  • 1. Data: 2009-05-27 12:29:34
    Temat: Chamstwo w NASK
    Od: "Tomasz Nowak" <t...@n...netventure.pl>

    Heja,
    Mam pewien problem z domeną "widmo", której od lat jestem
    operatorem, ale której abonent już nie istnieje (został
    wyrejestrowany w KRS w 2006 roku a NASK nie został
    powiadomiony). Chcę tą sprawę uporządkować bo nawet
    dnsów zmienić nie mogę, więc napisałem do NASK co
    z tym trudnym fantem zrobić (takie przypadki nie są
    opisane w ich regulaminie). Po kilku mailach zacząłem
    otrzymywać z NASK takie oto odpowiedzi:

    ---x------------------------------------------------
    ------------------

    > Ok, czyli zamówimy wyciąg z KRS w oryginałe potwierdzający to,
    > co widać na stronie internetowej KRS pod linkiem który
    > wcześniej pisałem. I teraz:
    >
    > 1. Jeżeli wyciąg będzie z sądu, to czy jest potrzebny
    > pod nim jakiś podpis i jeżeli tak, to czyj (kto jest
    > upoważniony)?

    NASK nie zajmuje się udzielaniem porad prawnych. Pytanie proszę
    skierować do podmiotu, który takowych udziela.

    > 2. Dostarczymy do NASK ten wyciąg i co dalej?

    NASK podejmie stosowne działania.
    ---x------------------------------------------------
    ------------------

    I brak podpisu, choć wcześniej było:
    Z poważaniem
    Agata Leszczyńska
    Centrum Obsługi Klienta DNS

    Czy Wy też spotykacie się z takim traktowaniem "Klienta" w NASK?

    Drugie pytanie: czy ktoś z Was borykał się już z tematem domeny
    "widmo", tzn. takiej której jesteście płatnikiem a abonent nie
    istnieje (bo się wziął i zlikwidował lub zmarł) i ma jakieś
    praktycznie doświadczenia w tej sprawie?
    Wiem że mogę założyć opcję i któregoś razu nie zapłacić,
    ale nie wiem jaki może być wtedy przestój.

    --
    Tomek
    Dwie tajemnice gwarantujące sukces:

  • 2. Data: 2009-05-27 15:32:15
    Temat: [NTG]Re: Chamstwo w NASK
    Od: "brum" <b...@o...eu>

    > NASK nie zajmuje się udzielaniem porad prawnych. Pytanie proszę
    > skierować do podmiotu, który takowych udziela.

    nieelegancko, ale slusznie
    co ma nask do powszechnie stosowanych norm prawnych ?
    jesli pobierasz z krs odpis to widnieje na nim pieczec oraz podpis osoby,
    ktora go przygotowuje

    > I brak podpisu, choć wcześniej było:

    rowniez nieladnie, ale do chamstwa daleko

  • 3. Data: 2009-06-03 04:00:14
    Temat: Re: Chamstwo w NASK
    Od: f...@s...poczta.onet.pl

    Tomasz Nowak <t...@n...netventure.pl> wrote:

    > Czy Wy też spotykacie się z takim traktowaniem "Klienta" w NASK?

    NASK nie ma klientow, to raczej mafia majaca niewolnikow.
    Ja sie od zawsze zatanawiam jak GLUPIM trzeba byc, albo
    jak zdesperowanym by te ich kretynskie porozumienie
    podpisac.

    Moze lepiej wpasc pod pociag?

    Fr.

  • 4. Data: 2009-06-03 19:59:43
    Od: "Prosiak w kalesonkach" <dziki_facet_22@w_p.pl>

    ------------------

    ------------------

> [...]
    > praktycznie doświadczenia w tej sprawie?
    > Wiem że mogę założyć opcję i któregoś razu nie zapłacić,
    > ale nie wiem jaki może być wtedy przestój.

    Polecam poczytac, a nawet zapytac na di.pl

    O NASK sie nie bede wypowiadal, bo to beton i monopol gorszy niz dawna TP...
    I do tego nie maja nadzoru - to banda kilku kolesi, ktorzy uwlaszczyli sie
    na panstwowym wikcie i w dodatku kradna domeny... Szkoda slow...

    --
    SprzedamTo.pl
    Piraty.pl - wszystko, czego potrzebujesz ! ! !

  • 5. Data: 2009-06-07 12:24:59
    Od: patt <pawel@no_spam.rohde.pl>

    Tomasz Nowak pisze:
> [...]
    > praktycznie doświadczenia w tej sprawie?
    > Wiem że mogę założyć opcję i któregoś razu nie zapłacić,
    > ale nie wiem jaki może być wtedy przestój.

    Dysponująć mailem administratorskim przenieś domenę do active24 i tam da
    się zrobić potem wszystko.
    paweł

  • 6. Data: 2009-06-08 08:24:37
    Od: "Maciek \"Babcia\" Dobosz" <b...@j...org.pl>

    On Wed, 3 Jun 2009 21:59:43 +0200, "Prosiak w kalesonkach"
    <dziki_facet_22@w_p.pl> wrote:

    >O NASK sie nie bede wypowiadal, bo to beton i monopol gorszy niz dawna TP...
    >I do tego nie maja nadzoru - to banda kilku kolesi, ktorzy uwlaszczyli sie
    >na panstwowym wikcie i w dodatku kradna domeny... Szkoda slow...

    Dokładnie tak. Od kilku lat staram się zmienić primary DNS w jednej
    domenie którą firma ma od 14 lat. NASK żąda na zmianie danych podpisu
    osoby która wystawiała pierwotny wniosek - ta osoba nie pracuje od
    ponad 10 lat w firmie, jest w tej chwili w Ameryce południowej i
    właściwie brak z nią kontaktu. Nie jest zainteresowana jakąś
    papierkologią - bo i czemu? A dla NASK-u inne pisma nie mają znaczenia
    - ma być ten podpis i już. Nawet jak osoba by umarła.... Przenieśc
    domeny nie można bo do wniosku żądają podpisu osoby która złożyła
    pierwotny wniosek - kółko sie zamyka.

    Swoją droga to mam tak ze mieszkam od NASK-u ze 300 metrów. Kolega z
    Wrocławia/Krakowa prosił mnie jakiś rok temu bym do celów testowych
    wstawił do ich serwerowni serwer - o dziwo dali mu całkiem sensowną
    ofertę na hosting ale chciał to wpierw testować. No to wziąłem jedną
    maszynę pod pache i polazłem do nich. Sam test OK natomiast szczęka mi
    opadła jak zobaczyłem ich pomieszczenia. Niby nic a jednak jest mały
    kruczek. Od ładnych paru lat prawo budowlane wymaga by z
    lokalu/budynku można było swobodnei uciec w razie pożaru. Wszystkiy
    drzwi powinny dać się otworzyć od wewnątrza a jak mają zamki to obok
    powinna być gablotka z kluczem. W NASK-u jest dokładnie odwrotnie -
    można wejśc natomiast nie ma możliwości wyjścia. Jak mnie zamknęli w
    kanciapie gdzie mogłem konfigurować maszynę to musiałem z komórki
    dzwnić do kolesia żeby mnie wypuścił na wolność - telefon stacjonarny
    był głuchy. W razie jakiegokolwiek pożaru czy zadymienia kaplica - nie
    wyjdziesz żywy. Zastanawiam się jak złatwili w nadzorze budowlanym
    dopuszcenie lokalu do eksploatacji i w jaki sposób załatwiają kontrole
    ppoż strażaka.

    Zdrówko

  • 7. Data: 2009-06-09 09:49:45
    Od: "Tomasz Nowak" <t...@n...netventure.pl>

    patt <pawel@no_spam.rohde.pl> wrote:

    > Dysponująć mailem administratorskim przenieś domenę do active24 i tam
    > da się zrobić potem wszystko.
    > paweł

    Jak? Pytam, bo:

    "Transfer z NASK
    Aby dokonać transferu obsługi nazwy domeny z NASK do wybranego Partnera
    należy wypełnić formularz transferu z NASK i przesłać jego pisemne
    potwierdzenie wraz z kopią stosownych dokumentów (listę wymaganych
    dokumentów znajdziesz tu) faksem do NASK na numer +48 22 380 83 01."

    Czyli znowu kółko się zamyka (abonent nie istnieje, nie ma
    osób "upoważnionych"). Obłęd.