  • 11. Data: 2011-02-08 14:08:38
    Temat: Re: Co to jest smartfon?
    Od: Waldek Godel <n...@o...info>

    Dnia Tue, 8 Feb 2011 15:03:25 +0100, spa napisał(a):

    > Siem nie martw
    > Dzisiaj smartfon to
    > http://allegro.pl/caly-zloty-swarovski-apple-iphone-
    4-32gb-nowy-i1446470894.html ,
    > reszta to szajs
    > Za jakiś czas może pingpongwiśtawio będzie wzorcem.

    ooo.. swarovski... tak, to jest zdecydowanie to o co chodzi w smartfonach.

    --
    Pozdrowienia, Waldek Godel
    Szkoda ze zaden windows mobile nie odtworzy zdjecia z cyfrowki ... - Paweł

  • 12. Data: 2011-02-08 14:08:57
    Od: januszek <j...@p...irc.pl>

    Waldek Godel napisa?(a):

    > tak, one zdecydowanie potrafiły korzystać z usług internetu.

    Potrafilbys odpisac na te wiadomosc korzystajac z N6310?

    > Ale nikt nie nazywał ich nawet ówcześnie smartfonami. Może poza R380

    Dlatego napisalem "na dzis" a nie "drzewiej" ;)

    j.

    --
    http://www.predkosczabija.pl/
    "Prędkość zabija. Włącz myślenie!"

  • 13. Data: 2011-02-08 14:18:57
    Od: kakmar <k...@g...com>

    Dnia 08.02.2011 Latet <l...@c...pl> napisał/a:
    > Witam,
    >
    > Jaka jest definicja smartfonu? Albo inaczej - jakie kryteria musi spełnić
    > telefon, aby go nazywać smarfonem?

    To zależy, kiedyś:
    Smartfon to było urządzenie które integrowało PDA(właściwie mieszczący
    się w ręce/kieszeni komputer z wbudowaną specjalizacją PDA) z telefonem.
    Posiadało bardzo szerokie możliwości konfiguracji i dostosowania do
    potrzeb urzyszkodnika. Czy to przez dostępne funkcje, czy możliwe do
    zainstalowania oprogramowanie. Posiadało też zwykle zaawansowane
    możliwości synchronizacji/integracji/współpracy z komputerem PC,
    systemem/oprogramowaniem i danymi usera.

    Obecnie:
    Smartfonami nazywa się urządzenia zaprojektowane głownie do kupowania
    różnorodnych form rozrywki w specjalizowanym, dostępnym online sklepie
    producenta systemu operacyjnego telefonu. Pozostałe tradycyjne funkcje,
    jak dzwonienie (i okolice), oraz prosty PDA jest zwykle dostępne, choć
    bywa niezbyt funkcjonalne. Zaawansowane konfigurowalne sterowanie
    telefonem, czy PDA, standardowo nie jest dostępna lub wyjątkowo
    upierdliwa, wymaga zwykle "złamania" OS producenta. Dotyczy to tak
    podstawowych funkcji jak dostęp z PC do odczytu i modyfikacji danych
    przechowywanych w telefonie, czy zwykłego backupu.

    Nowe smartfony mają jednak zalety, takie jak duże możliwości sprzętu
    i dobre przeglądarki oparte na WebKit. Jednak dla kogoś kto wymaga
    funkcjonalności zaawansowanego PDA, a nie mobilnej kasy z wirtualnego
    sklepu z rozrywką, wymagają sporo pracy i zwykle utraty gwarancji, aby
    uzyskać akceptowalną funkcjonalność.

    --
    kakmaratgmaildotcom

  • 14. Data: 2011-02-08 14:20:11
    Od: Waldek Godel <n...@o...info>

    Dnia 8 Feb 2011 15:08:57 +0100, januszek napisał(a):

    > Potrafilbys odpisac na te wiadomosc korzystajac z N6310?

    tak, byłoby to cholernie niewygodne ale możliwe.
    Oprócz tego "usługi internetu" <> "wszystkie możliwe usługi internetu"

    > Dlatego napisalem "na dzis" a nie "drzewiej" ;)

    Na dziś, to 3/4 uważanych za smartfony telefonów Blackberry nie jest
    smartfonami zgodnie z niektórymi kryteriami, bo ich oprogramowanie to
    skrypciki w Javie, dokładnie tak samo jak oprogramowanie Nokii 6310i
    Owszem, ekran większy i kolorowy, ale w żadnej z definicji nie widziałem
    nic o wymaganych minimalnych rozmiarach ekranu.
    Co więcej, Android również nie czyniłby smartfona, bo to też skrypciki w
    Javie a nie normalne natywne kompilowane oprogramowanie.

    --
    Pozdrowienia, Waldek Godel
    "Sekte to ma Nokia w postaci takich troli jak ty "- Paweł "robbo" Kamiński

  • 15. Data: 2011-02-08 14:23:48
    Od: januszek <j...@p...irc.pl>

    Waldek Godel napisa?(a):

    > tak, byłoby to cholernie niewygodne ale możliwe.

    Ok, mam wrażenie, że trochę teoretyzujesz - zrób to, po prostu, zrób :)

    > Oprócz tego "usługi internetu" <> "wszystkie możliwe usługi internetu"

    Oczywiście, że tak.

    > Na dziś, to 3/4 uważanych za smartfony telefonów Blackberry nie jest
    > smartfonami zgodnie z niektórymi kryteriami, bo ich oprogramowanie to
    > skrypciki w Javie, dokładnie tak samo jak oprogramowanie Nokii 6310i

    Są więc różne kryteria.

> [...]
    > Co więcej, Android również nie czyniłby smartfona, bo to też skrypciki w
    > Javie a nie normalne natywne kompilowane oprogramowanie.

    Kiedyś mówiono, że to Google jest Internetem, dziś, że Fejsbóg jest
    Internetem - być może więc smartfonem jest takie urządzenie, którym
    dawniej można się było podłączyć do google a dziś do fb? ;)

    j.

  • 16. Data: 2011-02-08 14:24:07
    Od: "spa" <s...@a...er>

    > Potrafilbys odpisac na te wiadomosc korzystajac z N6310?

    Mogłoby się udać
    Na jakim telefonie komórkowym wygodnie używa się grup dyskusyjnych?
    Na żadnym, bo ekrany i klawisze za małe.

  • 17. Data: 2011-02-08 14:24:43
    Od: Waldek Godel <n...@o...info>

    Dnia Tue, 8 Feb 2011 14:18:57 +0000 (UTC), kakmar napisał(a):

> [...]
    > różnorodnych form rozrywki w specjalizowanym, dostępnym online sklepie
    > producenta systemu operacyjnego telefonu. Pozostałe tradycyjne funkcje,

    Czyli PSP Go jest smartfonem?

    --
    Pozdrowienia, Waldek Godel
    "Android dotarł do sciany..... " - Paweł "robbo" Kamiński aka Jan

  • 18. Data: 2011-02-08 14:30:03
    Od: "spa" <s...@a...er>

    > ooo.. swarovski... tak, to jest zdecydowanie to o co chodzi w smartfonach.

    Ważne , ze drogi, i inni zazdroszczą

  • 19. Data: 2011-02-08 14:31:00
    Od: Waldek Godel <n...@o...info>

    Dnia 8 Feb 2011 15:23:48 +0100, januszek napisał(a):

    > Ok, mam wrażenie, że trochę teoretyzujesz - zrób to, po prostu, zrób :)

    Nie chce mi się wygrzebywać z pudła 6310 :-)
    Ale był jakiś klient nntp w j2me. Oprócz tego zawsze można z jakiejś bramki
    skorzystać

    > Są więc różne kryteria.

    Kryteriów jest nieskończenie wiele, jako że "smartfon" to termin czysto
    marketingowy, a tu wszystko jest możliwe, nawet nazwanie sieci dającej
    klientom transmisję 1 Mbit/s siecią 4G

    Ja tylko wykazuję, że życie idzie swoją drogą i te marketingowe kryteria są
    najczęściej śmieszne i żenujące.

    --
    Pozdrowienia, Waldek Godel
    "Trole sa niekonsekwetne.... " - Paweł "robbo" Kamiński aka Jan

  • 20. Data: 2011-02-08 14:41:19
    Od: Waldek Godel <n...@o...info>

    Dnia Tue, 8 Feb 2011 15:24:07 +0100, spa napisał(a):

    > Mogłoby się udać
    > Na jakim telefonie komórkowym wygodnie używa się grup dyskusyjnych?
    > Na żadnym, bo ekrany i klawisze za małe.

    po pierwsze - oprogramowanie nędzne.

    Ale w sumie co za problem? Nokia E71, Putty for Symbian, slrn na konsoli i
    sru.
    Chociaż wtedy ciężko mówić o używaniu "NA TELEFONIE"