  • 11. Data: 2013-06-25 17:24:51
    Temat: Re: Ceny uzywanych samochodow w Polsce?...
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    Użytkownik "AL" <a...@s...tam.pl> napisał w wiadomości grup
    dyskusyjnych:kqcc35$644$...@d...me...

> [...]
    > moje pytanie "to niech Pan idzie i kupi auto w porzadnym stanie za kwote
    > jaka mi proponuje TU" sie usmiechnal i nabamknal, ze przy tych wycenach
    > brana jest (sic!) cena sprzedazy faktycznej auta, a nie cena z ogloszen
    > (/*).
    > Skad ta faktyczna cene sprzedazy biora? Nie wiem, moge sie domyslac.
    > Przypuszczam, ze biora srednia cene z calego rynku (wiadomo, ze beda
    > perelki i szroty z przewaga tych drugich w obecnym czasie) pomniejszajac
    > ja o zakladana kwote (procent?) do utargu.
    >
    > Dlatego IMHO cena podawana w tych ksiazeczkach nie odzwierciedla

    Może jest właśnie dokładnie odwrotnie niż sądzisz - to cena z książeczki
    jest bliżej wartości realnej, niż cena wywoławcza w ogłoszeniu, która często
    odzwierciedla tylko marzenia sprzedającego.

    > Kwota S.U. jaka widniala na tym wydruku byla niemal 20% wieksza od kwoty
    > jaka PZU wycenilo to samo auto ale do wyplaty odszkodowania.

    Oczywiście, bo skorzystali z innej wersji książki.

    Ale nie ten sam tom.

  • 12. Data: 2013-06-25 17:30:00
    Od: A.L. <a...@a...com>

    On Tue, 25 Jun 2013 17:18:56 +0200, AL <a...@s...tam.pl> wrote:

    >Dlatego, jesli watkotworca zna realna wartosc auta, nich sobie przeliczy
    >czy oplaca sie mu go sprowadzac - ale niech nie wierzy w ciemno cyferkom
    >podawanym w tych ksiazeczkach.

    Oczywiscie, z tego nie bede strzelal. Ale chodzi o "mniej wiecej"

    Coraz blizej jestem konkluzji ze sprowadzac nie warto.

    A.L.

    P.S> Dziekuje wszystkim ktorzy przyczynili sie do oswiecenia mnie w
    tej sprawie

  • 13. Data: 2013-06-26 09:43:09
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Tue, 25 Jun 2013, Cavallino wrote:

    > Za to istnieją dwie wersje - jedna dla sprzedających, inna dla kupujących.
    > Ubezpieczyciel ubezpiecza według wersji droższej, a wypłaca odszkodowanie wg
    > tańszej.

    ...co już jest jawnym przekrętem, bo poszkodowany będzie ewentualnie
    kupującym.

    pzdr, Gotfryd

  • 14. Data: 2013-06-26 10:16:47
    Od: "Chris" <c...@s...pl>

    Cavallino nabazgrał(a):

    > Może jest właśnie dokładnie odwrotnie niż sądzisz - to cena z książeczki
    > jest bliżej wartości realnej, niż cena wywoławcza w ogłoszeniu, która
    > często odzwierciedla tylko marzenia sprzedającego.

    Auto jest tyle warte ile chce za nie właściciela a kupujhący dostosuje się
    do tego lub nie ... ten sam rocznik, ta sama marka, licznik ustawiony tak
    samo a cena potrafi być znacząco różna przy sprzedaż.

  • 15. Data: 2013-06-26 16:59:50
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    wiadomości grup dyskusyjnych:Pine.WNT.4.64.1306260942230.5576@quad..
    .

    > ...co już jest jawnym przekrętem,

    Jak większość działań ubezpieczycieli.
    Kantują gdzie się da, licząc że niewielu klientów pójdzie do sądu, a nic
    innego ich nie rusza.

  • 16. Data: 2013-06-26 17:00:25
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    Użytkownik "Chris" <c...@s...pl> napisał w wiadomości grup
> [...]
    > do tego lub nie ... ten sam rocznik, ta sama marka, licznik ustawiony tak
    > samo a cena potrafi być znacząco różna przy sprzedaż.

    Właśnie powyżej to napisałem.
    Tyle że po polsku. ;-)