  • 11. Data: 2012-07-16 12:33:49
    Temat: Re: Co pali zasilacze w laptopach?
    Od: Grejon <g...@g...com>

    W dniu 2012-07-16 12:29, PiteR pisze:

    > Tak tak rób tak dalej ;)
    > Juz widziałem zasilacz +36V podpięty do +12V

    No to tu jest 19V podpięte pod 19V.

    --
    Grzegorz Jońca GG: 7366919 JID:g...@j...wp.pl
    Green Trafic 140 dCi

  • 12. Data: 2012-07-16 13:18:38
    Od: Jacek <a...@o...pl>

    Dnia Mon, 16 Jul 2012 12:33:49 +0200, Grejon napisał(a):

    > No to tu jest 19V podpięte pod 19V.

    Green Trafic 140 dCi
    Mazda 6 2.0 "parafinka" kombi

    Co to są te dwie powyższe linijki?

  • 13. Data: 2012-07-16 13:23:21
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "RoMan Mandziejewicz" napisał w

    >Znaczy niby co mu może przeszkadzać? Bo tak sobie przypominam
    >konstrukcje typowych zasilaczy i nie bardzo rozumiem...
    >Typowo jest tak, że zasilacz ma 19V a akumulator znamiomowo 10.8 lub
    >14.4V. Pętla sprzężenia w zasilaczu - nawet zrealizowana bardzo
    >oszczędnie - zaczyna działać przy napięciu 19V dopiero.

    Przy impulsowych - w sumie masz racje. Aczkolwiek nie zakladalbym sie,
    czasem potrafia cos ambitniejszego wymyslec :-)

    J.

  • 14. Data: 2012-07-16 14:18:36
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>

    Hello J.F,

    Monday, July 16, 2012, 1:23:21 PM, you wrote:

    > Przy impulsowych - w sumie masz racje.

    A widziałes inne zasilacze do laptopa?

    > Aczkolwiek nie zakladalbym sie, czasem potrafia cos ambitniejszego
    > wymyslec :-)

    Obojętnie co wymyślą - 19V musi wytrzymać.

    --
    Best regards,
    RoMan

  • 15. Data: 2012-07-16 14:33:58
    Od: Waldemar Krzok <w...@z...fu-berlin.de>

    Am 16.07.2012 14:18, schrieb RoMan Mandziejewicz:

    > A widziałes inne zasilacze do laptopa?

    > Obojętnie co wymyślą - 19V musi wytrzymać.

    Ale niektóre wyraźnie "nie lubieją" zbyt wysokich napięć na wejściu.
    Rozłożyłem kiedyś zwłoki takiego zasilacza, w środku był kondensator na
    350V na pierwotnej. Wystarczy, że te 350V są "honoris causa" i napięcie
    na UPSie podskoczy do 250V i mamy problem. Ten zasilacz, który miałem
    był podłączony do obwodu, gdzie było duże obciążenie indukcyjne (silnik).

    Waldek

  • 16. Data: 2012-07-16 14:47:39
    Od: "Anerys" <s...@s...pl>

    Użytkownik "Waldemar Krzok" <w...@z...fu-berlin.de> napisał w
    wiadomości news:a6ig2hF712U1@mid.uni-berlin.de...
> [...]
    > UPSie podskoczy do 250V i mamy problem. Ten zasilacz, który miałem był
    > podłączony do obwodu, gdzie było duże obciążenie indukcyjne (silnik).

    W ogóle z tymi zasilaczami, nie tylko klapcorowymi, gdzie elektronika
    pracuje na granicy wytrzymałości, ale i w zwykłych pecetach...
    Mam na warsztacie zasilacz, cicho brzęczy, raz załapie, 20 razy nie.
    Wystarczyło, że napięcie w sieci podskoczyło chyba do 237-240, nie pamiętam
    dokładnie... i już się skurwiel po prostu wyłączał. Elektrownia (peryferia
    miasta, u kogoś) poprawiła temat i zasilacz natychmiast wrócił do życia.
    Przyznam, trochę się obawiałem, czy od tych dodatkowych 10V nie pójdzie mi z
    dymem... A najbardziej chyba lubie zasialcze, gdzie elektrolity po stronie
    pierwotnej mają po 200V... :)

  • 17. Data: 2012-07-16 14:53:26
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>

    Hello Waldemar,

    Monday, July 16, 2012, 2:33:58 PM, you wrote:

> [...]
    > na UPSie podskoczy do 250V i mamy problem. Ten zasilacz, który miałem
    > był podłączony do obwodu, gdzie było duże obciążenie indukcyjne (silnik).

    Zdarzają się zasilacze "uniwersalne" z USA, w których stosuje się
    elementy dające radę na "słowo honoru". CE na nich nie uswiadczysz
    (choćby słynny zasilacz Apple 1"x1"x1").

    Robiąc zasilacz uniwersalny według norm europejskich musisz przyjąć
    maksymalne napiecie zasilania 265VAC (230V+15% lub 240V+10%) czyli
    napięcie wyprostowane 375VDC. A to wyklucza zastosowanie kondensatorów
    na napięcie niższe niż 400V. Osobiście wybieram jak tylko mogę 450V.

    Tyle, jeśli chodzi o stronę pierwotną. Ale my tu rozmawiamy o stronie
    wtórnej.

    --
    Best regards,
    RoMan

  • 18. Data: 2012-07-16 15:26:42
    Od: "identyfikator: 20040501" <N...@g...pl>

    a ja tak Ci OTopikowo powiem, że kupiłem już chyba z 5 sztuk zasialczy do
    adaptera SATA -> USB wszystkie się zjarały... na początku wymieniłem na
    gwarancji, później kupiłem w sklepie... jeden szajs... nie wiem czemu...

    więc nie jesteś sam...

  • 19. Data: 2012-07-16 15:56:38
    Od: Waldemar Krzok <w...@z...fu-berlin.de>

    Am 16.07.2012 14:53, schrieb RoMan Mandziejewicz:

> [...]
    > na napięcie niższe niż 400V. Osobiście wybieram jak tylko mogę 450V.
    >
    > Tyle, jeśli chodzi o stronę pierwotną. Ale my tu rozmawiamy o stronie

    Tylko wątkotwórca pisał o szlagtrafieniu zasilacza jako takiego. Czy
    pierwotna, czy wtórna nie pisał.

    Waldek

  • 20. Data: 2012-07-16 16:13:32
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>

    Hello Waldemar,

    Monday, July 16, 2012, 3:56:38 PM, you wrote:

    > Tylko wątkotwórca pisał o szlagtrafieniu zasilacza jako takiego. Czy
    > pierwotna, czy wtórna nie pisał.

    Ale w tej odnodze wątku ja usiłuję się dowiedzieć od Jarka o mechanizm
    uszkadzania zasilaczy od drugiej strony - wtórnej.

    --
    Best regards,
    RoMan