale tanio nie ma, ale w razie 'w' to masz w zasadzie jedyny
    wydatek, a tam to dopiero początek wydatków.

    >
    >> Obama chciał im zrobić powszechene ubezpieczenie zdrowotne podobne jak
    >> w Europie to go żywcem chcieli zjeść.
    >
    > Jak kiedys gadalem z Amerykaninem, to wcale tak prosto nie bylo.
    >
    > Glowny numer byl taki, ze on wprowadzil obowiazek ubezpieczenia.
    > Kto nie mial, to placil jakas kare/podatek.
    > I musial w podatkowym zeznaniu rocznym wpisac, ze ma, lub ze nie ma.
    > A za falszywe zeznanie kara wysoka ...
    >
    > Byly chyba jakies numery, ze to obamowskie ubezpieczenie dla niektorych
    > bylo drozsze niz prywatne.

    Z tego co pamiętam to mu ta ustawę tak 'przekopali' w senacie i
    kongresie że ona nijak nie przypominała pierwotnych planów, zreszta u
    nas się też tak dzieje.

    > No i ciagle bedziesz mial to samo co u nas - a gdzie jest polisa i spis
    > ryzyk - co ubezpieczenie pokrywa, a czego nie.
    > Zeby sie nie skonczylo tak, ze pieniadze placiles, a na leczenie raka to
    > pieniedzy ubezpieczyciel nie ma.
    Tam to chyba im nie grozi, ubezpieczyciele to tam jedne z bogatszych
    firm, chyba 5 ich jest, podzieliły tort i mogą dyktować ceny, ot wolna
    amerykanka.


    --
    Janusz


  • 74. Data: 2020-05-20 17:03:36
    Temat: Re: Covid w Szwecji
    Od: Przemek Jedrzejczak <p...@g...com>

    Makaron i Merkel poklepując się po plecach uratowali parę (dziesiąt) tysięcy
    staruszków ale UNICEF mówi że ofiary wśród dzieci będą przerażające

    że światowy zamęt związany z opieką prenatalną, macierzyńską i szczepionkami, które
    są kluczowe dla zdrowia dzieci, może spowodować dalsze zgony - nawet 1.2 mln dzieci
    poniżej piątego roku życia na całym świecie

    Ja wiem chcieli dobrze a wyszło jak zwykle

    https://www.ofeminin.pl/swiat-kobiet/to-dla-nas-wazn
    e/koronawirus-unicef-ostrzega-dziennie-umrze-nawet-6
    -tys-dzieci/mf9vfcn


  • 75. Data: 2020-05-20 19:15:20
    Temat: Re: Covid w Szwecji
    Od: ąćęłńóśźż <...@...pl>

    To te czarne dzieci co po parunastu latach przypływają do Europy?


    -----
    > światowy zamęt związany z opieką prenatalną, macierzyńską i szczepionkami, które są
    kluczowe dla zdrowia dzieci, może spowodować
    > dalsze zgony - nawet 1.2 mln dzieci poniżej piątego roku życia na całym świecie


  • 76. Data: 2020-05-21 11:43:41
    Temat: Re: Covid w Szwecji
    Od: PiteR <e...@f...pl>

    in <news:5ec3df02$0$500$65785112@news.neostrada.pl>
    user J.F. pisze tak:

    > Co by nie mowic, to w UK juz 30 tys ofiar smiertelnych

    nie znam nikogo kto zmarł i jak wrócę do pracy
    to plis niech się nie dowiem, że ktoś się zabrał.

    --
    Piter

    Sweet little girl I prefer
    You behind the wheel
    Me the passenger


  • 77. Data: 2020-05-21 11:45:49
    Temat: Re: Covid w Szwecji
    Od: PiteR <e...@f...pl>

    in <news:ra3ba9$uh4$1$Janusz@news.chmurka.net>
    user Janusz pisze tak:

    > ich służba zdrowia jest chyba jedną z najgorszych w
    > europie.

    polska służba zdrowia jest gorsza.

    --
    Piter

    Sweet little girl I prefer
    You behind the wheel
    Me the passenger


  • 78. Data: 2020-05-21 11:59:48
    Temat: Re: Covid w Szwecji
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Janusz" napisał w wiadomości grup
    dyskusyjnych:ra3ba9$uh4$1$J...@n...chmurka.net...
    W dniu 2020-05-20 o 13:30, J.F. pisze:
    > Użytkownik "Janusz" napisał w wiadomości grup W dniu 2020-05-20 o
    > 08:33, ąćęłńóśźż pisze:

    >>>> Ubezpieczenia społeczne vs. kapitalizm?
    >>> Dokładnie, i to taki kapitalizm że aż zęby bolą, przeczytałem
    >>> kiedyś fajny komentarz o usa, u nich tak jest bo podstawy państwa
    >>> tworzyli angielscy purytanie.
    >>> Teraz im sie to co chwilę czkawką odbija.
    >>> Studia -kredyt, spłata kolejne 20lat
    >
    >> W Anglii/UK tez sa platne. I w Australii.

    >Ale bardziej myślałem o europie kontynentalnej że tak powiem, Anglia
    >ma

    A ja bym tych studiow paltnych nie wiazal z purytanskoscia.

    >swoje dziwactwa, a ich służba zdrowia jest chyba jedną z najgorszych
    >w europie.

    Hm, a oni sobie swoj NHS chwala.
    I u nic nie zabraklo miejsc w szpitalach, a ten rezerwowy szpitalik
    mial raptem kilkunastu pacjentow.

    >Miałem na myśli oprócz nas biedaków, państwa bogate czyli zachodnią
    >europę, gdzie masz podatek i w podstawowym zakresie darmową służbę
    >zdrowia.

    Ano, taki zwyczaj w Europie ... od 2WS.

    >>> Choroba - kredyt spłata kolejne lata albo bankrutcwo.
    >> Chyba smierc.
    >No czasami się uda wyleczyć i wtedy publikują co niektórzy rachunki w
    >sieci.

    Ale jak cie nie stac, to nie wylecza :-)

    >>> wystarczy że z narkozy wybudzi Cię inna pielegniarka niż z twojego
    >>> ubezpieczenia i juz musisz za nia płacić, podobnie z lekarzem.
    >
    >> Ten lekarz to mnie dziwi, ale owszem - czytam ze np jeden rachunek
    >> od szpitala, drugi od chirurga.

    >Dokładnie, muszą wszystko planować przy planowych zabiegach, gorzej z
    >wypadkami wtedy leci randomowo.

    Z planowymi tez nie jest rozowo
    https://www.siepomaga.pl/maja-klucznik
    https://majaklucznik.pl/

    na operacje rodzice jakos uskladali, ale wdaly sie komplikacje, i
    rachunek wzrosl.
    I drugiej, niezbednej nie zrobia, dopoki sie pierwszej nie splaci.
    Zostawia z zelastwem w głowie.

    No ale to pacjent gotowkowy, zagraniczny - ubezpieczenie ... kto wie,
    moze pokrywa, a moze sie uslyszy "wyczerpal pan kwote gwarantowana"
    :-(

    >> Przy czym ... ci, co ubezpieczenie maja, ponoc chwala, ze w USA
    >> jest najlepsza "sluzba zdrowia na swiecie",
    >Dla tych co maja kasę to na pewno.

    No ale widzisz - tam takie operacje robia, a w Polsce nie.
    Tylu bogatych ludzi ma zespoł Aperta?
    Na tyle bogatych, ze ich stac na te miliony ... czy jednak
    ubezpieczenia maja dobre ?

    >> A jeszcze ciekawsze - kiedys to ubezpieczenie kosztowalo ~300$/mc.
    >> Teraz pewnie z 500$.
    >> Dla calej rodziny.
    >> Jak sobie patrze w pita i dodam zone ... to wcale tak wielokrotnie
    >> mniej nie place ...
    >Bo u nas wcale tanio nie ma, ale w razie 'w' to masz w zasadzie
    >jedyny wydatek, a tam to dopiero początek wydatków.

    Tylko wiesz - tam pomoga, albo bedziesz mial satysfakcje, ze adwokat
    posmiertnie ich wycisnie jak cytryne.
    W Polsce placisz, a w razie "W" ... pomoga, albo nie pomoga, albo to
    poczatek wydatkow ...

    J.


  • 79. Data: 2020-05-21 18:06:16
    Temat: Re: Covid w Szwecji
    Od: Janusz <j...@o...pl>

    W dniu 2020-05-21 o 11:59, J.F. pisze:
    > Użytkownik "Janusz"  napisał w wiadomości grup
    > dyskusyjnych:ra3ba9$uh4$1$J...@n...chmurka.net...
    > W dniu 2020-05-20 o 13:30, J.F. pisze:
    >> Użytkownik "Janusz"  napisał w wiadomości grup W dniu 2020-05-20 o
    >> 08:33, ąćęłńóśźż pisze:
    >
    >>>>> Ubezpieczenia społeczne vs. kapitalizm?
    >>>> Dokładnie, i to taki kapitalizm że aż zęby bolą, przeczytałem kiedyś
    >>>> fajny komentarz o usa, u nich tak jest bo podstawy państwa tworzyli
    >>>> angielscy purytanie.
    >>>> Teraz im sie to co chwilę czkawką odbija.
    >>>> Studia -kredyt, spłata kolejne 20lat
    >>
    >>> W Anglii/UK tez sa platne. I w Australii.
    >
    >> Ale bardziej myślałem o europie kontynentalnej że tak powiem, Anglia ma
    >
    > A ja bym tych studiow paltnych nie wiazal z purytanskoscia.
    Dlaczego nie? wg mnie odpowiada to tej filozofii.

    >
    >> swoje dziwactwa, a ich służba zdrowia jest chyba jedną z najgorszych w
    >> europie.
    >
    > Hm, a oni sobie swoj NHS chwala.
    Ja sobie też swojego lekarza chwalę, nie zaczyna leczenia od paracetamolu :)


    > I u nic nie zabraklo miejsc w szpitalach, a ten rezerwowy szpitalik mial
    > raptem kilkunastu pacjentow.
    No nie wiem, w szczycie, wątpię.

    >
    >> Miałem na myśli oprócz nas biedaków, państwa bogate czyli zachodnią
    >> europę, gdzie masz podatek i w podstawowym zakresie darmową służbę
    >> zdrowia.
    >
    > Ano, taki zwyczaj w Europie ... od 2WS.
    Zły?


    >
    >>>> Choroba - kredyt spłata kolejne lata albo bankrutcwo.
    >>> Chyba smierc.
    >> No czasami się uda wyleczyć i wtedy publikują co niektórzy rachunki w
    >> sieci.
    >
    > Ale jak cie nie stac, to nie wylecza :-)
    A widzisz, a u nas wyleczą.

    >
    >>>> wystarczy że z narkozy wybudzi Cię inna pielegniarka niż z twojego
    >>>> ubezpieczenia i juz musisz za nia płacić, podobnie z lekarzem.
    >>
    >>> Ten lekarz to mnie dziwi, ale owszem - czytam ze np jeden rachunek od
    >>> szpitala, drugi od chirurga.
    >
    >> Dokładnie, muszą wszystko planować przy planowych zabiegach, gorzej z
    >> wypadkami wtedy leci randomowo.
    >
    > Z planowymi tez nie jest rozowo
    > https://www.siepomaga.pl/maja-klucznik
    > https://majaklucznik.pl/
    Dokładnie, mają tam jazdę bez trzymanki.

    >
    > na operacje rodzice jakos uskladali, ale wdaly sie komplikacje, i
    > rachunek wzrosl.
    > I drugiej, niezbednej nie zrobia, dopoki sie pierwszej nie splaci.
    > Zostawia z zelastwem w głowie.
    Ameryka, Panie.


    >
    > No ale to pacjent gotowkowy, zagraniczny - ubezpieczenie ... kto wie,
    > moze pokrywa, a moze sie uslyszy "wyczerpal pan kwote gwarantowana" :-(
    No widzisz a są kraje gdzie walczą do upadłego,
    Wietnam,
    leczą tam ich byłego pilota z pochodzenia brytyjczyka, który zachorował
    na covid, spustoszyła mu płuca, podobno zostało mu 10% pojemności i musi
    być wspomagany, leczenie podobno już kosztowało ponad 200k$ i czeka na
    przeszczep płuc który też swoje będzie kosztował.

    >
    >>> Przy czym ... ci, co ubezpieczenie maja, ponoc chwala, ze w USA jest
    >>> najlepsza "sluzba zdrowia na swiecie",
    >> Dla tych co maja kasę to na pewno.
    >
    > No ale widzisz - tam takie operacje robia, a w Polsce nie.
    Bo mają lepszych specjalistów, bo jest kasa dla nich, dziwi Cię to?

    > Tylu bogatych ludzi ma zespoł Aperta?
    > Na tyle bogatych, ze ich stac na te miliony ... czy jednak ubezpieczenia
    > maja dobre ?
    Dla bogatych pewnie te ubezpieczenia są zupełnie inne niż dla zwykłych
    ludzi,
    więc trudno tu coś dyskutować. Wiadomo że w zwykłych jest kupa wyłączeń
    np rak.

    >
    >>> A jeszcze ciekawsze - kiedys to ubezpieczenie kosztowalo ~300$/mc.
    >>> Teraz pewnie z 500$.
    >>> Dla calej rodziny.
    >>> Jak sobie patrze w pita i dodam zone ... to wcale tak wielokrotnie
    >>> mniej nie place ...
    >> Bo u nas wcale tanio nie ma, ale w razie 'w' to masz w zasadzie jedyny
    >> wydatek, a tam to dopiero początek wydatków.
    >
    > Tylko wiesz - tam pomoga, albo bedziesz mial satysfakcje, ze adwokat
    > posmiertnie ich wycisnie jak cytryne.
    Ale u nas już też coraz wyższe są odszkodowania, z drugiej strony jest
    to broń obosieczna bo powoduje bardzo duży wzrost kosztów leczenia i ze
    względu na pozwy coraz częstszą odmowę wykonania zabiegu. Więc w pewnym
    momencie nie będzie gdzie się leczyć.

    > W Polsce placisz, a w razie "W" ... pomoga, albo nie pomoga, albo to
    > poczatek wydatkow ...
    Generalnie nie, ale jak zawsze są wyjątki.


    --
    Janusz


  • 80. Data: 2020-05-22 08:26:00
    Temat: Re: Covid w Szwecji
    Od: ddddddddddddd <d...@f...pl>

    W dniu 21.05.2020 o 17:06, Janusz pisze:
    >> Hm, a oni sobie swoj NHS chwala.
    > Ja sobie też swojego lekarza chwalę, nie zaczyna leczenia od
    > paracetamolu :)

    mają dobrych lekarzy, pewnie często wykształconych w krajach z darmowym
    szkolnictwem. A z paracetamolem to taki pół mit- tzn. tak to jest główne
    lekarstwo i to przepisze ci panienka w przychodni - ale w przychodni nie
    ma lekarzy, lekarze są raczej tylko w szpitalach gdzie jesteś kierowany
    gdy "google nie wie co ci jest" ;) - IMO wcale nie tak głupi pomysł

    >
    >> I u nic nie zabraklo miejsc w szpitalach, a ten rezerwowy szpitalik
    >> mial raptem kilkunastu pacjentow.
    > No nie wiem, w szczycie, wątpię.

    ja też wątpię, słyszałem że nie było tam ani jednego pacjenta.

    Poczekajmy kilka (pewnie naście) miesięcy, aż się dane pojawią, nie te
    pro-covidowe, tylko realne...


    >>
    >>>>> Choroba - kredyt spłata kolejne lata albo bankrutcwo.
    >>>> Chyba smierc.
    >>> No czasami się uda wyleczyć i wtedy publikują co niektórzy rachunki w
    >>> sieci.
    >>
    >> Ale jak cie nie stac, to nie wylecza :-)
    > A widzisz, a u nas wyleczą.

    "albo amputacja, albo prywatnie", operacja? oczywiście, za 5 lat ;)

    --
    Pozdrawiam
    Lukasz

strony : 1 ... 7 . [ 8 ] . 9 ... 20 ... 30 ... 45


Szukaj w grupach

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: