  • 11. Data: 2009-07-01 08:52:09
    Temat: Re: Ciekawostka sprzed stu lat
    Od: Janko Muzykant <j...@w...pl>

    Kurian pisze:
    > problemem bedzie nie format zapisu a nosnik ... co by bylo gdy ktos dzis
    > wyciagnol zdjecia zapisane na dyskach 8 calowych czy tasmie perforowanej ?

    Zawsze to samo biadolenie przy takich okazjach...
    Nic by nie było - i jedno, i drugie bez problemu wciąż można odczytać.
    Taśmę perforowaną zresztą zawsze - wystarczy ją zeskanować. Dowolny
    nośnik magnetyczny przy pewnych środkach również (w przypadku np.
    zaginionych zdjęć archiwalnych takie środki z pewnością się znajdą).

    --
    pozdrawia Adam
    różne takie tam: www.smialek.prv.pl

  • 12. Data: 2009-07-01 09:09:19
    Od: Jester <j...@t...net.pl>

    Janko Muzykant wrote:

    > To już druga ''odsłona'' tych zdjęć, mocno poprawiona względem
    > pierwszej, ale... wciąż kolor jest tam ''uszkodzony''. Trochę tego nie
    > rozumiem, jak już restaurujemy to do końca oczywiście pozostawiając do
    > wglądu oryginał.

    Tu są oryginały, mnałe trochę ale można sobie samemu poskładać:
    http://lcweb2.loc.gov/cgi-bin/query/p?pp/prok:@field
    %28CALL+p87%29::SortBy=CALL

  • 13. Data: 2009-07-01 09:10:22
    Od: Jacek_P <L...@c...edu.pl>

    b...@n...pl napisal:
    > A archiwum google? ;)

    A skad wiedz, ze Google bedzie istnial za dziesiec lat?
    Wiesz, ile juz wyszukiwark bylo i zniknelo.
    --

    Pozdrawiam,

    Jacek

  • 14. Data: 2009-07-01 09:14:30
    Od: ikov <i...@t...pl>

    XX YY pisze:

    > owszem ciekawa . ale sa to zdjecia elektronicznie restaurowane.
    > Robil 3 odbitki przez filtry RGB.majac do dyspozycji te oryginalne
    > negatywy mozna dzisiaj uzyskac wspaniale kolory , ktore niewiele maja
    > wspolnego z jakoscia oryginalow przed laty.
    W necie (swoją drogą, onet znów jest mocno spóźniony po wykopie)
    widziałem też przykładowe zdjęcia bez obróbki - ciężko się to
    oglądało... mimo to i tak musiało wtedy robić niesamowite wrażenie.

  • 15. Data: 2009-07-01 09:52:09
    Od: Waldemarrr <m...@n...mojej.str>

    > A co z dzisiejszymi zdjęciami? Teraz są takie sobie a za jakiś
    > czas będą tak samo takie sobie, bo nic więcej się z nich nie
    > wyciśnie.

    Nie do konca prawda.
    Juz dzis dostrzegam, ze korzystajac z najnowszych konwerterow RAW mam
    opcje, ktorych mi brakowalo 5 lat temu i jak siegam po stare zdjecia to
    czesto od nowa je od nowa "wywoluje" zamiast siegac do gotowych TIFFow.

    Waldek.

    www.waldek.sewera.pl

  • 16. Data: 2009-07-01 10:05:32
    Od: XX YY <j...@u...at>

    On 1 Jul., 11:52, Waldemarrr <m...@n...mojej.str> wrote:

> [...]
    > opcje, ktorych mi brakowalo 5 lat temu i jak siegam po stare zdjecia to
    > czesto od nowa je od nowa "wywoluje" zamiast siegac do gotowych TIFFow.

    a ja mam gdzies jeszcze stare ok 15-20 lat rzeczy na kasetach ,albo i
    na flopy i nie mam jak ich dzisiaj wogole wczytac.
    to juz po 15 - 20 latach.
    za 80 lat takich komputerow jak dzisiaj wogole nie bedzie.

  • 17. Data: 2009-07-01 10:08:56
    Od: Mateusz Ludwin <n...@s...org>

    Kurian wrote:

    > problemem bedzie nie format zapisu a nosnik ... co by bylo gdy ktos dzis
    > wyciagnol zdjecia zapisane na dyskach 8 calowych czy tasmie perforowanej ?

    Za 5 lat nikt nie będzie używać jakichś głupich płytek, tylko wszystko będzie
    siedzieć w rozproszonych dyskach sieciowych. Wystarczy wkopiować.

  • 18. Data: 2009-07-01 10:11:13
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Kurian" <k...@p...com.pl> napisał w wiadomości
    > problemem bedzie nie format zapisu a nosnik ... co by bylo gdy
    > ktos dzis wyciagnol zdjecia zapisane na dyskach 8 calowych czy
    > tasmie perforowanej ?

    Na tasmie to da sie odczytac - chocby naocznie.

    To sa zalety papieru ..

    J.

  • 19. Data: 2009-07-01 10:16:08
    Od: Janko Muzykant <j...@w...pl>

    XX YY pisze:
    > a ja mam gdzies jeszcze stare ok 15-20 lat rzeczy na kasetach ,albo i
    > na flopy i nie mam jak ich dzisiaj wogole wczytac.

    A ja nie mam. Bo pomyślałem, żeby wszystko pozgrywać.
    Poza tym zawsze mogę uruchomić stację 5 1/4'', 3 1/2'', taśmę półcalową
    mono/stereo/kwadro, kasetę cc, vhs, video 8, omegę zip, każą płytę
    winylową (od 16 1/2 do 78 obrotów/minutę), dowolny program dla chyba
    każdego mikrokomputera ośmiobitowego z wczesnych lat osiemdziesiąych i
    pewnie wiele innych rzeczy, o których zapomniałem. Wystarczy zlutować
    kabelek, wspomóc się emulatorem, iść na strych albo w ostateczności na
    giełdę. A w końcu zawsze można zapytać ''kto może przegrać''.

    > to juz po 15 - 20 latach.
    > za 80 lat takich komputerow jak dzisiaj wogole nie bedzie.

    Ciekawe w jaki sposób wciąż da się odczytywać woskowe wałki,
    przedwojenne druty z zapisem audio czy karty ze wzorami ściegów z maszyn
    z początku XX wieku i jeszcze wiele innych rzeczy...

    --
    pozdrawia Adam
    różne takie tam: www.smialek.prv.pl
    /czy ktoś mógłby mi wytłumaczyć, co to są te kompleksy?/

  • 20. Data: 2009-07-01 10:20:02
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Uzytkownik "XX YY" <j...@u...at> napisal w wiadomosci
    i.googlegroups.com...
    ia_media.html

    > owszem ciekawa . ale sa to zdjecia elektronicznie restaurowane.
    > Robil 3 odbitki przez filtry RGB.

    A tak swoja droga .. jak on to robil ?
    Ludzie na zdjeciach, wiec raczej nie trzy kolejno, tylko trzy
    aparaty naraz.
    Ale wtedy dochodza problemy z paralaksa, a przeciez malego obrazka
    chyba jeszcze nie bylo i to z wielkich skrzynek ?

    .. i po co ? Bo co z tym dalej zrobic ?
    Na papier sie chyba nie da .. a moze jednak byla jakas technika ?
    Guma ?

    Wystawa i trzy rzutniki ?

    > majac do dyspozycji te oryginalne
    > negatywy mozna dzisiaj uzyskac wspaniale kolory , ktore niewiele
    > maja
    > wspolnego z jakoscia oryginalow przed laty.

    No wlasnie - zdjecia swietnej jakosci.
    Tak dobrze sie zachowaly, czy uzyto jakiegos zaawansowanego
    oprogramowania ?
    Rodem z restauracji i kolorowania starych filmow :-)

    J.