  • 1. Data: 2012-07-06 09:31:32
    Temat: Co z cenami dysków? Zaczną w końcu spadać?
    Od: Marcin N <m...@o...pl>

    Witam,

    Dyski 1 TB są ciągle w cenach o połowę wyższych niż przed rokiem. A może
    i dwukrotnie wyższych.

    Długo tak jeszcze nas przetrzymają?

    --
    MN

  • 2. Data: 2012-07-06 09:46:32
    Temat: Re: Co z cenami dysków? Zaczną w końcu spadać?
    Od: "Chris" <s...@s...net>

    Marcin N nabazgrał(a):

    > Witam,
    > Dyski 1 TB są ciągle w cenach o połowę wyższych niż przed rokiem. A może i
    > dwukrotnie wyższych.
    > Długo tak jeszcze nas przetrzymają?

    Skoro sprzedają tyle samo co przed to czemu mają zmieniać ...

  • 3. Data: 2012-07-06 11:42:21
    Od: "Remek" <n...@g...com>

    Użytkownik "Chris" napisał:

    > Skoro sprzedają tyle samo co przed to czemu mają zmieniać ...

    Jeśli sprzedaja połowę tego co wcześniej to są do przodu o niższe koszty
    produkcji i pracy.

    Remek

  • 4. Data: 2012-07-06 16:25:01
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Fri, 6 Jul 2012, Marcin N wrote:

    > Witam,
    >
    > Dyski 1 TB są ciągle w cenach o połowę wyższych niż przed rokiem. A może i
    > dwukrotnie wyższych.
    >
    > Długo tak jeszcze nas przetrzymają?

    Tak.
    W sumie wzrost cen był do przewidzenia, nie do przewidzenia był
    gwałtowny skok "bo awaria".
    Pamiętać trzeba, że krótko przed szokiem powodziowym Samsung
    wycofał się z rynku HDD.
    Prawdopodobny powód: "słabo się opłaca".
    No to teraz się opłaca.

    pzdr, Gotfryd

  • 5. Data: 2012-07-07 10:04:47
    Od: boxfish <c...@g...pl>

    W dniu 2012-07-06 09:31, Marcin N pisze:
    > Witam,
    >
    > Dyski 1 TB są ciągle w cenach o połowę wyższych niż przed rokiem. A może
    > i dwukrotnie wyższych.
    >
    > Długo tak jeszcze nas przetrzymają?

    A z jakiego powodu mieliby obniżyć ceny ?

  • 6. Data: 2012-07-07 10:47:19
    Od: Krzysztof Lewczuk <l...@g...com>

    W dniu 2012-07-07 10:04, boxfish pisze:

    > A z jakiego powodu mieliby obniżyć ceny ?

    Bo koledze za drogą, napisał jasno ;-)
    Półtora roku temu jak składałem pcta kupiłem 1TB, teraz faktycznie jest
    odrobinę droższy, od tego czasu nadal są dyski 1 i 2 TB, jakieś
    pojedyńcze 3TB widać na komputroniku. Prawo Koomeya odchodzi do lamusa?
    Producenci osiągneli wyżyny technologiczne?

    KL

    --
    Z przekonania libertarianin-minarchista oraz chrześcijanin biblijnie
    fundamentalistyczny. Pierwsze oznacza dążenie do tego, żeby państwo

  • 7. Data: 2012-07-07 11:28:50
    Od: "BUNIEK" <m...@i...pl>

> [...]
    >3TB widać na komputroniku. Prawo Koomeya odchodzi do lamusa? Producenci

    Ja bym to nazwał przeinwestowaniem potrzeb, przestrzenie dyskowe ponad 1 - 2
    TB są potrzebne naprawdę nielicznej grupie osób. 1 - 2 TB tez zazwyczaj
    głownie obciążone są Filmami. To powoduje ze inwestowanie w technologie
    umożliwiająca tworzenie większych dysków nie ma uzasadnienia tym bardziej ze
    jest to technologia wolna. A i tak zapewnię obecne dyski 3 TB doposażone w
    dodatkowy talerz mogą mieć większe pojemności kosztem pewnie wydajności.
    W rozwiązaniach biznesowych duże dyski są nie wydajne wiec łączy się
    mniejsze pojemności w macierze.
    No i ostatni w/g mnie argument ciągle spadające ceny SSD.

    Tak to sobie trochę tłumacze. A ceny, jest popyt jest cena.

    Buniek

  • 8. Data: 2012-07-07 11:42:26
    Od: Krzysztof Lewczuk <l...@g...com>

    W dniu 2012-07-07 11:28, BUNIEK pisze:

> [...]
    > pewnie wydajności.
    > W rozwiązaniach biznesowych duże dyski są nie wydajne wiec łączy się

    Tutaj akurat masz rację, dyski o dużej pojemności potrzebne są tym
    którzy mają dużo contentu, ja mam dużo przestrzeni wolnej ale pewnie
    sprzęt posłuży mi przez najbliższe kilka lat, a w dobie gier zajmujących
    20GB nie jest to znów taka wielka pojemność.

    > No i ostatni w/g mnie argument ciągle spadające ceny SSD.

    Jeszcze sporo wody w wiśle upłynie nim będzie można sobie pozwolić na
    zakup dużego dysku w miarę rozsądnych pieniądzach. Nadal SSD do dobry
    pomysl na trzymanie systemu a nie danych.

    KL

  • 9. Data: 2012-07-07 12:14:27
    Od: DooMiniK <bachus@bachus>

    On 07/07/2012 10:42, Krzysztof Lewczuk wrote:
    > W dniu 2012-07-07 11:28, BUNIEK pisze:
    [...]
    > Jeszcze sporo wody w wiśle upłynie nim będzie można sobie pozwolić na
    > zakup dużego dysku w miarę rozsądnych pieniądzach. Nadal SSD do dobry
    > pomysl na trzymanie systemu a nie danych.

    Ja obecnie w komputerze mam... 64GB. W sieci domowej podpięty jest tani
    NAS z dwoma dyskami, który trzyma dane odtwarzalne (filmy, czy muzyka).
    W czasach całkiem pojemnych dropboxów, czy innych Cubby (genialny
    'dropbox' od Logmein, bo obsługuje P2P) nie widzę potrzeby na pojemny
    dysk w domowym komputerze.

    --
    Dominik Siedlak (bachus)
    bachus(at)post(dot)peel

  • 10. Data: 2012-07-08 13:31:39
    Od: "Seba_Fan" <s...@g...skasuj-to.pl>

> [...]
    > Pamiętać trzeba, że krótko przed szokiem powodziowym Samsung
    > wycofał się z rynku HDD.
    > Prawdopodobny powód: "słabo się opłaca".

    nie wycofał tylko sprzedał fabrykę, ceny dysków były tanie, ale po co mają
    być tanie jak trzeba zarabiać, od paru lat nastała moda wśród producentów,
    żeby mało co zmieniać w urządzeniach a robić nowe podobne za trochę wyższą
    cenę.
    Tak więc nic się nie zmieni.