  • 1. Data: 2009-09-03 15:28:36
    Temat: Chcesz wiedzieć jak działa lampa błyskowa?
    Od: "Marcin [3M]" <m...@g...pl>

    Możesz to mieć już dziś!!!

    "Cena 430 PLN
    Cena zawiera:
    Przerwę kawową i przekąski
    Cena nie zawiera:
    Dojazdu
    Noclegu (kurs trwa 8 godzin - dopisek mój)
    Minimalna ilość uczestników - 10 osób"

    Za co?

    "o tym jak działa lampa błyskowa
    jak skonfigurować lampę do swoich potrzeb
    jak modyfikować światło
    o różnych sposobach sterowania lampą (przewodowo i bezprzewodowo - CLS)
    jak oświetlić w sposób ciekawy fotografowane sceny w różnych warunkach
    kiedy używać lampy błyskowej
    jak równoważyć błysk i światło zastane"

    Kurna, kogoś chyba pogięło!
    Niechęć do używania własnego mózgu i przeprowadzenia eksperymentów (przy
    cyfrze przecież bardzo prostych) może być aż tak wielka wśród ludzi, którzy
    wybrali sobie za hobby dziedzinę polegającą na eksploracji i obserwacji
    własnego otoczenia?

  • 2. Data: 2009-09-03 16:19:48
    Temat: Re: Chcesz wiedzieć jak działa lampa błyskowa?
    Od: Pawel_W <p...@g...com>

    On 3 Wrz, 11:28, "Marcin [3M]" <m...@g...pl> wrote:

> [...]
    > wybrali sobie za hobby dziedzinę polegającą na eksploracji i obserwacji

    Przekazanie tej wiedzy w 8 godzin osobom, ktore nie sa w stanie same o
    tym przeczytac w necie czy ksiazce, moze byc trudnym, a moze nawet
    niewykonalnym zadaniem ;)
    A sens tego przedsiewziecia zalezy tez od tego, jak jest to
    zorganizowane. Jesli rozsylaja wczesniej materialy do przeczytania, a
    potem sa warsztaty, gdzie cwiczy sie pod okiem instruktora zdobyta
    wiedze, to moze to miec jakis sens. Jesli to maja byc wyklady z
    podstaw uzycia lampy, to ja zaraz zrobie konkurencje za 350zl, bo mam
    lampe ;)

  • 3. Data: 2009-09-04 10:04:52
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Marcin [3M]" <m...@g...pl> napisał w
    wiadomości news:h7onb6$i9t$1@achot.icm.edu.pl...
    > Cena nie zawiera:
    > Dojazdu
    > Noclegu (kurs trwa 8 godzin - dopisek mój)

    No to slusznie cena nie zawiera noclegu, ale jak chcesz dojechac
    200km na kurs miedzy 8 a 16, to nocleg sie przyda :-)

    > Kurna, kogoś chyba pogięło!

    Zadzwon, spytaj sie na kiedy maja pierwszy wolny termin.
    Moze to sa bardzo madrzy ludzie :-)

> [...]
    > tak wielka wśród ludzi, którzy wybrali sobie za hobby dziedzinę
    > polegającą na eksploracji i obserwacji własnego otoczenia?

    A kto powiedzial ze to dla hobbystow ? Wysles np straznikow
    miejskich na przeszkolenie, zeby im dobrze zdjecia wychodzily, a
    cena .. to tylko 4 mandaty za parkowanie :-)

    A powazniej .. takis madry ? To powiedz jaka lampe mam dokupic do
    kompakcika, ktory ani nie ma ustawienia czasu, ani przyslony, ani
    zlacza do lampy, za to ma wbudowana.

    Taka z automatyka co prawidlowo naswietla klisze 21 DIN na
    przyslonie 8 bedzie dobra , pomijajac problemy z wyzwalaniem ? :-)

    J.

  • 4. Data: 2009-09-04 11:31:13
    Od: "Marcin [3M]" <m...@g...pl>

> [...]

    > Taka z automatyka co prawidlowo naswietla klisze 21 DIN na przyslonie 8
    > bedzie dobra , pomijajac problemy z wyzwalaniem ? :-)

    Szkolenia są pod kątem zaawansowanych lamp, i to jednego systemu, więc o
    kompakciku pewnie się nic nie dowiesz.
    Za to jak wykupisz kolejny kurs za ca 500, to się dowiesz, jak pracować z
    kilkoma lampami...

  • 5. Data: 2009-09-06 14:20:25
    Od: "T.M.F." <t...@n...mp.pl>

> [...]
    > kompakciku pewnie się nic nie dowiesz.
    > Za to jak wykupisz kolejny kurs za ca 500, to się dowiesz, jak pracować

    A nie wpadles na to, ze dla nie ktorych po prostu prosciej jest wydac te
    400zl niz siedziec nad ksiazkami, czy przegladac strony, a na koniec
    wysunac nie do konca poprawne wnioski?

    http://idom.sourceforge.net/
    Teraz takze forum dyskusyjne
    Zobacz, wyslij uwagi, dolacz do projektu.

  • 6. Data: 2009-09-06 16:43:36
    Od: "Marcin [3M]" <m...@g...pl>

    Użytkownik "T.M.F." <t...@n...mp.pl> napisał w wiadomości

    > A nie wpadles na to, ze dla nie ktorych po prostu prosciej jest wydac te
    > 400zl niz siedziec nad ksiazkami, czy przegladac strony, a na koniec
    > wysunac nie do konca poprawne wnioski?

    Wpadłem.
    Mamy tzw. wolny rynek, i ogólną sytuację w której ilość posiadanych przez
    jednostkę pieniędzy jest dość luźno skorelowany z jej intelektualnymi
    możliwościami.
    W takiej sytuacji to musi zadziałać (to znaczy kurs).
    Nawet jeżeli dojazd do stolicy, kurs i powrót trwa dłużej, niż niektórzy
    potrzebują np. do przeczytania 300-stronicowej książki.

  • 7. Data: 2009-09-06 16:51:08
    Od: "b...@n...pl" <b...@n...pl>

    Marcin [3M] pisze:

> [...]
    > kompakciku pewnie się nic nie dowiesz.
    > Za to jak wykupisz kolejny kurs za ca 500, to się dowiesz, jak pracować

    CLS jest akurat zaawansowanym systemem. Szkolenie organizuje Nikon, więc
    będzie to wiedza z pierwszej ręki. Przeszkadza Ci to coś? A dobre użycie
    lampy błyskowej to nie jest prosta sprawa.

    wer

  • 8. Data: 2009-09-06 20:12:54
    Od: "Marcin [3M]" <m...@g...pl>

    Użytkownik <b...@n...pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > będzie to wiedza z pierwszej ręki. Przeszkadza Ci to coś? A dobre użycie
    > lampy błyskowej to nie jest prosta sprawa.

    Czym jest CLS z grubsza wiem, wiem również, kto organizuje szkolenie.

    Wiedza nie będzie od Nikona, tylko od wykładowcy, który najpewniej rzetelnie
    przekaże tę, którą posiada.

    Jednak wolałbym za ułamek ceny coś takiego
    http://www.nikonmall.com/detail/NIK+11484
    lub podobne, i spędzić kilka chwil na próbach (które też trzeba umieć
    przeprowadzić - i to szybko i sprawnie - na planie).

    Ale może macie racje, mam takie stare nawyki...