  • 21. Data: 2010-10-29 23:49:07
    Temat: DZIEKUJE - Re: Cewka automatu rozrusznika
    Od: "Waldek" <s...@n...cpam>

    Użytkownik "Waldek" <n...@n...net> napisał w wiadomości
    news:iae4pp$hci$1@news.onet.pl...

    > Dzieki - za chwile jade sie wybrudzic,
    > skrobne wieczorem co udalo mi sie zdzialac.

    No wiec wybrudzilem sie i jeszcze mnie zdrowo bola plecy, a mam juz swoje
    lata ;)

    Jesli ktos jeszcze tego sam nie robil, to niech sie zastanowi czy warto za
    80zl
    ( wycena znajomego mechanika - demontaz/montaz )
    bo w escorcie 1,6V16 jest to czynnosc IMHO cholernie upierdliwa
    ze wzgledu na samo miejsce zamocowania rozrusznika a i czesto brak
    odpowiednich narzedzi.

    W kazdym badz razie, po szamotaniu sie ze srubami (i brakiem odpowiednich
    kluczy)
    wydarłem dziada - bez wykrecenia nie ma szans dostac sie do zaciskow
    wiec zadne zwieranie srub na krotko wlasciwie nie wchodzi w gre :((

    Przyczyna nie dzialania rozrusznika :
    http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/df7b63af76a30bb2
    .html

    niestety "przy okazji" ulamalem kabeloczko kabla od alternatora
    ktory jest przykrecony do tej samej klemy rozrusznika co gruby + z baterii
    wiec jeszcze mialem dodatkowa zabawe zeby takie dorobic
    ale jedyny kawalek blachy miedzianej jakim moglem zadysponowac
    to (olsnienie) rozcieta i rozklepana rurka miedziana od c.o ;)

    Po wyjeciu i rozebraniu rozrusznika troche sie zdziwilem
    ze szczotki mozna wymienic tylko razem ze szczotkotrzymaczem :(
    - linki sa zgrzane na ostro.

    Poniewaz komutator byl w b.dobrym stanie i szczotki wlasciwie tez (14-lat)
    postanowilem spilowac ta utleniona i upalona linke
    http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/5ab8ac465627e3ec
    .html

    i dolutowalem z grubej ale stosunkowo miekkiej linki
    w kazdym razie ta tasma by sie nie utlenila i nie upalila tak szybko
    gdyby producent w "plecionce" zastosowal grubsze druciki a nie taka
    "perzyne".

    Nie bede juz wspominal ze ze 2 x spadly mi szczotki z komutatora
    a pol godziny szukalem sprezynki od jednej szczotki :))
    W kazdym razie poskladalem rozrusznik do kupy i zaczela sie ....
    CZARNA ROZPACZ bo za nic nie moglem rozrusznika wsadzic na swoje miejsce,
    jednak zdeterminowany postanowilem odkrecic jeden przewod hydrauliczny
    no i jakos bydle wlazlo.... potem gimnastyka z przykreceniem kabli.

    Coz, zostalo pare zlotych w kieszeni i BOL w plecach,
    no ale mam autko na chodzie na Wszystkich Swietych.

    Pozdrawiam - i dziekuje za pomoc wszystkim ktorzy udzielili wskazowek.

    Waldeusz

  • 22. Data: 2010-10-30 21:44:32
    Temat: Re: DZIEKUJE - Re: Cewka automatu rozrusznika
    Od: mariusz <e...@w...pl>

    Waldek pisze tak:

    > rozcieta i rozklepana rurka miedziana od c.o ;)

    pomyślnie przeszedłeś inicjację :)

    zuch

    --
    mariusz

  • 23. Data: 2010-10-31 09:24:46
    Od: "Waldek" <s...@n...cpam>

    Użytkownik "mariusz" <e...@w...pl> napisał w wiadomości

    > pomyślnie przeszedłeś inicjację :)
    >
    > zuch

    Dzieki, pewnie bym się za to nie bral gdyby "zycie mnie nie zmusilo"
    bo mam swoj fach, i nie widze powodu odbierania chleba innym.
    A poza tym, nie dysponujac odpowiednim narzedziami
    jest to zazwyczaj męka, nie wspominając o tzw. frycowym ;)

    Ps.
    Tak sobie czytam watek powyzej i zastanawiam sie na dluga dyskusja
    i czemu nikt nie doradzil pytajacemu polepienie prostego ukladziku :
    230->kondziolek 0,47uF->rezystorek 1k -> led + dioda w kierunku przeciwnym
    (albo drugi led skoro ma to sluzyc do podswietlenia wylacznika)

    Pozdrawiam

  • 24. Data: 2010-10-31 09:38:35
    Od: Czarek <c...@n...fm>

    W dniu 31-10-2010 10:24, Waldek napisał/a:
> [...]
    > 230->kondziolek 0,47uF->rezystorek 1k -> led + dioda w kierunku przeciwnym
    > (albo drugi led skoro ma to sluzyc do podswietlenia wylacznika)

    Zwróć uwagę, że ten pytający jest "zielony", do czynienie mamy ze
    śmiertelnie niebezpiecznym napięciem, jak zacznie instalować tak
    "rozbudowane" układy, które mu się tam nie będą chciały zmieścić to
    dojdzie do nieszczęścia.

    --
    Cz.

  • 25. Data: 2010-10-31 09:39:16
    Od: "Desoft" <N...@i...pl>

> [...]
    > 230->kondziolek 0,47uF->rezystorek 1k -> led + dioda w kierunku przeciwnym
    > (albo drugi led skoro ma to sluzyc do podswietlenia wylacznika)

    Dyskusja już nie dotyczy pytającego :-)
    Na początku okazało się że pytający raczej będzie miał problem z
    poskładaniem takiego układu. Teraz dywagujemy czy led to wytrzyma.

    --
    Desoft

  • 26. Data: 2010-10-31 10:46:25
    Od: "Waldek" <s...@n...cpam>

    Użytkownik "Desoft" <N...@i...pl> napisał w wiadomości

    > Teraz dywagujemy czy led to wytrzyma.

    "Typowy led" to napiecie wsteczne ~5V albo ~10uA
    Przy prostym ograniczaniu pradu przez szeregowy kondensator diod wlaczonych
    przeciwnie
    raczej nie ma to znaczenia, ale chyba moga pojawiac sie szpilki
    wysokopradowe,
    w momencie przeladowywania kondensatora, dlatego warto dac rezystor w szereg
    Kiedys tam polepilem taki ukladzik do podswietlenia dzwonka i dziala " w
    praktyce" ;)

    Pozdrawiam

  • 27. Data: 2010-10-31 20:02:00
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    "Waldek" wrote in message news:iafmhk$hpt$1@news.onet.pl...
    > i dolutowalem z grubej ale stosunkowo miekkiej linki w kazdym
    > razie ta tasma by sie nie utlenila i nie upalila tak szybko
    > gdyby producent w "plecionce" zastosowal grubsze druciki
    > a nie taka "perzyne".

    Im mniejsza średnica pojedynczego drucika w plecionce tym
    bardziej będzie miękka... Suma powierzchni przekrojów poprzecznych
    drucików daje Ci wypadkową powierzchnię przekroju dla obliczeń
    prądu elektrycznego. Jak zamieniłeś plecionkę na grubsze druciki to
    możesz mieć problem za jakiś krótki czas jak się szczotki dotrą a ta
    sprężynka nie będzie miała siły dogiąć grubszej plecionki i starter
    przestanie Ci działać.
    Na dodatek temperatury jakie tam się pojawiają mogą rozlutować
    Twoje lutowanie. Innymi słowy nie liczyłbym na długotrwałą pracę :(

    > Coz, zostalo pare zlotych w kieszeni i BOL w plecach,
    > no ale mam autko na chodzie na Wszystkich Swietych.

    A ile kosztowałby nowy rozrusznik?

  • 28. Data: 2010-10-31 20:49:08
    Od: "Waldek" <s...@n...cpam>

    >Jak zamieniłeś plecionkę na grubsze druciki to
    > możesz mieć problem za jakiś krótki czas jak się szczotki dotrą a ta
    > sprężynka nie będzie miała siły dogiąć grubszej plecionki i starter

    Nie przeczytales dokladnie i nie sprawdziles
    na czym polegala usterka / link do photo /
    - nie wymienialem linek w szczotkach :))

    >Innymi słowy nie liczyłbym na długotrwałą pracę :(

    A ja wręcz przeciwnie - IMO zrobilem to solidnie ;)
    i jesli "wyskoczy" jakis problem to na 95% nie w tym miejscu

    > A ile kosztowałby nowy rozrusznik?
    Nie sprawdzałem, ale wiem ile bierze specjalistyczny serwis
    za usługe regeneracji (+ koszt ew. czesci)
    No i po co nowy jesli ten nie jest jeszcze zuzyty.

    Pozdrawiam

  • 29. Data: 2010-11-01 07:40:06
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl>

    On Sun, 31 Oct 2010 15:02:00 -0500, Pszemol wrote:

    >A ile kosztowałby nowy rozrusznik?

    Nowy kosztuje drogo.
    Ale nowe szczotki i tulejki zamieniaja rozrusznik w nowy.

    Teraz modne chyba regenerowane - montuja ci sprawny, zabieraja twoj,
    tulejki i szczotki zmieniaja pozniej i w innym miejscu.
    To chyba najlepsze rozwiazanie.

    J.

  • 30. Data: 2010-11-01 12:35:10
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    "J.F." wrote in message news:phrsc6p8gradhtn9r7t64pat7ma8d3lr5c@4ax.com...
> [...]
    >
    > Teraz modne chyba regenerowane - montuja ci sprawny, zabieraja twoj,
    > tulejki i szczotki zmieniaja pozniej i w innym miejscu.

    Pisząc nowy miałem właśnie na myśli "inny, sprawny",
    niekoniecznie fabrycznie nowy :-)
    Taka domorosła prowizorka w naprawie i eksperymenty
    często kończą się podwójną, potrójną robotą...
    Ale jak ktoś ma czas i lubi taką zabawę, to czemu nie?

    A można kupić "zestaw naprawczy" składający się z takich
    szczotek i tulejek do zrobienia naprawy w domu? Bez
    eksperymentów z lutowaniem linek które miały być miękkie?