-
Path: news-archive.icm.edu.pl!agh.edu.pl!news.agh.edu.pl!newsfeed2.atman.pl!newsfeed.
atman.pl!news.supermedia.pl!news.nask.pl!news.nask.org.pl!newsfeed.neostrada.pl
!unt-exc-02.news.neostrada.pl!unt-spo-a-01.news.neostrada.pl!news.neostrada.pl.
POSTED!not-for-mail
From: "4CX250" <t...@p...ornet.pl>
Newsgroups: pl.misc.samochody
Subject: Coś o wymianie oleju
Date: Mon, 8 Oct 2012 15:06:31 +0200
MIME-Version: 1.0
Content-Type: text/plain; format=flowed; charset="iso-8859-2"; reply-type=original
Content-Transfer-Encoding: 8bit
X-Priority: 3
X-MSMail-Priority: Normal
X-Newsreader: Microsoft Outlook Express 6.00.2900.5512
X-MimeOLE: Produced By Microsoft MimeOLE V6.00.2900.5512
Lines: 26
Message-ID: <5072cfd8$0$1229$65785112@news.neostrada.pl>
Organization: Telekomunikacja Polska
NNTP-Posting-Host: 80.55.236.85
X-Trace: 1349701592 unt-rea-b-01.news.neostrada.pl 1229 80.55.236.85:8507
X-Complaints-To: a...@n...neostrada.pl
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2467972
[ ukryj nagłówki ]Czytając to
http://moto.onet.pl/forum.html#forum:OSwxNjQsOCwxMTk
2NTA2NSwwLGZvcnVtMDAxLmpz
Naszedł mnie pomysł jeden. Nie wiem, możliwe że coś takiego jest już gdzieś
stosowane.
Każdy rozruch silnika odbywa się niemal na sucho i to trawa tak długo aż
olej wypełni wszystkie "arterie" i dotrze do miejsc smarowanych. To powoduje
znaczne tarcia i szybsze starzenie silnika.
A wystarczy jeden prosty układ. Zbiorniczek oraz elektrozawór. Podczas pracy
silnika stałe cisnienie oleju powoduje że napełniany jest nim zbiorniczek
z poduszką powietrzną. Zbiorniczek natychmiast po zgaszeniu silnika odcinany
byłby od reszty elektrozaworem. W zbiorniczku musi być oczywiście powietrze
jako cześć ściśliwa utrzymująca ciśnienie w dużej objętości, coś jak w
naczyniach zbiorczych w instalacjach CWU CO do stabilizacji ciśnienia wody.
A więc mamy zgaszony silnik i zbiorniczek napełniony olejem pod cisnieniem.
Teraz zapalamy silnik i zamiast kręcić rozrusznik najpierw otwierany jest
elektrozawór aż do zejścia całego w nim oleju do silnika. Olej zostaje
wtłoczony w arterie i dopiero gdy zostanie stwierdzony spadek ciśnienia w
zbiorniczku czyli gdy więcej oleju już w nim nie ma zostanie uruchomiony
silnik na mokro a nie na sucho.
Proste co? Ale czy koncernom zależeć będzie na wydłużeniu żywotności silnika
w epoce gdzie czas bezawaryjnego działania wszystkiego co się produkuje jest
ściśle zaprogramowany?
Marek
Następne wpisy z tego wątku
- 08.10.12 15:27 sklep
- 08.10.12 15:21 4CX250
- 08.10.12 15:25 JK
- 08.10.12 16:25 sklep
- 08.10.12 20:51 Tata
- 08.10.12 21:14 Tata
- 14.10.12 13:35 Marcin N
- 14.10.12 22:34 Jasio
Najnowsze wątki z tej grupy
- "Chciałem zamówić kurs tym"
- Windykatorzy ścigają spadkobierców z mandat nieboszczyka za przekroczenie prędkości???
- [OT] Lewe oprogramowanie
- droga laweta
- Co tam się odpierdala w tej Warszawie?
- skąd się biorą tacy debile?
- wina Tóska
- Rewolucja/Rewelacja!
- grupa ożyła ;)
- Być jak Clint
- Aby WKOOOORWIĆ ekofaszystów ;-)
- OC - podwyżka
- wyszedł z domu bez buta
- Bieda hud.
- Strach się bać
Najnowsze wątki
- 2024-12-01 "Chciałem zamówić kurs tym"
- 2024-11-30 Windykatorzy ścigają spadkobierców z mandat nieboszczyka za przekroczenie prędkości???
- 2024-11-30 Łódź => Technical Artist <=
- 2024-11-30 Lublin => Inżynier Serwisu Sprzętu Medycznego <=
- 2024-11-30 Warszawa => Microsoft Dynamics 365 Business Central Developer <=
- 2024-11-30 Bieruń => Team Lead / Tribe Lead FrontEnd <=
- 2024-11-30 Zielona Góra => Senior PHP Symfony Developer <=
- 2024-11-30 Gdańsk => Specjalista ds. Sprzedaży <=
- 2024-11-30 Lublin => Spedytor międzynarodowy <=
- 2024-11-30 Warszawa => Mid IT Recruiter <=
- 2024-11-30 Warszawa => Fullstack Developer <=
- 2024-11-30 Żerniki => Dyspozytor Międzynarodowy <=
- 2024-11-30 Warszawa => System Architect (background deweloperski w Java) <=
- 2024-11-30 Katowice => Key Account Manager (ERP) <=
- 2024-11-30 Immatrykulacja...