  • 1. Data: 2011-07-11 22:05:37
    Temat: Cieknie prąd z Lanosa
    Od: kamil d <k...@t...pl>

    Witam,

    pacjent Lanos 1.6 '98, nowy akumulator kupiony w marcu, kilka dni temu
    auto nie odpaliło rano z powodu rozładowania. Właścicielka zeznała, że
    dzień wcześniej już coś słabo kręcił.

    Auto robi zwykle 14km (tzn. 2x7km) w dni robocze, przez ostatnie 3
    tygodnie jeździło dużo mniej bo jakieś 15-20km na tydzień.

    Czy przy takim użytkowaniu można zakładać, że aku nie ma jak się
    naładować i trzeba go raz w miesiącu podpiąć do prostownika czy raczej
    jakieś urządzenie ciągnie prąd?

    --
    kamil d

  • 2. Data: 2011-07-11 22:14:47
    Temat: Re: Cieknie prąd z Lanosa
    Od: gacek <g...@w...pl>

    On 2011-07-11 22:05, kamil d wrote:
> [...]
    >
    > Czy przy takim użytkowaniu można zakładać, że aku nie ma jak się
    > naładować i trzeba go raz w miesiącu podpiąć do prostownika czy raczej

    Sprawdź czy lampa w bagażniku nie świeci (złóż kanapę).

    Przejedź 50km i zobacz co będzie po dniu/dwóch.

    Potem podłącz amperomierz (ostrożnie jeśli autoalarm mruga po
    podłączeniu aku) i napisz ile płynie na standby. Potem możesz odpinać
    bezpieczniki i patrzeć gdzie leci.

    gacek

  • 3. Data: 2011-07-11 22:20:32
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

> [...]
    >Czy przy takim użytkowaniu można zakładać, że aku nie ma jak się
    >naładować i trzeba go raz w miesiącu podpiąć do prostownika czy

    raczej nie. Powinno wystarczyc.

    >jakieś urządzenie ciągnie prąd?

    Moze miec aku juz wewnetrzne zwarcie, moze alternator sie zepsul i
    slabo laduje - tu trzeba wszystko sprawdzic.

    J.

  • 4. Data: 2011-07-11 23:00:26
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl>

    Hello kamil,

    Monday, July 11, 2011, 10:05:37 PM, you wrote:

> [...]
    > Czy przy takim użytkowaniu można zakładać, że aku nie ma jak się
    > naładować i trzeba go raz w miesiącu podpiąć do prostownika czy raczej

    Można też zakładać, że akumulator jest do niczego. Miałem tak z nówką
    sztuką Centrą+ :(

    Lanosom zdarza się zawilgocenie sterownika centralnego zamka
    umieszczonego obok prawego słupka A na dole. Zawilgocony sterownik
    potrafi zamęczać akumulator. Ale zauważa się to, bo podczas jazdy
    zdarza się, że zablokuje lub odblokuje nagle drzwi.
    Oczywiście może też żreć inne urządzenie.

    --
    Best regards,
    RoMan mailto:r...@p...pl