  • 1. Data: 2010-10-31 23:06:39
    Temat: Co zamiast Intela Core 2 Duo E4600?
    Od: JaromirD <r...@q...pl>

    Chciałbym jak najniższym kosztem - powiedzmy do 500 zł - zwiększyć moc
    obliczeniową komputera. Teraz mam Intela Core2 Duo E4600 z płytą Gigabyte
    P35-DS3R. Zastanawiam się czy kupić Intela Core 2 Quad Q8400 (ewentualnie
    Q8300 jak trafię na model z wirtualizacją), szybszy Core2 Duo, czy też jakiś
    procesor AMD + nową płytę. W ostatnim przypadku kompletnie nie mam pojęcia,
    co by to mogło być.
    Komputera używam głównie do obróbki zdjęć (i to jest główny powód zmiany
    procesora - czekanie na efekt zaczyna mi się już dłużyć) pod linuksem lub
    wirtualnie w windows. Dodatkowo nagrywanie z karty telewizyjnej, w
    minimalnym stopniu obróbka filmów wideo nakręconych aparatem. Reszta to
    standardowe użytkowanie. Ponieważ nie wiem, co może być w przyszłości,
    chciałbym zmodernizować komputer z lekkim zapasem tak, by starczyło na jakiś
    czas.

    JaromirD

  • 2. Data: 2010-10-31 23:12:44
    Temat: Re: Co zamiast Intela Core 2 Duo E4600?
    Od: Grzegorz Prędki <"klark[USUN"@TO][malpa]transkomp.com>

    W dniu 2010-11-01 00:06, JaromirD pisze:
> [...]
    > chciałbym zmodernizować komputer z lekkim zapasem tak, by starczyło na jakiś

    Kupilem osttanio uzywany q9550 za 620zl. Bez zmiany napiecia dziala na
    3,5GHz. Wedlug mnie to bardzo rozsadna propozycja jesli nie chcesz
    zmieniac podstawki.

  • 3. Data: 2010-10-31 23:34:39
    Od: JaromirD <r...@q...pl>

    wrote:

    > Kupilem osttanio uzywany q9550 za 620zl. Bez zmiany napiecia dziala na
    > 3,5GHz. Wedlug mnie to bardzo rozsadna propozycja jesli nie chcesz
    > zmieniac podstawki.

    Owszem. Ale najpierw chciałbym znaleźć rozwiązanie nie przekraczające
    założonego budżetu. Dokładać zawsze można: tu trochę, tam trochę i potem
    suma robi się całkiem spora. Tym bardziej, że właśnie zdałem sobie sprawę,
    że pewnie musiałbym jeszcze zmienić pamięć bo teraz mam zdaje się jakieś 800
    MHz i ponieważ cenię sobie ciszę, to być może chłodzenie procesora.

  • 4. Data: 2010-10-31 23:41:32
    Od: Grzegorz Prędki <"klark[USUN"@TO][malpa]transkomp.com>

> [...]
    > że pewnie musiałbym jeszcze zmienić pamięć bo teraz mam zdaje się jakieś 800
    > MHz i ponieważ cenię sobie ciszę, to być może chłodzenie procesora.

    Za 100pare zl wiecej masz znacznie lepszy procesor, smialo konkurujacy z
    i5 i i7. Q8300 to jednak kastraty. Pamieci nie musisz zmieniac, ja tez
    mam 800, ustawisz odpowiedni dzielnik i bedzie ok. A co do chlodzenia to
    Q8300 i Q9550 wydzielaja podobne ilosci ciepla.

  • 5. Data: 2010-11-01 00:05:07
    Od: JaromirD <r...@q...pl>

    wrote:

> [...]
    > mam 800, ustawisz odpowiedni dzielnik i bedzie ok. A co do chlodzenia to
    > Q8300 i Q9550 wydzielaja podobne ilosci ciepla.

    Q8300 pewnie tak, ale Q8400 nie za bardzo: w stosunku do Q9550 brakuje mu
    przede wszystkim 8 MiB pamięci podręcznej (może się przydać), FSB Parity
    (cokolwiek to jest), Virtualization Technology for Directed I/O (VT-d) i
    Trusted Execution Technology. Pierwsze pewnie mogłoby się jeszcze przydać,
    choć na ile to nie wiem. Co do drugiego, to raczej na pewno nie. Z drugiej
    strony nie ma teraz na allegro Q9550 w cenie niższej niż 800 zł.

  • 6. Data: 2010-11-01 00:09:45
    Od: Norbert <n...@r...no>

    Dnia Mon, 01 Nov 2010 00:06:39 +0100, JaromirD napisał(a):

> [...]
    > wirtualnie w windows. Dodatkowo nagrywanie z karty telewizyjnej, w
    > minimalnym stopniu obróbka filmów wideo nakręconych aparatem. Reszta to

    A ile masz ramu?

    --
    pozdrawiam
    Norbert

  • 7. Data: 2010-11-01 00:12:59
    Od: Grzegorz Prędki <"klark[USUN"@TO][malpa]transkomp.com>

> [...]
    > choć na ile to nie wiem. Co do drugiego, to raczej na pewno nie. Z drugiej
    > strony nie ma teraz na allegro Q9550 w cenie niższej niż 800 zł.

    Jeszcze niedawno bylo ich kilka sztuk. Jesli masz czas to poczekaj az
    cos sie pojawi. Ewentualnie q6600, do tego jakies chlodzenie i mocno go
    krecic.

  • 8. Data: 2010-11-01 00:21:42
    Od: JaromirD <r...@q...pl>

    wrote:

    > Jeszcze niedawno bylo ich kilka sztuk. Jesli masz czas to poczekaj az
    > cos sie pojawi. Ewentualnie q6600, do tego jakies chlodzenie i mocno go
    > krecic.

    Q6600 niepodkręcony jest cieplejszy od pozostałych. Po podkręceniu (pewnie
    FSB, bo mnożnik zablokowany) ilość ciepła jeszcze wzrośnie.

  • 9. Data: 2010-11-01 00:22:18
    Od: JaromirD <r...@q...pl>

    Norbert wrote:

    > A ile masz ramu?

    2 GiB = 2x1 GiB 800 MHz

  • 10. Data: 2010-11-01 00:30:53
    Od: Grzegorz Prędki <"klark[USUN"@TO][malpa]transkomp.com>

    W dniu 2010-11-01 01:21, JaromirD pisze:

    > Q6600 niepodkręcony jest cieplejszy od pozostałych. Po podkręceniu (pewnie
    > FSB, bo mnożnik zablokowany) ilość ciepła jeszcze wzrośnie.

    Wszytskie te CPU maja zablokowane mnozniki. Tylko, ze za cene Q8300
    kupic Q6600 z dobrym chlodzeniem a Q6600 jest wydajniejszy.