-
1. Data: 2011-02-06 12:02:03
Temat: Corolla '98 - po odpaleniu niskie obroty
Od: Adam 'Adak' Kępiński <a...@p...onet.pl>
Corolka E11 z 1998/12, 1.4.
Nie ma problemów z odpalaniem, w zeszłym roku dawała rade i przy -26C.
Odpalanie wyglądało zawsze tak, że po zakreceniu i "załapaniu" obroty
wskakiwaly na 1200-1300rpm, silnik sie ogrzewal i obroty spadaly do ~800.
Od kilkunastu dni obserwuję że po zakręceniu i załapaniu obroty bardzo
leniwie rosną do tych 1300 (do zagrzania), tak że najlepiej kilka sekund
przytrzymać delikatnie pedał gazu - tak jakby automatyka (jaka?) nie
potrafiła wystarczająco szybko skompensować temperatury/niskich obrotów
i zdarza się że silnik gaśnie - trzeba zakręcić jeszcze raz i
przytrzymać ten pedał gazu.
Co to może być?
Czy to boli? ;-)
TIA i pozdrowienia,
--
Adam 'Adak' Kępiński a...@t...pl GG: 1004327
"Nie ma dobrych wyborów, może być tylko mniejsze zło"
-
2. Data: 2011-02-06 12:14:07
Temat: Re: Corolla '98 - po odpaleniu niskie obroty
Od: Michał Gut <m...@w...pl>
jak masz gaz to sprawdz kolektor dolotowy i filtr powietrza
jak nie masz gazu to tez sprawdz kolektor dolotowy i filtr powietrza;)
najlepiej wymien ów filtr i upewnij sie ze nie masz popekanych zatrzaskow od
jego obudowy.
bardzo pdoobne obajwy mialem przy takiej samej carolce z lpg jak byl
uszkodzony kolektor dolotowy
-
3. Data: 2011-02-06 12:23:57
Temat: Re: Corolla '98 - po odpaleniu niskie obroty
Od: Adam 'Adak' Kępiński <a...@p...onet.pl>
> jak masz gaz to sprawdz kolektor dolotowy i filtr powietrza
>
> jak nie masz gazu to tez sprawdz kolektor dolotowy i filtr powietrza;)
>
> najlepiej wymien ów filtr i upewnij sie ze nie masz popekanych
> zatrzaskow od jego obudowy.
> bardzo pdoobne obajwy mialem przy takiej samej carolce z lpg jak byl
> uszkodzony kolektor dolotowy
Ok, sprawdze.
Mam gaz, nawet kilkanascie miesiecy temu jak sie poprzednie kable WN
konczyly to sobie kilka(nascie?) razy strzelil, ale to bylo 1.5 roku
temu i od tamtej pory nie bylo problemow.
Ale tym bardziej przejrze kolektor dolotowy (filtr wymieniony jesienia).
Dziekuje za pierwszy trop :-)
--
Adam 'Adak' Kępiński a...@t...pl GG: 1004327
"Nie ma dobrych wyborów, może być tylko mniejsze zło"
-
4. Data: 2011-02-06 12:33:15
Temat: Re: Corolla '98 - po odpaleniu niskie obroty
Od: Dykus <d...@s...wp.pl>
Witam,
W dniu 2011-02-06 12:02, Adam 'Adak' Kępiński pisze:
> Co to może być?
Na podstawie tego, co kiedyś czytałem to wychodzi na to, że możesz mieć
problem z zaworem ISC - on reguluje obroty biegu jałowego i zapewnia
podwyższone obroty, gdy silnik jest zimny ("odpowiednik" silnika
krokowego). Często wystarczy jego wyczyszczenie...
PS Poczytaj na forum corollaclub, podobne tematy są wałkowane dość
często. :)
--
Pozdrawiam,
Dykus.
-
5. Data: 2011-02-06 12:41:34
Temat: Re: Corolla '98 - po odpaleniu niskie obroty
Od: "Inead" <a...@g...pl>
"Adam 'Adak' Kępiński" <a...@p...onet.pl> wrote in message
news:iilv35$sop$1@news.onet.pl...
> Corolka E11 z 1998/12, 1.4.
> Nie ma problemów z odpalaniem, w zeszłym roku dawała rade i przy -26C.
> Odpalanie wyglądało zawsze tak, że po zakreceniu i "załapaniu" obroty
> wskakiwaly na 1200-1300rpm, silnik sie ogrzewal i obroty spadaly do ~800.
> Od kilkunastu dni obserwuję że po zakręceniu i załapaniu obroty bardzo
> leniwie rosną do tych 1300 (do zagrzania), tak że najlepiej kilka sekund
> przytrzymać delikatnie pedał gazu - tak jakby automatyka (jaka?) nie
> potrafiła wystarczająco szybko skompensować temperatury/niskich obrotów i
> zdarza się że silnik gaśnie - trzeba zakręcić jeszcze raz i przytrzymać
> ten pedał gazu.
>
> Co to może być?
> Czy to boli? ;-)
Sprawdź luzy zaworowe. Te silniki nie przepadaja za LPG, u mnie zawory
wymagają regulacji co 30 tys km, łapią zbyt duże luzy i właśnie pojawia się
problem z wolnymi obrotami i nierówna praca na wolnych obr.
-
6. Data: 2011-02-06 12:47:17
Temat: Re: Corolla '98 - po odpaleniu niskie obroty
Od: Michał Gut <m...@w...pl>
> Sprawdź luzy zaworowe. Te silniki nie przepadaja za LPG, u mnie zawory
> wymagają regulacji co 30 tys km, łapią zbyt duże luzy i właśnie pojawia
> się problem z wolnymi obrotami i nierówna praca na wolnych obr.
e tam.
moja matka przetelepala sie ta corollka ponad 100kkm na lpg i nadal lata jak
strzała
-
7. Data: 2011-02-06 12:57:52
Temat: Re: Corolla '98 - po odpaleniu niskie obroty
Od: Adam 'Adak' Kępiński <a...@p...onet.pl>
> Sprawdź luzy zaworowe. Te silniki nie przepadaja za LPG, u mnie zawory
> wymagają regulacji co 30 tys km, łapią zbyt duże luzy i właśnie pojawia
> się problem z wolnymi obrotami i nierówna praca na wolnych obr.
To nie ten silnik - Ty mówisz o E11 po lifcie czyni benzyniakach z VVTI.
Moja jest przed liftem.
--
Adam 'Adak' Kępiński a...@t...pl GG: 1004327
"Nie ma dobrych wyborów, może być tylko mniejsze zło"
-
8. Data: 2011-02-06 16:13:02
Temat: Re: Corolla '98 - po odpaleniu niskie obroty
Od: "Inead" <a...@g...pl>
"Adam 'Adak' Kępiński" <a...@p...onet.pl> wrote in message
news:iim2bq$7n4$1@news.onet.pl...
>> Sprawdź luzy zaworowe. Te silniki nie przepadaja za LPG, u mnie zawory
>> wymagają regulacji co 30 tys km, łapią zbyt duże luzy i właśnie pojawia
>> się problem z wolnymi obrotami i nierówna praca na wolnych obr.
>
> To nie ten silnik - Ty mówisz o E11 po lifcie czyni benzyniakach z VVTI.
> Moja jest przed liftem.
Ja mam 4E-FE. U mnie może instalację spieprzyli i dlatego tak mam przejebane
z tymi zaworami, praktycznie kazde sprawdzenie luzów wiąże się z regulacją.
Zresztą ona i tak jest bardzo oszczędna - max 8 litrów po mieście.
-
9. Data: 2011-02-06 21:29:55
Temat: Re: Corolla '98 - po odpaleniu niskie obroty
Od: Adam 'Adak' Kępiński <a...@p...onet.pl>
Ok, oczywiście namierzyłem.
Piecio-gwiazdkowe śruby (czym to odkręcić? na allegro nawet takich
kluczy nie ma) ale jak to sie czysci?
Troche szukalem, ale na forum corolli poradnika niestety nie ma ;-)
--
Adam 'Adak' Kępiński a...@t...pl GG: 1004327
"Nie ma dobrych wyborów, może być tylko mniejsze zło"
-
10. Data: 2011-02-06 22:34:20
Temat: Re: Corolla '98 - po odpaleniu niskie obroty
Od: Dykus <d...@s...wp.pl>
Witam,
W dniu 2011-02-06 21:29, Adam 'Adak' Kępiński pisze:
> Troche szukalem, ale na forum corolli poradnika niestety nie ma ;-)
Nie wiem, czy odpisujesz w sprawie zaworu ISC, ale jeśli tak, to np. tu
coś znajdziesz:
http://www.motonews.pl/forum/?op=fvt&t=236997&c=118&
f=23
http://forum.corollaclub.org/viewtopic.php?t=14248
Do tego oczywiście sztandarowa lektura: Martynn Randall - Toyota Corolla
Owners Workshop Manual. :)
Oczywiście poradnika nie ma. Podobno na ToyoDIY coś można znaleźć, ja
nie znalazłem. Trochę informacji na temat czyszczenia można znaleźć na
forach, ale mocno rozproszone (m.in. posty Bigelektron). No i cała masa
ludzi, którym wydaje się, że wiedzą. ;)
Ja w podobnej sprawie planuję zawitać do mechanika na wiosnę (oczywiście
specjalizacja - Toyota). Ktoś na forum pisał, że kosztuje to ok. 50zł...
ile naprawdę - się okaże. Spuszczanie płynu chłodzącego (choć to nie do
końca), jednorazowe uszczelki (przy przepustnicy), dziwne klucze -
trochę zabawy jest. I podobno trzeba umieć to dokładnie wyczyścić (to
może być zaleta robienia tego samemu)...
--
Pozdrawiam,
Dykus.