  • 1. Data: 2013-04-23 11:16:55
    Temat: Cookie na mojej stronie
    Od: quent <x...@x...com>

    Próbuje namierzyć co (jakiś skrypt?) i po co zapisuje cookie na mojej
    stronie http://www.elipsa.info

    Przeglądarka zgłasza mi 2 cookie:
    720plan oraz 720planBAK

    Moja www to w zasadzie gotowy skrypt z galerią z którego skorzystałem +
    dorobiony przeze mnie nagłówek z menu.
    Dlatego właśnie nie wiem nic o tych cookie.

    Czy ktoś z Was pomógłby mi rozszyfrować skąd one się biorą?

    Przeszukałem pliki na obecność fraz: cookie, plan, 720, session, BAK
    I nic.

    --
    Pozdrawiam,
    ElipsaDesign: www.elipsa.info

  • 2. Data: 2013-04-23 11:58:55
    Temat: Re: Cookie na mojej stronie
    Od: NotBear <p...@i...pl>

    W dniu 2013-04-23 11:16, quent pisze:
    > Próbuje namierzyć co (jakiś skrypt?) i po co zapisuje cookie na mojej
    > stronie http://www.elipsa.info
    [...]
    > Czy ktoś z Was pomógłby mi rozszyfrować skąd one się biorą?

    Serwer OVH doczepia ciacho naglowkiem HTTP:

    HTTP/1.1 200 OK
    Set-Cookie: 720plan=R1790908360; path=/; expires=Tue, 23-Apr-2013
    11:01:31 GMT
    Date: Tue, 23 Apr 2013 09:56:42 GMT
    Server: Apache/2.2.X (OVH)

    --
    NotBear

  • 3. Data: 2013-04-23 12:22:38
    Od: quent <x...@x...com>

    W dniu 2013-04-23 11:58, NotBear pisze:
> [...]
    >
    > Serwer OVH doczepia ciacho naglowkiem HTTP:
    >
    > HTTP/1.1 200 OK
    > Set-Cookie: 720plan=R1790908360; path=/; expires=Tue, 23-Apr-2013

    Jak się to ma do tej nowej ustawy?
    Nawet nie wiem co miałbym w takiej informacji napisać. Co te cookie
    robi, do czego ono jest itp.
    Ewentualnie zadzwonię do OVH i zapytam czy można wyłączyć to jakoś.

  • 4. Data: 2013-04-24 10:20:46
    Od: "Mr. Misio" <m...@g...pl>

    Użytkownik quent napisał:

    > Jak się to ma do tej nowej ustawy?
    > Nawet nie wiem co miałbym w takiej informacji napisać. Co te cookie
    > robi, do czego ono jest itp.
    > Ewentualnie zadzwonię do OVH i zapytam czy można wyłączyć to jakoś.

    Dramat z tymi ciastkami :/

    Czy czujecie, ze teraz zyje sie lepiej? Jak sie jest ostrzezonym?

    Dziwi mnie zas troche, ze ustawodawca nie kaze na kazdym bucie,
    koszulce, serku, doniczce - ktore mozna kupic w sklepie - doklajac
    oczojebnych naklejek iz "kradziez towaru zagrozona jest, wiec jesli
    bierzesz but do reki to go nie kradnij".

    przeciez nieswiadomy europejczyk widzac but nie jest swiadom, iz
    kradziez to przestepstwo lub wykroczenie (zalezy jak drogi ten but czy
    pralka).

  • 5. Data: 2013-04-24 21:40:42
    Od: Marek <p...@s...com>

    W dniu 2013-04-24 10:20, Mr. Misio pisze:

    > Czy czujecie, ze teraz zyje sie lepiej? Jak sie jest ostrzezonym?

    Problem w tym, że nie rozumiesz po co ta ustawa. Chodzi o to aby
    zarabiać na tych co nie umieszczą komunikatu ostrzegawczego a nie o to
    aby czuć się bezpieczniej ostrzeżonym, że nic takiego się nie dzieje co
    by mogło zagrażać.

    Chyba nie wierzysz w to, że niekumaty emeryt, który ciasteczka widuje
    tylko w sklepie nagle poczuje się bezpieczniejszy. Prędzej uzna, że jego
    komputer ma wirusa, który powoduje, ze system zaczyna ostrzegać. W
    konsekwencji poczuje się zagrożony i wezwie wszystkich świętych aby
    naprawili mu komputer. To autentyczny przypadek :)

    Natomiast strona wykradająca jakieś tam dane nadal będzie tak samo je
    wykradała niezależnie czy są te komunikaty czy nie. Niczego one nie
    zmieniają. UE zapewne tego nie rozumie.

    Marek

  • 6. Data: 2013-04-24 22:34:18
    Od: "Mr. Misio" <m...@g...pl>

    Użytkownik Marek napisał:

> [...]
    > zarabiać na tych co nie umieszczą komunikatu ostrzegawczego a nie o to
    > aby czuć się bezpieczniej ostrzeżonym, że nic takiego się nie dzieje co

    Dokladnie to czuje - czesanie obywateli!

> [...]
    > konsekwencji poczuje się zagrożony i wezwie wszystkich świętych aby
    > naprawili mu komputer. To autentyczny przypadek :)

    Moja ironia za mało gryźliwa była, i jej nie rozpoznales ;)

    > Natomiast strona wykradająca jakieś tam dane nadal będzie tak samo je
    > wykradała niezależnie czy są te komunikaty czy nie. Niczego one nie
    > zmieniają. UE zapewne tego nie rozumie.

    No ostatnio byl sprytny spam podszywajacy sie pod paypala...

    Tak na 149 USD (rzekomo komus zaplaconych) i link do strony udajacej
    logowaniedo paypala...

    ostrzezen o cookies nie bylo ;)

  • 7. Data: 2013-04-25 01:31:52
    Od: Borys Pogoreło <b...@p...edu.leszno>

    Dnia Wed, 24 Apr 2013 21:40:42 +0200, Marek napisał(a):

> [...]
    > zarabiać na tych co nie umieszczą komunikatu ostrzegawczego a nie o to
    > aby czuć się bezpieczniej ostrzeżonym, że nic takiego się nie dzieje co

    Weź nie wyjeżdżaj z teoriami spiskowymi, przynajmniej tutaj. Albo od razu
    napisz, że np. cały kodeks wykroczeń jest napisany pod zarabienie za pomocą
    grzywien. Karanie za to będzie kolejnym martwym przepisem.

    --
    Borys Pogoreło
    borys(#)leszno,edu,pl

  • 8. Data: 2013-04-25 09:13:39
    Od: n...@t...net.pl

    W dniu czwartek, 25 kwietnia 2013 01:31:52 UTC+2 użytkownik Borys Pogoreło napisał:
    > Dnia Wed, 24 Apr 2013 21:40:42 +0200, Marek napisaďż˝(a):

    > We� nie wyje�d�aj z teoriami spiskowymi, przynajmniej tutaj. Albo od razu
    >
    > napisz, �e np. ca�y kodeks wykrocze� jest napisany pod zarabienie za pomoc�
    >
    > grzywien. Karanie za to b�dzie kolejnym martwym przepisem.
    >

    > --
    >
    > Borys Pogore�o
    >
    > borys(#)leszno,edu,pl

    Osobiście wolałbym karanie winnych za przestępcze ciasteczka
    niż nakładanie obowiązku informowania o ciasteczkach.

    Andrzej.

  • 9. Data: 2013-04-25 10:51:52
    Od: quent <x...@x...com>

    W dniu 2013-04-25 01:31, Borys Pogoreło pisze:
    > Albo od razu
    > napisz, że np. cały kodeks wykroczeń jest napisany pod zarabienie za pomocą
    > grzywien.

    Serio uważasz, że ustawa cookies ma jakikolwiek sens?
    Nie wierzę.

  • 10. Data: 2013-04-25 11:08:22
    Od: Marek <p...@s...com>

> [...]
    > napisz, że np. cały kodeks wykroczeń jest napisany pod zarabienie za pomocą
    > grzywien. Karanie za to będzie kolejnym martwym przepisem.

    Ok, otwarty jestem na Twoją interpretację celu powstania tych przepisów.
    Przytoczę moją tezę, która Ci nie pasuje:

    Przepisy o obowiązku informowania o ciasteczkach nie realizują założeń
    w/g których je powołano do życia. Mydlącym oczy celem było spowodowanie
    podniesienie świadomości osób nietechnicznych o hipotetycznym ryzyku
    związanym z ciasteczkami. Tymczasem z moich obserwacji wynika, że te
    osoby nadal nie wiedzą (i nie chcą wiedzieć) czym są ciasteczka a
    paradoksalnie te "dziwne komunikaty" traktują jako zagrożenie.

    W tym świetle skoro naczelna idea nie jest realizowana pozostaje druga
    część zapisów, jasna dla webmasterów - o karaniu za brak takiego komunikatu.

    Teraz Twój ruch: wykaż, że jest odwrotnie niż napisałem i niniejszy
    komunikat spowodował, że wzrosło bezpieczeństwo korzystania z sieci.
    Wykaż też, że strony WWW, które wykorzystują ciasteczka do zbierania
    informacji, których nie powinny, informują o tym w/w komunikatem. Jakoś
    nie chce mi się wierzyć, że złodziej zacznie chodzić z transparentem z
    napisem "uwaga kradnę".

    Marek