eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.rec.motocykleCo po CB500 (długie)
Ilość wypowiedzi w tym wątku: 78

  • 51. Data: 2009-09-07 18:34:09
    Temat: Re: Co po CB500 (długie)
    Od: As <o...@o...eu>

    Norbi wrote:

    > As pisze:
    >
    >>
    >> Dzięki.
    >>
    >> A możesz jeszcze podpowiedzieć o co zapytać przy zakupie oprócz
    >> standardowych kwestii związnych z ramą, napędem, olejem i oponami?
    >>
    >
    > Sorki - w zadnym wypadku nie jedz sam !!!
    > wez kogos kto sie chociaz troche zna - plosiem... :D

    Spoko, podstawowe rzeczy to jeszcze umiem ocenić. Pytałem o specyfikę B12,
    czy też ogólnie - olejaka.

    pozdr.
    --
    AS


  • 52. Data: 2009-09-07 20:09:55
    Temat: Re: Co po CB500 (długie)
    Od: "Darek F." <f...@w...pl>

    Użytkownik "As" napisał
    >>
    >> Sorki - w zadnym wypadku nie jedz sam !!!
    >> wez kogos kto sie chociaz troche zna - plosiem... :D
    >
    > Spoko, podstawowe rzeczy to jeszcze umiem ocenić. Pytałem o specyfikę B12,
    > czy też ogólnie - olejaka.
    >

    Po pierwsze - popieram Norbiego - NIE JEDZ SAM !!! Samemu latwo cos
    przeoczyc, zapomniec, nie zauwazyc, im wiecej luda tym lepiej.
    Po drugie - b.dobrze byloby gdyby byl ktos kto zna ten silnik, bo ma on
    specyficzny charakter pracy (troche nierowny) i wydaje specyficzne dzwieki
    (stuki-puki w tym Suzuki ;))) ), wiec sam, uwierz, nie bedziesz w stanie
    odroznic co jest norma a co juz niekoniecznie (sam mam czasami watpliwosci
    ;) )

    Tradycyjnie polecalbym zerknac na olej (poziom i jakosc - mozna czyms troche
    chapnac przez korek wlewowy, np. strzykawka z rurka) - duzo powie o
    wlascicielu. Co do silnika to raczej nie wykazuje jakichs typowych
    przypadlosci, w skrzyni posluchaj (w czasie jazdy) jak pracuje na
    poszczegolnych biegach (zwlaszcza slynne 3 i 4 - lubia sobie poszumiec,
    znaczy ze juz niedlugo na nie pora...)

    Pozdrawiam
    Darek F., Bialystok



  • 53. Data: 2009-09-08 05:01:12
    Temat: Re: Co po CB500 (długie)
    Od: gildor <g...@N...gazeta.pl>

    f...@g...com pisze:
    > On Sep 7, 9:54 am, gildor <g...@N...gazeta.pl> wrote:
    >> As pisze:
    >>
    >>> Porównałem sobie wymiary motorów, tak z ciekawości... Wychodzi na to, że CB
    >>> 500 to całkiem duży motor ;-)
    >> Ty weź jeszcze ciężar pod uwagę.
    >
    > nosz ku*wa
    >
    > od kiedy ciezar wplywa na wielkosc? Dlaczego AS napisal "wychodzi na
    > to, ze CB 500 to calkiem duzy motor" i podaje wymiary - dlugosc i
    > wysokosc, a Ty odpowiadajac o ciezarze, sprawiasz wrazenie, jak bys
    > uslyszal "wychodzi na to, ze CB 500 to taki sam motor"
    >
    > ?
    >
    > Czy nie?

    czynie. ciężar != wielkość. ciężar = poręczność. on szuka, pamiętasz
    jeszcze czy zapomniałeś już?

    --
    gildor
    ...już za chwileczkę, już za momencik...


  • 54. Data: 2009-09-08 06:38:05
    Temat: Re: Co po CB500 (długie)
    Od: fv <f...@c...com>

    gildor wrote:
    > czynie. ciężar != wielkość. ciężar = poręczność. on szuka, pamiętasz
    > jeszcze czy zapomniałeś już?

    Zara, moment. Ciężar nie wpływa podobno znacząco na własności jezdne motocykla - tak
    twierdzicie.
    Poręczność to rzecz akurat w mieście podstawowy parametr motocykla, więc gdyby było
    tak jak
    twierdzisz, to ciężkie motocykle byłyby złym wyborem na miasto.

    Czepiam się, bo mówicie że mój motór czy ogólnie B6 (246kg) jest lekki i poręczny w
    mieście a już
    CB1300 (raptem 30kg więcej) jest ciężka (=nieporęczna).

    --
    fv
    Xbox gamertag: fastviper PL
    Moto: Suzuki GSX 650F
    Auto: Nissan Primera 2,0


  • 55. Data: 2009-09-08 06:38:38
    Temat: Re: Co po CB500 (długie)
    Od: KLOSZ <konradki@USUN_TOwp.pl>

    As pisze:
    <CIACH!>
    >
    > Poprawcie mnie, jeżeli sie mylę ale sam fakt wskoczenia w widełki >600cm3
    > oznacza droższą eksploatację - spalanie, koszt łańcuchów i opon... Stąd ten
    > nieszczęsny bandit, który wydawał mi się jakimś kompromisem.
    >

    Nie wypowiem sie o wszystkich sprzetach pow 600ccm, ale na przykladzie
    sevenki widze, ze wcale nie ma dramatu. Odpada Ci regulacja zaworow, bo
    sa samoregulatory hydrauliczne, a pozostale elementy... coz. Moze i
    troche szybciej zejdzie naped albo opony, ale IMHO tu tez nie jest jakos
    dramatycznie krocej.
    Jak nie bedziesz dbal o lancuch (smarowanie, albo jakis oiler itp.) i
    bedziesz szalal jakos ekstremalnie na moto to moim zdaniem i w 500 i w
    600 tak samo szybko zameczysz naped i oponke z tylu. Co innego w lytrze
    albo jakims 1300, no tu obawiam sie, ze opona bedzie zzerana szybciej
    niz w CB 500 ;), bo to juz znaczaco inne moce i inne momenty.

    Ale, ale... przeciez motocykl to hobby, a kto by liczyl wydatki
    ponoszone na hobby.

    Zdrowko
    KLOSZ


  • 56. Data: 2009-09-08 06:52:12
    Temat: Re: Co po CB500 (długie)
    Od: gildor <g...@N...gazeta.pl>

    fv pisze:
    > gildor wrote:
    >> czynie. ciężar != wielkość. ciężar = poręczność. on szuka, pamiętasz
    >> jeszcze czy zapomniałeś już?
    >
    > Zara, moment. Ciężar nie wpływa podobno znacząco na własności jezdne motocykla -
    tak twierdzicie.

    ja nie twierdze. motocyklem lżejszym lepiej się manewruje. w tej samej
    klasie.

    > Poręczność to rzecz akurat w mieście podstawowy parametr motocykla, więc gdyby było
    tak jak
    > twierdzisz, to ciężkie motocykle byłyby złym wyborem na miasto.

    bo najlepsze motocykle na miasto to supermoto. ale to już nie moja opinia.

    > Czepiam się, bo mówicie że mój motór czy ogólnie B6 (246kg) jest lekki i poręczny w
    mieście a już
    > CB1300 (raptem 30kg więcej) jest ciężka (=nieporęczna).

    co Ty masz za B6 że waży 246kg?

    i nie mów do mnie jak do plutonu wojska.

    --
    gildor
    ...już za chwileczkę, już za momencik...


  • 57. Data: 2009-09-08 07:04:12
    Temat: Re: Co po CB500 (długie)
    Od: Kamil Nowak 'Amil' <k...@q...spaaaaam.pl>

    gildor napisał(a):
    >
    > co Ty masz za B6 że waży 246kg?

    Razem z plejstejszyn.

    Nie tyle waga co srodek ciezkosci jest wazny. Ja mam srodek w ee... nie
    wazne gdzie.

    --
    Kamil Nowak 'Amil'
    _motory_ pijadzio i susuki
    Krakuf


  • 58. Data: 2009-09-08 07:08:48
    Temat: Re: Co po CB500 (długie)
    Od: gildor <g...@N...gazeta.pl>

    Kamil Nowak 'Amil' pisze:
    > gildor napisał(a):
    >>
    >> co Ty masz za B6 że waży 246kg?
    >
    > Razem z plejstejszyn.
    >
    > Nie tyle waga co srodek ciezkosci jest wazny.

    w sumie...

    > Ja mam srodek w ee... nie wazne gdzie.

    ważne, ale wszyscy wiemy gdzie. w pijadżjo.

    --
    gildor
    ...już za chwileczkę, już za momencik...


  • 59. Data: 2009-09-08 07:08:50
    Temat: Re: Co po CB500 (długie)
    Od: fv <f...@c...com>

    gildor wrote:
    > fv pisze:
    > ja nie twierdze. motocyklem lżejszym lepiej się manewruje. w tej samej
    > klasie.

    O. No to czyli się zgadzamy.

    >> Czepiam się, bo mówicie że mój motór czy ogólnie B6 (246kg) jest lekki
    >> i poręczny w mieście a już
    >> CB1300 (raptem 30kg więcej) jest ciężka (=nieporęczna).
    >
    > co Ty masz za B6 że waży 246kg?

    No tyle waży ten nowy bandit (650) po zalaniu zgodnie z danymi z książki serwisowej.
    Suchy 219kg. Suchy B6 naked bodajże 212kg.

    > i nie mów do mnie jak do plutonu wojska.

    Przepraszam, pisałem do grupy ;-)

    --
    fv
    Xbox gamertag: fastviper PL
    Moto: Suzuki GSX 650F
    Auto: Nissan Primera 2,0


  • 60. Data: 2009-09-08 07:11:17
    Temat: Re: Co po CB500 (długie)
    Od: fv <f...@c...com>

    Kamil Nowak 'Amil' wrote:
    > Nie tyle waga co srodek ciezkosci jest wazny. Ja mam srodek w ee... nie
    > wazne gdzie.

    Wysoki środek ciężkości pomaga (vide BMW 1200 czy nieco niższy Z750) ale czasem też w
    mieście
    przeszkadza. Natomiast niska masa ma tylko zalety jeśli chodzi o poręczność. Czy nie?

    --
    fv
    Xbox gamertag: fastviper PL
    Moto: Suzuki GSX 650F
    Auto: Nissan Primera 2,0

strony : 1 ... 5 . [ 6 ] . 7 . 8


Szukaj w grupach

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: