  • 21. Data: 2011-12-30 13:41:11
    Temat: Re: Ceny w Polsce a w Angli - 3 razy tansze
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Mi?ko" napisał w wiadomości grup
    >Jak to kur..a jest że w Angli zarabiaj? 3 razy więcej, a samochody sa
    >3 razy tansze.

    Wlasnie dlatego. Nikt nie chce jezdzic 10-letnim samochodem, skoro
    moze nowym.
    No i mechanicy zarabiaja 3x wiecej, wiec stary jezdzi do pierwszej
    awarii.

    >Paranoja....

    Jakby Niemcy nie mieli gdzie sprzedawac swoich staroci, to tez by
    kosztowal 8 tys.

    A teraz sprawdz cene nowego volvo w Anglii i w Polsce.

    J.

  • 22. Data: 2011-12-30 13:46:54
    Od: "identifikator: 20110701" <N...@g...pl>

    podaż keruje popyt, u nas są drogie, bo jakieś cymbały kupują smochody za
    100-ktotność swojej pensji... no chyba, że jest inaczej z tą pensją...

  • 23. Data: 2011-12-30 13:51:46
    Od: Bydlę <p...@g...com>

    On 2011-12-30 12:46:54 +0000, "identifikator: 20110701"
    <N...@g...pl> said:

    > jakieś cymbały kupują smochody za 100-ktotność swojej pensji

    pensja (netto) samochód (brutto)
    20 000 2 000 000

    Ciekawe...

    --
    Bydlę

  • 24. Data: 2011-12-30 14:02:51
    Od: "identifikator: 20110701" <N...@g...pl>

    > Ciekawe...

    a ile Twoim zdaniem kosztuje nowy mercedes klasy S?

  • 25. Data: 2011-12-30 14:14:16
    Od: Kamil 'Model' <k...@g...pl>

    W dniu 2011-12-30 13:32, Wojciech Smagowicz [ZIWK] pisze:

    > Ew Faudi lub Fopel... choć w tym ostatnim ciężko o świętą krowę
    > nadwiślańskiej motoryzacji czyli nie jest "w tedeju"...

    ale Fopel jest w "deteju" lub w "cedeteju" a jeszcze może być w "tedeesie"

  • 26. Data: 2011-12-30 14:21:57
    Od: Sebastian Kaliszewski <s...@r...this.informa.and.that.pl>

    Miśko wrote:
    > Jak to kur..a jest że w Angli zarabiają 3 razy więcej, a samochody sa 3 razy
    > tansze.
    > Znajomy przyjechał volvo s60 - 2001 - dał za niego niecale 8 tys na polskie,
    > a u nas kosztuje ok 23 tys.

    No właśnie dlatego, że ludzie są bogatsi. Popyt na dziesięcioletnie puszki jest
    mały skoro ludzi stać na dużo nowsze.

    > Paranoja....

    Nie. Pomyśl logicznie.

    \SK

  • 27. Data: 2011-12-30 14:41:18
    Od: "=Marcos=" <marcos.MALPA@.wyprawa.NIE.DLA.SPAMU.info>

    > Pytanie też czy "najtańszy w UK" = "najtańszy w PL" pod względem
    > wyposażenia. Obawiam się, że nie... i w UK będzie auto mieć automat
    > a w Polsce manuala. Podobnie może być z klimą czy ogrzewanymi lusterkami
    > itp.

    Nie sprawdziłem wszystkich. W Yarisie różnica jest taka, że w podstawowej
    wersji UK jest kurtyna powietrzna i poduszka kolan kierowcy. W Polsce
    dopłata za to 2000zł. Co z tego, jak nawet po tej dopłacie auto jest o 15
    tysięcy zł droższe. Tak samo jak u nas, nie ma klimy, automatycznej skrzyni.
    Przy Focusie pomyliłem cenę, podstawowa wersja kosztuje 13995GBP (73750zł) i
    ma klimatyzację manualną (jedyna różnica). U nas dopłata 4500zł. Po dopłacie
    do klimy jest u nas o prawie 13 tys. zł taniej.

    --
    Marcos
    marek [AT] microstock . pl

  • 28. Data: 2011-12-30 15:10:58
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "=Marcos=" napisał
> [...]
    >Najtańszy Yaris: 11170GBP (58900zł, w Polsce 41500zł)
    >Najtańszy Yaris 5-drzwiowy diesel: 14760GBP (77800zł, w Polsce

    ciekawe.
    Do niedawna bylo chyba odwrotnie - tzn w Polsce bylo drozej niz
    Niemczech, zreszta trzeba bylo zadzwonic, zapytac sie jaka dzis cena,
    jaki upust (no, moze nie w toyocie).
    A w dodatku Unia wymaga stosowania cen jednolitych we wszystkich
    krajach.

    Angielskie podatki chyba ciut nizsze od naszych, wiec o co tu chodzi ?
    Akurat swietnie trafilismy w kurs - funt drogi, a cenniki stare, czy
    Anglicy lubia jak daje sie w salonie utargowac 20% :-)

    Komus sie chce sprawdzic ile to w Niemczech kosztuje ?

    Aczkolwiek .. moze poczekac pare miesiecy, az wyprzedaze przestana
    ceny falszowac :-)

    J.

  • 29. Data: 2011-12-30 17:10:23
    Od: "=Marcos=" <marcos.MALPA@.wyprawa.NIE.DLA.SPAMU.info>

    > Aczkolwiek .. moze poczekac pare miesiecy, az wyprzedaze przestana ceny
    > falszowac :-)

    Przy tańszym funcie faktycznie ceny się zrównają (do poziomu około 4,60zł by
    musiał spaść, by średnia cena była porównywalna).
    Ceny polskie brałem bez uwzględnienia rabatów na koniec roku. Bo z rabatami
    to jeszcze 4000-15000 taniej.

    --
    Marcos
    marek [AT] microstock . pl

  • 30. Data: 2011-12-30 17:51:27
    Od: Cezary Daniluk <c...@n...com>

    W dniu 2011-12-30 11:45, Miśko pisze:
> [...]
    > tansze.
    > Znajomy przyjechał volvo s60 - 2001 - dał za niego niecale 8 tys na polskie,

    Kup za 8tys, zarejestruj i jeździj, nie żałuj sobie :P

    Pozdrawiam !