  • 1. Data: 2011-10-18 10:02:07
    Temat: Co to jest?
    Od: "Heniutek" <j...@w...pl>

    Witam
    Proszę o informację co to za urządzenia?
    Wydaje mi się, że to jakieś czujniki podczerwieni czy coś w tym rodzaju.

    http://imageshack.us/photo/my-images/689/coto1.jpg/

    http://imageshack.us/photo/my-images/5/coto2.jpg/

    Dzięki za pomoc.

  • 2. Data: 2011-10-18 10:20:01
    Temat: Re: Co to jest?
    Od: Cezar <c...@B...pl>

    On 18/10/2011 11:02, Heniutek wrote:
> [...]
    > Proszę o informację co to za urządzenia?
    > Wydaje mi się, że to jakieś czujniki podczerwieni czy coś w tym rodzaju.

    Ten pierwszy wyglada jak odbiornik pilota do wiekszosci kart
    telewizyjnych/SAT

    c.

  • 3. Data: 2011-10-18 10:29:30
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Heniutek" napisał w wiadomości grup
    >Proszę o informację co to za urz?dzenia?
    >Wydaje mi się, że to jakie? czujniki podczerwieni czy co? w tym
    >rodzaju.
    >http://imageshack.us/photo/my-images/689/coto1.jpg/
    >http://imageshack.us/photo/my-images/5/coto2.jpg/

    Albo w druga strone - diody swiecace podczerwone.
    Szczegolnie to drugie - wtyczka ma tylko dwa styki.

    Kiedys sie cos podobnego nazywalo "nadajnik zdalnego sterowania" -
    podkladales np pod video, swiecilo na wbudowany odbiornik , i inne
    urzadzenie moglo widelcem sterowac.

    J.

  • 4. Data: 2011-10-18 10:37:28
    Od: Jacek Maciejewski <j...@o...pl>

    Dnia Tue, 18 Oct 2011 12:02:07 +0200, Heniutek napisał(a):

    > http://imageshack.us/photo/my-images/689/coto1.jpg/

    To coś jest częścią składową iMaca.
    --
    Jacek

  • 5. Data: 2011-10-18 11:05:00
    Od: "Gejzero SQ3OGX" <g...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Jacek Maciejewski" <j...@o...pl> napisał w wiadomości

    > To coś jest częścią składową iMaca.
    A ja taki czujnik "odbiornik podczerwieni" miałem do karty TV.

    Gejzero.

  • 6. Data: 2011-10-18 11:06:58
    Od: "Heniutek" <j...@w...pl>

    > A ja taki czujnik "odbiornik podczerwieni" miałem do karty TV.
    =============
    Czy da się to jakoś użyć do sterowania komputereem?
    Mam też chyba pilota od tego.

  • 7. Data: 2011-10-18 11:18:15
    Od: "AS" <N...@p...onet.pl>

    > http://imageshack.us/photo/my-images/689/coto1.jpg/

    Odbiornik podczenieni (pilota) do karty telewizyjnej do PC-ta. Wtyczka ma
    trzy kontakty: zasilanie, masa i wyjście sygnału.

    > http://imageshack.us/photo/my-images/5/coto2.jpg/

    To tzw "IR Blaster" czyli dioda nadawcza podczerwieni wyprowadzona na
    kabelku. Obudowa jest tak skonstruowana że można ją podłożyć pod tuner sat
    lub inne sterowane urządzenie i wycelować w jego odbiornik podczerwieni.
    Zwykle to element zdalnego przedłużacza pilota.

  • 8. Data: 2011-10-18 14:58:16
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    >Czy da się to jako? użyć do sterowania komputereem?
    >Mam też chyba pilota od tego.

    Z trudem, bo komputery kiepsko przewiduja mozliwosc zdalnego
    sterowania prostym pilotem.

    Aczkolwiek ... sporo telefonow ma taka funkcje, przez Bluetootha.
    Oczywiscie patrz wyzej - w ograniczonym zakresie.

    J.

  • 9. Data: 2011-10-18 15:13:19
    Od: Cezar <c...@B...pl>

    On 18/10/2011 15:58, J.F wrote:

    > Z trudem, bo komputery kiepsko przewiduja mozliwosc zdalnego sterowania
    > prostym pilotem.

    Win7(nie wiem jak inne win) rozpoznaje moja karte SAT jako zwykla
    klawiature. Klawisze 0-9 rozpoznaje jako cyfry, OK jako enter, pause
    jako spacje a reszte 'specjalistycznych' klawiszy jako kombinacje z ctrl
    lub alt.

    Klawisze mozna tez przemapowac w WinLIRC

    Jesli nie ma sie karty a tylko sam odbiornik to mozna sprobowac
    odebrac sygnal podpinajac go pod wejscie mikrofonowe:
    http://winlirc.sourceforge.net/audioreciever.html

    C.

  • 10. Data: 2011-10-20 09:02:09
    Od: Waldemar Krzok <w...@z...fu-berlin.de>

    Am 18.10.2011 16:58, schrieb J.F:

    > Z trudem, bo komputery kiepsko przewiduja mozliwosc zdalnego sterowania
    > prostym pilotem.
    Zależy które. Moje laptopy Mediona już od lat mają te funkcje z pilotem
    radiowym, a jak podłączyłem DVBT-Stick z IR to też działało. Nie tylko
    pod DVBT ale też do sterowania kompem. Też pod Linuxem, choć tu nie
    wszystko.

    Waldek