  • 61. Data: 2012-04-26 14:44:56
    Temat: Re: Co ile warto zmieniać samochód?
    Od: anacron <a...@a...pl>

    W dniu 2012-04-24 17:44, Piotrek pisze:
    > Mowa o aucie używanym w cenie 20 000 zł - 30 000 zł i pytanie o kwestię
    > ekonomiczną - jak najtaniej to wychodzi :) Czy lepiej długo jeździć jednym czy
    > ciągle zmieniać?

    Nie ma jednoznacznej odpowiedzi, choć jeśli dbasz o auto to lepiej chyba
    zmieniać rzadziej. Tu w końcu wiesz co w auto włożyłeś, a co nie, a
    "nowe" zawsze może okazać się kukułczym jajem.

  • 62. Data: 2012-04-26 16:41:37
    Od: "Piotrek" <b...@W...gazeta.pl>

    > Problem jest taki, ze w sytuacji, gdzie 2/3 Polakow zarabia ponizej sredniej
    > krajowej (ktora tez szalem nie jest - 2400 netto zdaje sie) wiekszosci
    > rodakow nie stac na takie rozwiazanie.

    35 000 zł kosztują najtańsze nowe auta razem z przeglądami przez 3 lata.
    Sprzedajesz za 15 000 zł po 3 latach i masz koszt 20 000 zł / 3 lata. Jak się
    nie jeździ mało (typu 30 000 km) to jakie używane auto wyjdzie taniej w
    naprawach (poniżej 6 666 zł rok)?

    Doliczmy koszt paliwa jaki idzie w jeżdżeniu po części i na obieranie
    samochodu. Mając na myśli "części" mam na myśli również eksploatacyjne.

  • 63. Data: 2012-04-26 20:44:02
    Od: "Dysiek" <b...@b...pl>

    > 35 000 zł kosztują najtańsze nowe auta razem z przeglądami przez 3 lata.
    > Sprzedajesz za 15 000 zł po 3 latach i masz koszt 20 000 zł / 3 lata.

    Ok, tylko, ze te za 35 kola sa biednie wyposazone (sprawdzalem kiedys nowa
    Skode Fabie i z silnikiem 1.4 i klima wychodzilo prawie 50 tys) i do tego
    przerazliwie male - jak masz dzieci czy troche wieksze potrzeby bagazowe to
    takie auta to porazka.

    Dysiek

  • 64. Data: 2012-04-26 20:47:45
    Temat: Odp: Odp: Co ile warto zmieniać samochód?
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    Użytkownik "Tengu" <t...@g...wytnij.to.pl> napisał w wiadomości grup

    > Się wtrącę:
    >
    > Zamiast katować się jazdą samochodem, wygodniej i często nawet taniej jest
    > skorzystać z samolotu/pociągu wspomaganego taksówką.

    Trenowałem wszystkie opcje, więc mówię z autopsji.
    W Europie taniej nie jest, niektórzy mają rodziny.
    A z nimi, o ile nie planujesz akurat mieszkać na plaży przez cały tydzień,
    to musiałbyś wynająć auto, co znakomicie podraża imprezę.

    Zresztą o czym my mówimy - to pms a nie pl.misc.tanie.przemieszczanie - np.
    dla mnie podróż, ta samochodem rzecz jasna, to zazwyczaj najciekawsza część
    urlopu, tak drugiego dnia od przyjazdu na miejsce, cieszę się, że niedługo
    znowu będzie trzeba długo i fajnie jechać. ;-)

  • 65. Data: 2012-04-26 22:26:32
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    Piotrek wrote:

    > z tym się nie zgodzę. Dwóch znajomych ostatnio rozmowa przy piwku. W
    > roku 1998 jeden kupił Fiata Palio nowego z salonu, przerobił zaraz na
    > LPG, samochód był na leasing czy kredyt jak tam zwał i po 80 000 km
    > zrobionych w około 5 lat wydał na niego razem 36400 zł.
    >
    > Drugi w tym samym roku kupił za gotówkę (miał akurat bo sprzedał
    > zimie którą dostał w spadku) rewelacyjne BMW E30 325i z Niemiec za
    > 20000 zł, również założył LPG i po 80 000 km uzyskał koszt 42800 zł.
    >
    > Obydwa licząc naprawy itp...
    >
    > lepiej dla kieszeni wyszło nowe a droższe.

    a teraz powiedz któere było wygodniejsze i dawało wiećej radochy kierowcy,
    gówniane palio czy fajen BMW

  • 66. Data: 2012-04-26 23:51:34
    Od: "mumin" <m...@d...in>

    Użytkownik "Piotrek" <b...@W...gazeta.pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > dostał w spadku) rewelacyjne BMW E30 325i z Niemiec za 20000 zł, również
    > założył LPG i po 80 000 km uzyskał koszt 42800 zł.

    Brakuje informacji ile kosztował sam zakup palia

  • 67. Data: 2012-04-27 09:16:19
    Temat: Re: Odp: Odp: Co ile warto zmieniać samochód?
    Od: Tengu <t...@g...wytnij.to.pl>

    On 2012-04-26 20:47, Cavallino wrote:

> [...]
    > A z nimi, o ile nie planujesz akurat mieszkać na plaży przez cały
    > tydzień, to musiałbyś wynająć auto, co znakomicie podraża imprezę.

    Mi wychodzi drożej. Ale ja nie mam dzieci, a samochód spala 15/100 :)

> [...]
    > najciekawsza część urlopu, tak drugiego dnia od przyjazdu na miejsce,
    > cieszę się, że niedługo znowu będzie trzeba długo i fajnie jechać. ;-)

    No ba :) Ja też tak mam. Miałem dwuletni okres, że jeździłem około 60
    tys. kilometrów rocznie, a jazda samochodem wciąż się nie znudziła ;)

    --
    Tengu

  • 68. Data: 2012-04-27 09:23:16
    Temat: Odp: Odp: Odp: Co ile warto zmieniać samochód?
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    Użytkownik "Tengu" <t...@g...wytnij.to.pl> napisał w wiadomości grup

    > Mi wychodzi drożej. Ale ja nie mam dzieci, a samochód spala 15/100 :)

    No widzisz, a ja mam dwójkę, a żony samochód w trasie pali 6 l.
    Swoim nie jeżdżę na wakacje, bo wyszło by mu tyle co Tobie, plus szansa że
    nie dojedzie.

  • 69. Data: 2012-04-27 14:26:04
    Od: RadekNet <r...@r...com>

    On Thu, 26 Apr 2012 11:47:42 +0100, Potocki Passion & Adventure
    <s...@d...pl> wrote:

    > Najtaniej to nie wychodzi, ale moim zdaniem warto kupować auta z salonu.
    > Jeździć nimi do końca gwarancji (2-3-4 lata) i zaraz jak się skończy
    > sprzedać i brać nowe. Fakt, droga impreza, ale spokój ducha ważniejszy
    > jest od ilości kasy w kieszeni.

    A nie lepiej kupic "normalne" auto (5-15 lat w zaleznosci od zasobnosci
    portfela) i miec "normalne" ubezpieczenie? Tez jezdzisz bez stresu a ile w
    kieszeni na piwo wiecej ;)

    Pozdr.
    --
    Radoslaw Wrodarczyk
    www.rejsy-czartery.com

  • 70. Data: 2012-04-27 14:39:10
    Od: RadekNet <r...@r...com>

    On Thu, 26 Apr 2012 15:41:37 +0100, Piotrek <b...@w...gazeta.pl>
    wrote:

> [...]
    > Jak się
    > nie jeździ mało (typu 30 000 km) to jakie używane auto wyjdzie taniej w

    Raczej pytaj, ktore uzywane bedzie kosztowac wiecej. W najblizszej
    rodzinie mamy rozstrzal miedzy 9latkiem a 43latkiem (i pare takich
    nastotelnich) i jakby te auta mialy kosztowac tyle ile piszesz to ...

    Pozdr.
    --
    Radoslaw Wrodarczyk
    www.rejsy-czartery.com