  • 1. Data: 2011-02-08 13:38:43
    Temat: Co to jest smartfon?
    Od: "Latet" <l...@c...pl>

    Witam,

    Jaka jest definicja smartfonu? Albo inaczej - jakie kryteria musi spełnić
    telefon, aby go nazywać smarfonem?

    Dzięki,

    latet

  • 2. Data: 2011-02-08 13:47:17
    Temat: Re: Co to jest smartfon?
    Od: "spa" <s...@a...er>

    Użytkownik "Latet" <l...@c...pl> napisał w wiadomości
    > Jaka jest definicja smartfonu? Albo inaczej - jakie kryteria musi spełnić
    > telefon, aby go nazywać smarfonem?

    Smartfon - przenośne urządzenie telefoniczne integrujące w sobie funkcje
    telefonu komórkowego i komputera kieszonkowego

    Pierwszy historycznie smartfon powstał już w 1992 r. - było to prototypowe
    urządzenie o nazwie Simon, które IBM pokazał na targach COMDEX i wprowadził
    na rynek w 1993 r. Oprócz funkcji telefonu komórkowego oferowało ono
    kalendarz, książkę adresową, kalkulator, notatnik, pocztę elektroniczną i
    gry.
    .... czyli to co ma każdy dzisiejszy telefon komórkowy

  • 3. Data: 2011-02-08 13:49:11
    Od: "spa" <s...@a...er>

    Użytkownik "Latet" <l...@c...pl> napisał w wiadomości
    > Jaka jest definicja smartfonu? Albo inaczej - jakie kryteria musi spełnić
    > telefon, aby go nazywać smarfonem?

    tu sobie komentatorzy używają na smartfonach jak na burej suce
    http://biznes.onet.pl/wielka-wymiana-telefonow,18568
    ,4167976,1,prasa-detal

  • 4. Data: 2011-02-08 13:52:55
    Od: Waldek Godel <n...@o...info>

    Dnia Tue, 8 Feb 2011 14:47:17 +0100, spa napisał(a):

    > Smartfon - przenośne urządzenie telefoniczne integrujące w sobie funkcje
    > telefonu komórkowego i komputera kieszonkowego

    .. i które nie ma precyzyjnej definicji, a raczej ta jest zmieniana wraz z
    kolejnymi widzimisię marketoidów.

    Prześledzenie tego widzimisię i porównanie np. obecnych telefonów z jeszcze
    niedawnymi smartfonami budzi czasem głęboki uśmiech.

    --
    Pozdrowienia, Waldek Godel
    "kazdy fotograf ci powie ze przedmioty na jasnym tle wychodza zawsze na

  • 5. Data: 2011-02-08 13:54:15
    Od: "Latet" <l...@c...pl>

> [...]
    > gry.
    > .... czyli to co ma każdy dzisiejszy telefon komórkowy

    Czyli granica jest mętna, a ja dalej wiem, że nic nie wiem ;)

    latet

  • 6. Data: 2011-02-08 13:57:05
    Od: januszek <j...@p...irc.pl>

    Latet napisa?(a):

    > Jaka jest definicja smartfonu? Albo inaczej - jakie kryteria musi spełnić
    > telefon, aby go nazywać smarfonem?

    Na dziś? IMO to telefon komorkowy wyposazony w mozliwosc korzystania z
    uslug Internetu ;)

    j.

    --
    http://www.predkosczabija.pl/
    "Prędkość zabija. Włącz myślenie!"

  • 7. Data: 2011-02-08 14:02:06
    Od: Waldek Godel <n...@o...info>

    Dnia 8 Feb 2011 14:57:05 +0100, januszek napisał(a):

    > Na dziś? IMO to telefon komorkowy wyposazony w mozliwosc korzystania z
    > uslug Internetu ;)

    Czyli Ericsson R380, R520 oraz Nokia 6310 były smartfonami?

    --
    Pozdrowienia, Waldek Godel
    "Nie wiesz co to proxy, wiec informuje sie iz jestem na urlopie i nazywam

  • 8. Data: 2011-02-08 14:03:25
    Od: "spa" <s...@a...er>

    > Czyli granica jest mętna, a ja dalej wiem, że nic nie wiem ;)

    Siem nie martw
    Dzisiaj smartfon to
    http://allegro.pl/caly-zloty-swarovski-apple-iphone-
    4-32gb-nowy-i1446470894.html ,
    reszta to szajs
    Za jakiś czas może pingpongwiśtawio będzie wzorcem.

  • 9. Data: 2011-02-08 14:03:46
    Od: januszek <j...@p...irc.pl>

    Waldek Godel napisa?(a):

    > Czyli Ericsson R380, R520 oraz Nokia 6310 były smartfonami?

    Jeśli z punktu widzenia ich uzytkownikow umozliwiaja korzystanie z
    uslug Internetu to dlaczego nie mialy by takimi byc?

    j.

  • 10. Data: 2011-02-08 14:06:40
    Od: Waldek Godel <n...@o...info>

    Dnia 8 Feb 2011 15:03:46 +0100, januszek napisał(a):

    > Jeśli z punktu widzenia ich uzytkownikow umozliwiaja korzystanie z
    > uslug Internetu to dlaczego nie mialy by takimi byc?

    tak, one zdecydowanie potrafiły korzystać z usług internetu.
    Ale nikt nie nazywał ich nawet ówcześnie smartfonami. Może poza R380

    --
    Pozdrowienia, Waldek Godel
    Po co uzywac czegos tak topornego jak BT do przesyłania czegokolwiek ?" -