  • 11. Data: 2017-08-07 17:37:23
    Temat: Re: Chlodek na parkingu
    Od: Pszemol <P...@P...com>

    T. <k...@i...pl> wrote:
> [...]
    -za-wlaczona-klimatyzacje-w-zaparkowanym-aucie,76008
    6.html

    > Są farelki na 12 V, nawet z programatorami. Działa na identycznej
    > zasadzie jak wbudowany podgrzewacz powietrza w samochodach na prąd.

    Nie wiedziałem, że są na 12V.
    A biorą mniej niż 5A (bo taki jest zwykle bezpiecznik w gnieździe
    zapalniczki).

  • 12. Data: 2017-08-07 17:37:23
    Od: Pszemol <P...@P...com>

    cef <c...@i...pl> wrote:

    > A jakie ryzyko jest uzależnione od rodzaju skrzyni
    > przy pracy na postoju? I czy nie odwrotnie?

    Takie ryzyko, że 1. nie możesz zostawić auta na biegu, musi być na "luzie",
    2. ciężko wykryć że hamulec ręczny poprawnie zaciągnięty bo wyłącznik w
    hamulcu zadziała nawet gdy hamulec leciutko pociągniesz i kół nie
    zablokujesz.

    W automacie masz skrzynię w ustawieniu P(ark) i nie boisz się że na biegu
    lub że auto zostawisz na luzie aby rano odpalić a autko zjedzie z górki bo
    zapomnisz zaciągnąć hamulca :-)

  • 13. Data: 2017-08-07 18:13:32
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    cef <c...@i...pl> wrote:

> [...]

    >biegu
    >lub że auto zostawisz na luzie aby rano odpalić a autko zjedzie z

    Teraz czesto reczny hamulec jest elektryczny, a wylacznik na skrzyni
    mozna zrobic, i ostrzeze przed wyjsciem, ze ogrzewania rano nie bedzie
    :-)

    J.

  • 14. Data: 2017-08-07 18:19:43
    Od: "Tomasz Gorbaczuk" <g...@a...pl>

    W dniu .08.2017 o 17:37 Pszemol <P...@p...com> pisze:

    > Nie wiedziałem, że są na 12V.
    > A biorą mniej niż 5A (bo taki jest zwykle bezpiecznik w gnieździe
    > zapalniczki).

    50W szału nie robi, w zimie nawet nie poczujesz. We współczesnych autach
    są teraz przeważnie gniazda 12V/15A lub nawet 12V/30A - co i tak niewiele
    zmienia w kwestii ogrzewania zimą. Nagrzewnice montowane w dieslach (w
    module klimatyzacji) mają "farelki" o mocach 1,2-1,8 KW.

    TG

  • 15. Data: 2017-08-07 21:31:12
    Od: masti <g...@t...hell>

    dnia Mon, 07 Aug 2017 15:37:23 +0000, Pszemol napisał:

> [...]
    > "luzie", 2. ciężko wykryć że hamulec ręczny poprawnie zaciągnięty bo
    > wyłącznik w hamulcu zadziała nawet gdy hamulec leciutko pociągniesz i

    tylko w USA sa takie problemy.

    --
    BMW R1100GS '94
    "-Mam lęk gruntu! -Chyba wysokości?

  • 16. Data: 2017-08-07 21:31:36
    Od: masti <g...@t...hell>

    dnia Mon, 07 Aug 2017 11:23:19 +0200, J.F. napisał:

> [...]
    klimatyzacje-w-zaparkowanym-aucie,760086.html

    > Nie wolno stac z pracujacym silnikiem, w Niemczech tez nie, a i u nas

    a potem nie odjedzie :)

  • 17. Data: 2017-08-07 21:56:56
    Od: cef <c...@i...pl>

    W dniu 2017-08-07 o 21:31, masti pisze:

    > tylko w USA sa takie problemy.

    może nawet tylko w jednym stanie

  • 18. Data: 2017-08-07 22:12:13
    Od: Pszemol <P...@P...com>

    masti <g...@t...hell> wrote:

    > tylko w USA sa takie problemy.

    Właśnie nie ma w USA takich problemów bo ludziki pomykają automatami w
    przeważającej większości.

  • 19. Data: 2017-08-07 22:22:09
    Od: "Ghost" <n...@d...pl>

    >2. ciężko wykryć że hamulec ręczny poprawnie zaciągnięty

    drogi kretynie cale mnostwo aut ma elektryczny reczny, nie ma co wykrywac

  • 20. Data: 2017-08-07 22:30:12
    Od: sirapacz <n...@s...pl>

    > a potem nie odjedzie :)

    ale przynajmniej przez chwile będzie chłodno:)