-
21. Data: 2010-06-21 09:54:04
Temat: Re: Ciekawa latarka... zamiast baterii kondensatory
Od: "William Bonawentura" <n...@i...pl>
Użytkownik "Adam" <a...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
news:hvnb6d$gbb$1@news.onet.pl...
>
>
> Czy nie lata się już na silniczkach spalinowych?
>
> Pamiętam dość drogie i mocno zawodne silniczki sprzedawane kiedyś w CSH.
>
W dużych modelach - tak. Rynek małych silniczków spalinowych (drogich,
zawodnych ... ) przejeły silniczki elektryczne.
-
22. Data: 2010-06-21 20:40:32
Temat: Re: Ciekawa latarka... zamiast baterii kondensatory
Od: Jerry1111 <j...@w...pl.pl.wp>
On 20/06/2010 20:46, Miłosz Skowyra wrote:
> W dniu 2010-06-20 12:26, Michoo pisze:
> Tak po mojemu, to będą ogniwa Li-Fe.
> LiPolek które można ładować 5C nie widziałem, a troszkę już latam
> elektrykami.
LiPo sa na 5C, http://www.neumotors.com/Site/Battery_Specs.html
a tak poza tym to nic nie zastapi smrodku porzadnego paliwa ;-)
--
Jerry1111
-
23. Data: 2010-06-21 20:58:58
Temat: Re: Ciekawa latarka... zamiast baterii kondensatory
Od: Miłosz Skowyra <m...@w...epf.pl>
W dniu 2010-06-21 21:40, Jerry1111 pisze:
>> Tak po mojemu, to będą ogniwa Li-Fe.
>> LiPolek które można ładować 5C nie widziałem, a troszkę już latam
>> elektrykami.
> LiPo sa na 5C, http://www.neumotors.com/Site/Battery_Specs.html
Dokładnie jak myślałem ;)
Let cool to ambient temp. before recharging.
> a tak poza tym to nic nie zastapi smrodku porzadnego paliwa ;-)
Nitrometan cool powiadasz... tylko samolot tłusty po tym... ;)
--
Pozdrawiam Miłosz.
-
24. Data: 2010-06-22 08:26:20
Temat: Re: Ciekawa latarka... zamiast baterii kondensatory
Od: Marek Lewandowski <l...@p...onet.pl>
Miłosz Skowyra wrote:
> > LiPo sa na 5C, http://www.neumotors.com/Site/Battery_Specs.html
>
> Dokładnie jak myślałem ;)
> Let cool to ambient temp. before recharging.
Z mojej 450tki po spokojnym lataniu akku wyjmuję rozładowany i zimny...
--
Marek Lewandowski
-
25. Data: 2010-06-22 10:03:15
Temat: Re: Ciekawa latarka... zamiast baterii kondensatory
Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>
Użytkownik "Miłosz Skowyra" <m...@w...epf.pl>
> Jak się lata dużym modelem to raczej spalina.
> W średnich spalina lub elektryk.
> W małych i akrobatkach (tzw. latanie 3D) to elektryk.
> Osobiście jestem zwolennikiem elektryki ;)
> Wysiadasz z autka wyjmujesz model, wpinasz aku i latasz. Wypinasz
> aku, wsiadasz odjeżdzasz ;)
> W spalinie niestety przygotowań i sprzątania jest więcej ;)
Trzeba sobie lepiej zorganizowac, zobacz - wsiadasz do auta,
przekrecasz kluczyk i jedziesz :-)
> Za to dłużej lata, ląduje -> tankowanie-> latanie ;)
Ten polsko-warszawski demonstrator technologii czyli samolocik
zwiadowczy dla wojska mial latac 6h na akumulatorach.
Co troche zmienia opinie dla "duzych modeli".
A tu prosze bardzo - 23kW paralotnia elektryczna :-)
http://www.eledriveco.eu/movie.html
J.
-
26. Data: 2010-06-22 10:15:21
Temat: Re: Ciekawa latarka... zamiast baterii kondensatory
Od: Miłosz Skowyra <m...@w...epf.pl>
W dniu 2010-06-22 09:26, Marek Lewandowski pisze:
> Miłosz Skowyra wrote:
>
>>> LiPo sa na 5C, http://www.neumotors.com/Site/Battery_Specs.html
>>
>> Dokładnie jak myślałem ;)
>> Let cool to ambient temp. before recharging.
> Z mojej 450tki po spokojnym lataniu akku wyjmuję rozładowany i zimny...
Trzepaczka ma pewnie znacznie mniej osłonięty akumulator od samolotu ?
Natomiast faktem jest że po spokojnym lataniu akumulator jest chłodny
(prawie chłodny), za to po kilku zwisach na śmigle i zestawie akrobacji
już nie ;)
--
Pozdrawiam Miłosz.
-
27. Data: 2010-06-22 10:20:48
Temat: Re: Ciekawa latarka... zamiast baterii kondensatory
Od: Miłosz Skowyra <m...@w...epf.pl>
W dniu 2010-06-22 11:03, J.F. pisze:
> Użytkownik "Miłosz Skowyra" <m...@w...epf.pl>
>> Jak się lata dużym modelem to raczej spalina.
>> W średnich spalina lub elektryk.
>> W małych i akrobatkach (tzw. latanie 3D) to elektryk.
>> Osobiście jestem zwolennikiem elektryki ;)
>> Wysiadasz z autka wyjmujesz model, wpinasz aku i latasz. Wypinasz aku,
>> wsiadasz odjeżdzasz ;)
>> W spalinie niestety przygotowań i sprzątania jest więcej ;)
>
> Trzeba sobie lepiej zorganizowac, zobacz - wsiadasz do auta, przekrecasz
> kluczyk i jedziesz :-)
Jasna cholera... jak mogłem tego nie zauważyć ;)
>> Za to dłużej lata, ląduje -> tankowanie-> latanie ;)
> Ten polsko-warszawski demonstrator technologii czyli samolocik
> zwiadowczy dla wojska mial latac 6h na akumulatorach.
> Co troche zmienia opinie dla "duzych modeli".
> A tu prosze bardzo - 23kW paralotnia elektryczna :-)
> http://www.eledriveco.eu/movie.html
Zastanawia mnie tylko koszt ;)
Co do wytrwałości akumulatorów, prawdopodobnie różnica w czasach
działania zależy od użytego napędu. Trzeba by poczytać jaka jest
sprawność silników Brushless DC czyli tych popularnych i porównać ze
sprawnością np. silników servo AC. Pewnie tu tkwi sekret.
Podejrzewam że nawet w zwykłym silniku Servo DC, będzie spora różnica
pomiędzy komutacją Back EMF a komutacją na czujnikach halla. Ale mogę
się mylić bo nie mam za dużo czasu na zagłębianie się w ten temat.
--
Pozdrawiam Miłosz.
-
28. Data: 2010-06-22 12:41:02
Temat: Re: Ciekawa latarka... zamiast baterii kondensatory
Od: Marek Lewandowski <l...@p...onet.pl>
Miłosz Skowyra wrote:
> Co do wytrwałości akumulatorów, prawdopodobnie różnica w czasach
> działania zależy od użytego napędu. Trzeba by poczytać jaka jest
> sprawność silników Brushless DC czyli tych popularnych i porównać ze
> sprawnością np. silników servo AC. Pewnie tu tkwi sekret.
popularne BLDC na komutacji blokowej maja około 80-85% sprawności przy
pełnej mocy i często sporo gorzej przy zredukowanej.
servo ma (z falownikiem) rzędu 90-95% przy mocach rzędu kW, 85-90% przy
mniejszych (bo falownik też swoje żre)
--
Marek Lewandowski