  • 11. Data: 2010-11-01 11:46:41
    Temat: Re: Co zamiast Intela Core 2 Duo E4600?
    Od: Szymon von Ulezalka <s...@g...com>

    > (cokolwiek to jest), Virtualization Technology for Directed I/O (VT-d) i
    > Trusted Execution Technology.

    zdajesz sobie sprawe, ze aby uzyc vt-d musisz miec odpowiedni czipset
    (w sumie wiekszosc nowych to obsluguje) i odpowiedni bios plyty
    glownej (tutaj wiekszosc *nie* obsluguje tej funkcjonalnosci)?
    co do TET- osobiscie, uwazam to za niezbyt potrzebna rzecz (dla mnie).

    > Pierwsze pewnie mogłoby się jeszcze przydać,
    > choć na ile to nie wiem. Co do drugiego, to raczej na pewno nie. Z drugiej
    > strony nie ma teraz na allegro Q9550 w cenie niższej niż 800 zł.

    wiec wez q8300

  • 12. Data: 2010-11-01 11:50:32
    Od: Szymon von Ulezalka <s...@g...com>

    On Nov 1, 12:22 am, JaromirD <r...@q...pl> wrote:

    > 2 GiB = 2x1 GiB 800 MHz

    zawsze moznabyloby dodac tak ze 2x1 gb i odpalic go w "podwojnym dual
    channel" (ze sie tak wyraze)

  • 13. Data: 2010-11-01 12:18:07
    Od: JaromirD <r...@q...pl>

    Szymon von Ulezalka wrote:

> [...]
    > glownej (tutaj wiekszosc *nie* obsluguje tej funkcjonalnosci)?
    > co do TET- osobiscie, uwazam to za niezbyt potrzebna rzecz (dla mnie).

    Toteż pisałem, że nie wiem na ile VT-d jest przydatne. Wychodzi na to, że
    wcale. TET pod Linuksem chyba nie działa.

    Trochę jeszcze poczytałem o tych procesorach i Q6600 obok swojej wydajności
    jest też sporym grzejnikiem i pobiera znacząco więcej prądu w stosunku do
    Q8300 więc być może ten drugi będzie chyba rozsądnym kompromisem.

  • 14. Data: 2010-11-01 12:29:51
    Od: JaromirD <r...@q...pl>

    Szymon von Ulezalka wrote:

    > zawsze moznabyloby dodac tak ze 2x1 gb i odpalic go w "podwojnym dual
    > channel" (ze sie tak wyraze)

    Pewnie nie zaszkodzi, ale czy pomoże?

  • 15. Data: 2010-11-01 15:37:48
    Od: Norbert <n...@r...no>

    Dnia Mon, 01 Nov 2010 01:22:18 +0100, JaromirD napisał(a):

    > 2 GiB = 2x1 GiB 800 MHz

    2 GiB gdy pracujesz na wirtualizowanym Windows to jest potezna kula u nogi.
    Oba systemy wtedy beda mulic. Linux, bo mu wirtualna maszyna zezre polowe
    ramu i procesora, a Windows bo dostanie tylko polowe i do tego jest
    wirtualizowany.
    Mysle, ze 4GiB juz bys wyraznie odczul na wydajnosci.

    --
    pozdrawiam
    Norbert

  • 16. Data: 2010-11-01 16:17:49
    Od: JaromirD <r...@q...pl>

    Norbert wrote:

> [...]
    > wirtualizowany.
    > Mysle, ze 4GiB juz bys wyraznie odczul na wydajnosci.

    Sprawdziłem właśnie, jaki jest stan pamięci (sytuacja standardowa, w tle
    działa wszystko, co na ogół, bez maszyny wirtualnej): dane aplikacji 28 %,
    pamięć podręczna 32 %, wolna 40 %. Po uruchomieniu VirtualBoksa pamięć
    przydzielona programom rośnie do 85 % i już się nie zmienia bo maszyna
    wirtualna ma na sztywno 1005 MiB. Z kolei pod Windows pamięć fizyczna w
    jakimś momencie się wyczerpuje, ale dzieje się to dopiero po kilkunastu
    operacjach w Nikon CaptureNX2. Natomiast procesor jest zajęty w 100 % jak
    tylko chcę wykonać jakąś operację w tym programie. Nic innego pod Windows
    nie uruchamiam, żadnych antywirusów czy innych spowalniaczy.
    Oczywiście większa ilość pamięci nie zaszkodzi, ale z drugiej strony na jej
    obsługę procesor też zużyje więcej taktów. Najlepiej byłoby kupić szybszy
    procesor i dołożyć ramu. Tak pewnie zrobię, choć nie od razu.

  • 17. Data: 2010-11-01 18:54:58
    Od: Michal Lukasik <m...@t...pl>

    Dnia 31.10.2010, JaromirD napisał(a):

> [...]
    > procesor AMD + nową płytę. W ostatnim przypadku kompletnie nie mam pojęcia,
    > co by to mogło być.
    > Komputera używam głównie do obróbki zdjęć (i to jest główny powód zmiany
    > procesora - czekanie na efekt zaczyna mi się już dłużyć) pod linuksem lub
    > wirtualnie w windows. Dodatkowo nagrywanie z karty telewizyjnej, w
    > minimalnym stopniu obróbka filmów wideo nakręconych aparatem. Reszta to
    > standardowe użytkowanie. Ponieważ nie wiem, co może być w przyszłości,
    > chciałbym zmodernizować komputer z lekkim zapasem tak, by starczyło na jakiś

    Jakiś czas temu miałem podobny dylemat i podobną konfigurację, tj.
    GA-P35C-DS3R + E4400. Okazyjnie zmieniłem CPU na Q9300 i jestem
    zadowolony. Na razie nie potrzebuję niczego mocniejszego.
    Jesteś pewien, że brakuje Ci mocy CPU a nie np. RAMu?
    --
    _____ __________________________
    \` Y (__) __\` | | | '/ http://uwolnijlaptopa.pl/

  • 18. Data: 2010-11-01 19:31:44
    Od: JaromirD <r...@q...pl>

    Michal Lukasik wrote:

> [...]
    > zadowolony. Na razie nie potrzebuję niczego mocniejszego.
    > Jesteś pewien, że brakuje Ci mocy CPU a nie np. RAMu?

    Właśnie- okazyjnie. Normalnie jest on znacznie droższy od Q8x00.

    A co do pamięci, to sądzę, żę do samej pracy w linuksie sądzę 2 MiB
    wystarczy. Pewnie przydałoby się więcej do wirtualizacji, ale - jak
    przeczytasz w mojej wiadomości z 13:29 - ewidentnie przytyka się procesor.

  • 19. Data: 2010-11-01 19:43:33
    Od: Michal Lukasik <m...@t...pl>

    Dnia 1.11.2010, JaromirD napisał(a):

> [...]
    > wystarczy. Pewnie przydałoby się więcej do wirtualizacji, ale - jak
    > przeczytasz w mojej wiadomości z 13:29 - ewidentnie przytyka się procesor.

    Mea culpa. Doczytałem już po wysłaniu.
    --