  • 1. Data: 2010-08-29 23:14:36
    Temat: Ciekawy CLIP
    Od: Przemysław Kowalik <p...@A...pl>

    24.08 moja żona odebrała na komórce (Heyah) dziwne połączenie. Jak
    powiedziała, jakiś męski głos mówił coś niewyraźnie ale chyba po polsku
    i chyba z Warszawy bo numer zaczynał się od 22. Powiedziałem, że to
    pewnie spam, tyle że z jakąś usterką. Sprawa nie byłaby warta uwagi, ale
    żona pokazała mi numer na liście odebranych. Coś mi nie pasiło -
    zaczynał się od 22 ale przed nim było coś jeszcze. Uświadomiłem sobie,
    że coś jest nie tak, bo przecież w Erze jest CLIP krajowy pełna opcja
    full wypas czyli z +48. Tu zaś było +224279310 czyli Gwinea zwykła (tzn.
    nie Równikowa ani Bissau) :-). Nie był to jednak nr z Gwinei bo tam mają
    na ile zdołame ustalić numery 8- a nie 6-cyfrowe.

    26.08 numer zadzwonił ponownie, tym razem z głosem żeńskim i
    zrozumiałym. Przedstawił się jako Cośtam Pharmaceuticals i skutecznie
    zapodał mojej małżonce obietnicę wysłania darmowej (oby :-)) próbki
    tranu norweskiego w kapsułkach.

    Po tym wszystkim zapytałem wujka Googla, a on odpowiedział:

    http://www.e-konkursy.info/forum/post-869874-cat-7-p
    g-175.html

    http://www.e-konkursy.info/forum/post-869874-cat-7-p
    g-167.html

    Tran tranem, ale może ktoś mi wyjaśnić czy ten afrykański CLIP to
    przypadek, czy raczej celowe działanie (ale w jakim celu?).

    Przemek

  • 2. Data: 2010-08-30 07:15:41
    Temat: Re: Ciekawy CLIP
    Od: Jakub Klausa <j...@b...pl>

    Przemysław Kowalik <p...@a...pl> wrote:
    PaK => 24.08 moja żona odebrała na komórce (Heyah) dziwne połączenie. Jak
    PaK => powiedziała, jakiś męski głos mówił coś niewyraźnie ale chyba po polsku
    PaK => i chyba z Warszawy bo numer zaczynał się od 22. Powiedziałem, że to
    PaK => pewnie spam, tyle że z jakąś usterką. Sprawa nie byłaby warta uwagi, ale
    PaK => żona pokazała mi numer na liście odebranych. Coś mi nie pasiło -
    PaK => zaczynał się od 22 ale przed nim było coś jeszcze. Uświadomiłem sobie,
    PaK => że coś jest nie tak, bo przecież w Erze jest CLIP krajowy pełna opcja
    PaK => full wypas czyli z +48. Tu zaś było +224279310 czyli Gwinea zwykła (tzn.
    PaK => nie Równikowa ani Bissau) :-). Nie był to jednak nr z Gwinei bo tam mają
    PaK => na ile zdołame ustalić numery 8- a nie 6-cyfrowe.

    Zapewne jakiś domorosły specjalista na swoim super hiper rozwiązaniu VoIP
    ustawił zamiast flago National flagę International i to cała tajemnica ;-)
    Zważywszy na fakt, że numer jest z puli CDP - jest to podwójnie
    prawdopodobne.

    Czy to działanie celowe czy przypadkowe? Podejrzewam, że celowe, ale celem
    nie jest wprowadzanie kogoś w błąd, a raczej brak zrozumienia co dana opcja
    znaczy. Ot, ktoś pomyślał, że będzie też dzwonił za granicę, do cioci w
    jukeju, to sobie ustawi na intl, co nie? ;-)

    k.
    --
    Jakub Klausa, JK762-RIPE, j...@b...pl
    * *** Topic for #unix: Shut up and get the hell outta here, we're eating *

  • 3. Data: 2010-08-30 10:18:04
    Od: a...@p...pl

    hmm,

    a do mnie kiedys zadzwonili wstawiajac CLIP z puli numeracji firmy, w
    ktorej instalowalem centrale, wiec wiem ktore numery sa
    wykorzystywane. Ten nie byl, wiec bylem bardzo zdziwiony. Dla pewnosci
    zadzwonilem do firmy i zapytalem, czy czasami nie wynajmuja. Poza tym
    numer na centralce nie byl wykreowany !!

    --
    ThinkXtra

  • 4. Data: 2010-08-30 16:55:20
    Od: "Araneus Diadematus" <w...@c...pl>

    Użytkownik "Przemysław Kowalik" <p...@A...pl> napisał w
    wiadomości news:i5epl0$pa3$1@news.onet.pl...
> [...]
    > Tran tranem, ale może ktoś mi wyjaśnić czy ten afrykański CLIP to
    > przypadek, czy raczej celowe działanie (ale w jakim celu?).

    IMHO po to, aby przeciętnemu użytkownikowi było trudniej oddzwonić, czy
    to blokując go psychologicznie "O qrva, to może być drogo, nie dzwonię",
    czy to wystawiając NMTN "Gdzie oni są?" jak śpiewał Grzegorz Ciechowski.
    Chyba celowo wystawiają nieoddzwanialny numer, bo kto wpadnie na to, aby
    np. ostatnią cyferkę zmienić na inną? Wreszcie, wystawiając fałszywy
    numer, co po kilku takich oddzwanianiach "jeszcze raz mi qrva
    zadzwonisz" spowoduje, że chęć na to "mija".

    --
    ((o))
    ((+))

  • 5. Data: 2010-08-30 22:51:30
    Od: Przemysław Kowalik <p...@A...pl>

    Użytkownik Araneus Diadematus napisał:

> [...]
    > numer, co po kilku takich oddzwanianiach "jeszcze raz mi qrva
    > zadzwonisz" spowoduje, że chęć na to "mija".

    To o czym piszesz jest zdeka opisane pod drugim linkiem jaki wysłałem.

    http://www.e-konkursy.info/forum/post-869874-cat-7-p
    g-167.html
    Post z Poniedziałek, 24 Maja 2010, 14:56:48

    "+224279310 nic nie było słychac jak odebrałam

    a jak oddzwaniam - to jest informacja, że błędny numer

    nr błedny bo niepełny oni urywają końcówkę albo robią zastrzeżony, z
    tego nuneru facet jakiegoś łososia chciał mi wciskać, nie znam
    szczegółów bo nie dałam mu się rozwinąć"

    Jeżeli to jest celowe działanie, to IMHO wygląda to tak, że w CLIPie
    idzie "prawie normalny" numer (łże-warszawski) tyle, że z + na początku.
    Plusa mało kto spostrzeże i połączenie odbierze. A jak oddzwania to
    dalej plusa nie widzi, ale na szczęście nie przepłaci bo to jest numer
    gwinejski ale niepełny => NMTN :-).

    Przemek

  • 6. Data: 2010-09-06 07:47:40
    Od: Przemysław Kowalik <p...@A...pl>

    Użytkownik Przemysław Kowalik napisał:
> [...]
    > zrozumiałym. Przedstawił się jako Cośtam Pharmaceuticals i skutecznie
    > zapodał mojej małżonce obietnicę wysłania darmowej (oby :-)) próbki

    Uzupełnienie.
    3.09 sprawa się wyjaśniła. Przyszła przesyłka z tranem oraz fakturą na
    9,95 PLN (OT - małżonka zapomniała mi powiedzieć, że coś trzeba będzie
    zapłacić "za koszty przesyłki" :-)). Firma to Natural Pharmaceuticals
    sp. z o.o. http://www.natural.pl. Na fakturze nie ma niestniejącego
    numeru do Gwinei ale jest równie nieistniejący numer do Warszawy: BOK
    AKA DzOK 022 490 69 67 :-).

    Przemek