  • 1. Data: 2009-02-20 21:17:15
    Temat: Coś do rysowania schematów
    Od: "Fox" <p...@g...pl>

    Witam, proszę polećcie coś do rysowania schematów elektrycznych innego niż
    AutoCAD ( z założenia to do rysunków tech) i innego niż EPlan
    (skomplikowane)

    --
    PZ

  • 2. Data: 2009-02-20 21:23:08
    Temat: Re: Coś do rysowania schematów
    Od: "kk" <...@...pl>

    Użytkownik "Fox" <p...@g...pl> napisał w wiadomości
    > Witam, proszę polećcie coś do rysowania schematów elektrycznych innego niż
    > AutoCAD ( z założenia to do rysunków tech) i innego niż EPlan
    > (skomplikowane)

    Może TinyCAD - darmowy

  • 3. Data: 2009-02-20 21:36:56
    Od: "Fox" <p...@g...pl>

    Dzięki, pewnie to spoko program, ale ja bym cos potrzebowal do schematów
    elektrycznych , nie elektronicznych.

  • 4. Data: 2009-02-20 22:29:34
    Od: "Sylwester Łazar" <g...@a...pl>

    > Dzięki, pewnie to spoko program, ale ja bym cos potrzebowal do schematów
    > elektrycznych , nie elektronicznych.
    A dlaczego?
    Jeżeli program pozwala narysować elementy elektroniczne, to dlaczego miałby
    nie narysować elementów elektrycznych?
    Wszystko zależy od biblioteki.
    Jeśli w bibliotece nie ma elementu- to trzeba go dorobić.
    Oczywiście najlepszy jest zawsze program dedykowany.
    Kiedyś jednak poleciłem koledze GRAF2000.
    Kolega go zakupił i... z tego co wiem - nie używa. Dużo łatwiej posługuje
    się programem CAD do schematów elektronicznych.
    Wychodząc z tego założenia, narysowałem po paru latach schemat elektryczny w
    RIMU SCH. Zajęło mi to mniej czasu, jakbym miał wybrać, kupić, zainstalować
    i uczyć się obsługi nowego programu.
    Wyszedłem z takiego wniosku:
    Jeśli rysując każdy nowy schemat elektroniczny - muszę i tak zaprojektować
    zawsze nowy symbol (np. mikrokontroler 100 pin), to dlaczego zaprojektowanie
    symbolu różnicówki czy gniazdka miałoby być niby trudniejsze?
    Zazwyczaj w rysunku elektrycznym symbole są prostrze i w mniejszym
    asortymencie - przynajmniej tak mi się wydaje.
    Tutaj przykład:
    http://www.alpro.pl/forum/viewtopic.php?t=74

    pozdrawiam
    Sylwester Łazar
    http://www.alpro.pl
    i projektowania PCB

  • 5. Data: 2009-02-21 00:25:21
    Od: Mario <m...@p...onet.pl>

    Tomasz Bukowski pisze:

    > eagle.
    > darmowy, działa na linuxie

    Darmowy?

    MD

  • 6. Data: 2009-02-21 00:28:52
    Od: Tomasz Bukowski <t...@b...kom.pl>

    at piątek, 20 lutego 2009 22:17 , Fox wrote:

    > Witam, proszę polećcie coś do rysowania schematów elektrycznych innego niż
    > AutoCAD ( z założenia to do rysunków tech) i innego niż EPlan
    > (skomplikowane)

    eagle.
    darmowy, działa na linuxie

    --
    Tomasz Bukowski
    tomasz (at) bukowski . kom . pl

  • 7. Data: 2009-02-21 01:47:54
    Od: Tomasz Bukowski <t...@b...kom.pl>

    > Darmowy?

    <cite>
    Freeware
    The EAGLE Light Edition can be used for free!

    Limitations

    The following limitations apply to the EAGLE Light Edition in general:

    * The useable board area is limited to 100 x 80 mm (4 x 3.2 inches).
    * Only two signal layers can be used (Top and Bottom).
    * The schematic editor can only create one sheet.

    Apart from these three limitiations the EAGLE Light Edition can do anything
    the Professional Edition can do. You can even load, view and print drawings
    that exceed these limits!
    </cite>

    IMHO jak ktoś nie robi super zaawansowanych projektów - wystarczy z zapasem.
    (ja upchałem atmege8, 2 DAC, 2 latche ,wzmacniacz i miejsca starczyło :)
    Jak ktoś robi zaawansowane - to go stać na zakup...

    --
    Tomasz Bukowski
    tomasz (at) bukowski . kom . pl

  • 8. Data: 2009-02-22 09:06:15
    Od: "Fox" <p...@g...pl>

    No ale do schematów elektrycznych pewnie nie ma bibliotek?

  • 9. Data: 2009-02-22 15:18:35
    Od: "wowa" <w...@g...pl>

    Użytkownik "Fox" <p...@g...pl> napisał w wiadomości
    > Witam, proszę polećcie coś do rysowania schematów elektrycznych innego niż
    > AutoCAD ( z założenia to do rysunków tech) i innego niż EPlan
    Poszukaj na stronach producentów osprzętu elekt. U niektórych nawet nie
    trzeba się rejestrować. Programy robione pod sprzęt danego producenta. np.
    http://www.moeller.pl/DesktopDefault.aspx?PageID=350
    . Do projektów
    rozdzielni używam ETI-pro z ETI-POLAM. Szybki, łatwy i przyjemny :)
    Wojtek

    --
    Nie każde piwo to Żywiec!
    .... Na szczęście :)