eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyCoś o wymianie olejuCoś o wymianie oleju
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!agh.edu.pl!news.agh.edu.pl!newsfeed2.atman.pl!newsfeed.
    atman.pl!news.supermedia.pl!news.nask.pl!news.nask.org.pl!newsfeed.neostrada.pl
    !unt-exc-02.news.neostrada.pl!unt-spo-a-01.news.neostrada.pl!news.neostrada.pl.
    POSTED!not-for-mail
    From: "4CX250" <t...@p...ornet.pl>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Coś o wymianie oleju
    Date: Mon, 8 Oct 2012 15:06:31 +0200
    MIME-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; format=flowed; charset="iso-8859-2"; reply-type=original
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    X-Priority: 3
    X-MSMail-Priority: Normal
    X-Newsreader: Microsoft Outlook Express 6.00.2900.5512
    X-MimeOLE: Produced By Microsoft MimeOLE V6.00.2900.5512
    Lines: 26
    Message-ID: <5072cfd8$0$1229$65785112@news.neostrada.pl>
    Organization: Telekomunikacja Polska
    NNTP-Posting-Host: 80.55.236.85
    X-Trace: 1349701592 unt-rea-b-01.news.neostrada.pl 1229 80.55.236.85:8507
    X-Complaints-To: a...@n...neostrada.pl
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2467972
    [ ukryj nagłówki ]

    Czytając to
    http://moto.onet.pl/forum.html#forum:OSwxNjQsOCwxMTk
    2NTA2NSwwLGZvcnVtMDAxLmpz
    Naszedł mnie pomysł jeden. Nie wiem, możliwe że coś takiego jest już gdzieś
    stosowane.
    Każdy rozruch silnika odbywa się niemal na sucho i to trawa tak długo aż
    olej wypełni wszystkie "arterie" i dotrze do miejsc smarowanych. To powoduje
    znaczne tarcia i szybsze starzenie silnika.
    A wystarczy jeden prosty układ. Zbiorniczek oraz elektrozawór. Podczas pracy
    silnika stałe cisnienie oleju powoduje że napełniany jest nim zbiorniczek
    z poduszką powietrzną. Zbiorniczek natychmiast po zgaszeniu silnika odcinany
    byłby od reszty elektrozaworem. W zbiorniczku musi być oczywiście powietrze
    jako cześć ściśliwa utrzymująca ciśnienie w dużej objętości, coś jak w
    naczyniach zbiorczych w instalacjach CWU CO do stabilizacji ciśnienia wody.
    A więc mamy zgaszony silnik i zbiorniczek napełniony olejem pod cisnieniem.
    Teraz zapalamy silnik i zamiast kręcić rozrusznik najpierw otwierany jest
    elektrozawór aż do zejścia całego w nim oleju do silnika. Olej zostaje
    wtłoczony w arterie i dopiero gdy zostanie stwierdzony spadek ciśnienia w
    zbiorniczku czyli gdy więcej oleju już w nim nie ma zostanie uruchomiony
    silnik na mokro a nie na sucho.
    Proste co? Ale czy koncernom zależeć będzie na wydłużeniu żywotności silnika
    w epoce gdzie czas bezawaryjnego działania wszystkiego co się produkuje jest
    ściśle zaprogramowany?


    Marek

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: