  • 1. Data: 2010-07-09 12:25:26
    Temat: Citoren C5 - coś mi dziwnie skrzypi z przodu, ratunku
    Od: "Wróbel" <N...@e...pl>

    Witam,

    Podczas jazdy jak też podczas podnoszenia/opuszczania (C5 z października
    2003, kombi, 160tyś przebiegu) coś mi skrzypi z przodu (coś jakby tarcie o
    gumę). Ostatnio miałem wymieniane wahacze, poduszkę pod silnikiem (były
    wybite), ale skrzypienie nie ustapiło.

    Co ciekawe, po kilku podniesieniach/opuszczeniach jego poziom się obniza
    (może coś podsmarować trzeba?).

    Acha jak samochód się nie porusza i kręcę kierownicą to także skrzypi.

    Będę wdzięczny za jakiekolwiek sugestie.

  • 2. Data: 2010-07-09 12:31:49
    Od: krzysiek82 <s...@u...pl>

    Wróbel pisze:
    > Acha jak samochód się nie porusza i kręcę kierownicą to także skrzypi.
    >
    > Będę wdzięczny za jakiekolwiek sugestie.

    Nie wiem jak tam jest rozwiązane zawieszenie, ale takie objawy daje
    górne łożysko mocowania kolumny mc persona.

    --
    krzysiek82

  • 3. Data: 2010-07-09 12:40:13
    Od: "Agent" <w...@o...ue>

    Użytkownik "krzysiek82" <s...@u...pl> napisał w wiadomości

    > Nie wiem jak tam jest rozwiązane zawieszenie, ale takie objawy daje górne
    > łożysko mocowania kolumny mc persona.

    Mi to akurat nie piszczało ale strzelało co jakiś czas jak się sprężyna
    napinała i puszczała. A i nie wiem czy McPherson w C5 jest.

  • 4. Data: 2010-07-09 12:42:29
    Od: "M1SLQ" <m...@W...o2.pl>

    > jak samochód się nie porusza i kręcę kierownicą to także skrzypi.
    >
    > Będę wdzięczny za jakiekolwiek sugestie.

    Miałem takie objawy po pęknięciu sprężyny. Zawieszenie McPherson.

    Pozdrawiam

  • 5. Data: 2010-07-09 12:45:28
    Od: "Wróbel" <N...@e...pl>

    Ok, dzięki za szybką odpowiedź, z ciekawości zapytam czy drogi to interes
    ile kosztuje (mniej więcej) wymiana z częściami??

    Pozdrawiam,
    Użytkownik "M1SLQ" <m...@W...o2.pl> napisał w
    wiadomości news:4c36fd14$0$19178$65785112@news.neostrada.pl...

  • 6. Data: 2010-07-09 13:16:19
    Od: "Michał \"HoMMeR\" Paszek" <hommer@[SPAM_SIO]3star.net.pl>

    Wróbel pisze:
    > Ok, dzięki za szybką odpowiedź, z ciekawości zapytam czy drogi to interes
    > ile kosztuje (mniej więcej) wymiana z częściami??

> [...]
    Ciebie nic nie bedzie kosztowac, bo masz hydropneumatyka, a tam sprezyn
    nie ma, tak samo klasycznej kolumny McPhersona.
    Co do meritum: sprawdz lacznik stabilizatora, lozyska tylnych wahaczy,
    etc. Ogolnie: zadaj to pytanie na forum klubu cytrynki citroen.triger.com.pl

    --
    Michał "HoMMeR" Paszek
    hydrokomfort by Citroen Xantia

  • 7. Data: 2010-07-09 13:18:43
    Od: "M1SLQ" <m...@W...o2.pl>

    > Ok, dzięki za szybką odpowiedź, z ciekawości zapytam czy drogi to
    > interes ile kosztuje (mniej więcej) wymiana z częściami??

    Nie wiem jakie zawieszenie ma C5 ale jeśli to zwykły McPherson to koszt
    sprężyny z wymianą nie powinien przekroczyć 200 zł. Ja po tegorocznej
    zimie i jeździe po drogach, gdzie dziury były po felgę (przykryte błotem
    pomieszanym ze śniegiem) w Clio wymieniałem 3...

    Pozdrawiam

  • 8. Data: 2010-07-09 13:44:02
    Od: Waldek Godel <n...@o...info>

    Dnia Fri, 9 Jul 2010 12:42:29 +0200, M1SLQ napisał(a):

    > Miałem takie objawy po pęknięciu sprężyny. Zawieszenie McPherson.

    WOW... miałeś sprężynę w Citroenie C5 I/II ??? Udało ci się jakiś prototyp
    kupić, czy sam przerabiałeś?

    --
    Pozdrowienia, Waldek Godel

  • 9. Data: 2010-07-09 13:56:48
    Od: Waldek Godel <n...@o...info>

    Dnia Fri, 9 Jul 2010 12:25:26 +0200, Wróbel napisał(a):

> [...]
    > (może coś podsmarować trzeba?).
    >
    > Acha jak samochód się nie porusza i kręcę kierownicą to także skrzypi.

    Prawdopodobnie górne łożysko mcphersona daje dziwne odgłosy, ale dokąd jest
    całe, to pozostaje się do tego przyzwyczaić. Jak się rozwali, to będziesz
    wymieniał, koszta nie są wielkie.

    --
    Pozdrowienia, Waldek Godel

  • 10. Data: 2010-07-09 13:57:02
    Od: "Wróbel" <N...@e...pl>

    Guys please....

    Ja za tydzień jadę nad morze z Wawy do Karwii i się po prostu boję, że to
    coś bardzo poważnego i co gorsza nie da się zrobić w ciągu przyszłego
    tygodnia.

    Gdzie z tym najlepiej pojechać, do jakie mechanika w Wawie??

    Dzięki z góry!