  • 21. Data: 2022-10-19 12:48:29
    Temat: Re: Co sądzicie o nowym akumulatorze Banner?
    Od: ii <i...@o...invalid>

    W dniu 18.10.2022 o 21:47, Adam pisze:

    > Jesteś pewien, że ładuje a nie elektrolizuje?
    > Może te kilka watów idzie na bełtanie bąbelków i podgrzewanie płynu.

    Ale gdzie? W tej zwartej celi czy pozostałych?

  • 22. Data: 2022-10-19 14:32:33
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Wed, 19 Oct 2022 12:48:29 +0200, ii wrote:

    > Ale gdzie? W tej zwartej celi czy pozostałych?

    W pozostalych gazuje, w tej zwartej ... jak dobrze zwarta, to nic,
    jak slabo zwarta, to cos sie grzeje :-)

    J.

  • 23. Data: 2022-10-19 14:34:13
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Wed, 19 Oct 2022 12:44:32 +0200, ii wrote:

    > Nie masz doświadczeń i głupoty wypisujesz :-)

    Tak tak - Twoje doswiadczenie widzimy :-P

    > To w końcu zwarta czy rozwarta?

    Zwarta. Cele są szeregowo, wiec jakby byla rozwarta, to by zaden prad
    nie płynął.

    J.

  • 24. Data: 2022-10-19 14:36:11
    Od: ii <i...@o...invalid>

    W dniu 19.10.2022 o 14:32, J.F pisze:

    > W pozostalych gazuje, w tej zwartej ... jak dobrze zwarta, to nic,
    > jak slabo zwarta, to cos sie grzeje :-)

    Ale chłopie ... 0,5A w kilka sekund.

  • 25. Data: 2022-10-19 14:37:13
    Od: ii <i...@o...invalid>

    W dniu 19.10.2022 o 14:34, J.F pisze:

    > Tak tak - Twoje doswiadczenie widzimy :-P

    Tylko to spalinowe g...o się rozładowuje.

    > Zwarta. Cele są szeregowo, wiec jakby byla rozwarta, to by zaden prad
    > nie płynął.

    Więc nie może podnosić.

  • 26. Data: 2022-10-20 16:03:07
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Wed, 19 Oct 2022 14:37:13 +0200, ii wrote:

    > Tylko to spalinowe g...o się rozładowuje.

    Bo jezdzisz na codzien Twizzy?

    On ma pewnie li-ion, te sie rozladowują wolniej, ale ciagle tez.
    Plus auto moze troche ciągnąc, ale na szczęscie ma duzy akumulator :-)

    Pisalem ci - zostawiasz auto na dluzej, to podlacz pod ladowarkę.
    Zamiast sie skupic na wygodnym ładowaniu, to jakies monitoringi
    robiles :-)

    P.S. Monitoring bierze za duzo? A nie ma tam opcji uspienia procka
    i reszty na dluzszy czas? To moze timer dorob, ktory wlaczy raz na
    dobe na 10 minut - do zameldowania napiecia powinno wystarczyc.

    > Więc nie może podnosić.

    Dobra, naładowana cela, po pewnym czasie uspokojenia ma okolo 2.1V.
    Jak podłączysz pod ładowanie, to szybko jej wzrosnie napiecie
    do 2.4V a nawet 2.5V. I takich cel masz 5.

    Lekko zwarta cela bedzie miala napiecie powiedzmy 1V, a jak zaczniesz
    ladowac, to szybko wzrosnie do 1.8V.

    Sume sobie policz sam :-P

    J.

  • 27. Data: 2022-10-20 22:45:53
    Od: ii <i...@o...invalid>

    W dniu 20.10.2022 o 16:03, J.F pisze:

    > Bo jezdzisz na codzien Twizzy?

    Ale jak jednym jeżdżę to drugie stoi i nic mu nie jest.

    > On ma pewnie li-ion, te sie rozladowują wolniej, ale ciagle tez.
    > Plus auto moze troche ciągnąc, ale na szczęscie ma duzy akumulator :-)

    Widzisz, elektryk lepszy :-)

    > Pisalem ci - zostawiasz auto na dluzej, to podlacz pod ladowarkę.

    Ilekroć zostawiam Twizy na dłużej to odlączam go od ładowarki :-) Jak
    ostatnio nie odłączyłem to się skopciła.

    > Zamiast sie skupic na wygodnym ładowaniu, to jakies monitoringi
    > robiles :-)

    Taki urok spalinowców :-)

    > P.S. Monitoring bierze za duzo? A nie ma tam opcji uspienia procka
    > i reszty na dluzszy czas?

    Jak uśpię to nie będę mógł skomunikować się, pisałem :-)

    > To moze timer dorob, ktory wlaczy raz na
    > dobe na 10 minut - do zameldowania napiecia powinno wystarczyc.

    Przecież pisałem, trzeba mieć gdzie to raportować. Wydawało się, że to
    20mA a jest więcej i wychodzi, że trzeba kombinować.

    > Dobra, naładowana cela, po pewnym czasie uspokojenia ma okolo 2.1V.
    > Jak podłączysz pod ładowanie, to szybko jej wzrosnie napiecie
    > do 2.4V a nawet 2.5V. I takich cel masz 5.

    No właśnie 5 a nie 6. A rośnie radośnie do 14,5V, na ile jest ładowarka.

    > Lekko zwarta cela bedzie miala napiecie powiedzmy 1V, a jak zaczniesz
    > ladowac, to szybko wzrosnie do 1.8V.

    "Lekko zwarta cela"? Jeśli cela przewodzi to jedyne napięcie jakie na
    niej może być to takie, które odłoży się pod wpływem przepływającego
    prądu. Podpinając 0,5A na kilka sekund raczej nie wywołasz spadku
    napięcia do jakiego cela normalnie ładuje się. Taki spadek możesz
    uzyskać jak aku jest zasiarczony. Ten aku bardzo długo na biurku ładował
    się normalnie. Ale w samochodzie nie funcjonował normalnie. Więc może
    był zasiarczony. I może z czasem któraś cela faktycznie się skiepściła.
    Ale mi się nie widzi, by ona jedna była problemem.

    > Sume sobie policz sam :-P

    No policz, 2+2=

  • 28. Data: 2022-10-21 09:33:58
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Thu, 20 Oct 2022 22:45:53 +0200, ii wrote:

    > Ale jak jednym jeżdżę to drugie stoi i nic mu nie jest.

    Przez pewien czas..

    > Widzisz, elektryk lepszy :-)

    Roznie bywa.
    Ciekawe, czy jak sie Twizzy rozladuje "calkowicie", to czy sie da
    naładować :-)

    > Ilekroć zostawiam Twizy na dłużej to odlączam go od ładowarki :-) Jak
    > ostatnio nie odłączyłem to się skopciła.

    Widac nie kupuje się ładowarek na literę f :-)

    > Taki urok spalinowców :-)

    Akumulatorow.

    > Jak uśpię to nie będę mógł skomunikować się, pisałem :-)

    To budzik ustaw i sie komunikuj o 6 rano :-)

    Wysylaj na serwer, albo drugie podobne urządzenie w domu postaw.

    > Przecież pisałem, trzeba mieć gdzie to raportować. Wydawało się, że to
    > 20mA a jest więcej i wychodzi, że trzeba kombinować.

    A ja pisalem, zebys sie nie wyglupial, tylko podlaczyl ladowarke :-)

> [...]
    >
    > "Lekko zwarta cela"? Jeśli cela przewodzi to jedyne napięcie jakie na
    > niej może być to takie, które odłoży się pod wpływem przepływającego

    Cela to cela - ma nie tylko opor, ale i napiecie.
    I jeszcze ma opor wewnetrzny - wysoki, bo urósł na skutek
    rozladowania.

    > Podpinając 0,5A na kilka sekund raczej nie wywołasz spadku
    > napięcia do jakiego cela normalnie ładuje się.

    Pododawaj sobie.

    > Taki spadek możesz
    > uzyskać jak aku jest zasiarczony.

    A ta jedna cela jest zasiarczona.

> [...]
    > był zasiarczony. I może z czasem któraś cela faktycznie się skiepściła.
    > Ale mi się nie widzi, by ona jedna była problemem.

    Mogla spowodowac nastepne problemy.

    > No policz, 2+2=

    Za dokladnie :-P

    J.

  • 29. Data: 2022-10-22 21:30:27
    Od: ii <i...@o...invalid>

    W dniu 21.10.2022 o 09:33, J.F pisze:

    > Przez pewien czas..

    Tak z rok.

    > Roznie bywa.
    > Ciekawe, czy jak sie Twizzy rozladuje "calkowicie", to czy sie da
    > naładować :-)

    > Widac nie kupuje się ładowarek na literę f :-)

    Widać, że nie kupujesz. Ale Ty starym pierdziochem jeździsz to raczej
    nie będę się wzorował. :-)

    > Akumulatorow.

    To piszę, że w Twizy nie ma problemu.

    > To budzik ustaw i sie komunikuj o 6 rano :-)
    >
    > Wysylaj na serwer, albo drugie podobne urządzenie w domu postaw.

    Na razie niczego nie będę robił. Aku ma swoje lata, nie rozładowuje się
    bez powodu

    > A ja pisalem, zebys sie nie wyglupial, tylko podlaczyl ladowarke :-)

    Nie popadajmy w paranoję.

    > Cela to cela - ma nie tylko opor, ale i napiecie.
    > I jeszcze ma opor wewnetrzny - wysoki, bo urósł na skutek
    > rozladowania.

    Dobra cela nie jest zła. A ta jest zła.

    > Pododawaj sobie.

    > A ta jedna cela jest zasiarczona.

    > Mogla spowodowac nastepne problemy.

    > Za dokladnie :-P

    Ja Ci tak podrzucam do analizy bo lubisz :-) ale uważam, że za mało
    monitorujesz by wnioskować :-)

  • 30. Data: 2022-10-24 12:20:17
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Sat, 22 Oct 2022 21:30:27 +0200, ii wrote:

    > Tak z rok.

    > Widać, że nie kupujesz. Ale Ty starym pierdziochem jeździsz to raczej
    > nie będę się wzorował. :-)

    No ale zeby ładowarka sie psuła od ładowania ?
    Francuska czy co ? :-P

    > To piszę, że w Twizy nie ma problemu.

    To rozladuj twizyy, postaw na rok, i zobacz co z tego wyjdzie

    > Na razie niczego nie będę robił. Aku ma swoje lata, nie rozładowuje się
    > bez powodu

    Wiadomo - czas akumularom nie sluzy.
    Nie sluzy tez rozladowywanie, potem sie jeszcze chetniej same
    rozladowują.

    No ale na co czekasz, myslisz, ze sie przestanie rozladowywac?
    Ceny paliwa takie, ze podłącz ladowarke na stałe i jezdc twizzy.

    > Nie popadajmy w paranoję.

    No przeciez cie nie minie.

    nie uważałeś jak robiłeś, to teraz znów rób jak uważasz :-)

    Ja to wiem bez monitorowania :-)

    J.