  • 1. Data: 2013-06-24 17:56:04
    Temat: Ceny uzywanych samochodow w Polsce?...
    Od: A.L. <a...@a...com>

    Tu gdzie meiszkam, SREDNIE ceny uzywanych samochodow
    (minimalne-srednie, srednie-srednie i maksymalne-srednie) dostepne sa
    na przyklad w serwisie edmunds.com. A jak sie komus nie chce
    internetu, to idzie do ksiegarni i kupuje za 5 dolarow Blue Book.

    Pytanie: czy jest takie zrodlo informacji o cenach uzywanych
    samochodow w Polsce?

    A.L.

    P.S. Pytanie ma zwiazek z moim poprzednim pytaniem o import samochodu
    z USA

  • 2. Data: 2013-06-24 18:12:35
    Temat: Re: Ceny uzywanych samochodow w Polsce?...
    Od: Maciek <d...@p...onet.pl>

    Dnia Mon, 24 Jun 2013 10:56:04 -0500, A.L. napisał(a):

    > Pytanie: czy jest takie zrodlo informacji o cenach uzywanych
    > samochodow w Polsce?

    Od czasu do czasu pojawiaja sie raporty w prasie motoryzacyjnej, ale dawno
    mi nic nie wpadlo w oko.
    Moim zdaniem najlepszym sposobem jest przejrzenie ogloszen na Allegro.pl
    (jesli nie znasz - serwis aukcyjno-handlowy). Wiekszosc ogloszen pojawia
    sie tylko tam lub rowniez tam.
    Dzieki filtrom mozna sobie calkiem wygodnie sprawdzic widelki cenowe dla
    wybranego modelu.

    Jest tez taki serwis:
    http://www.autocentrum.pl/ceny-aut-uzywanych/
    Sprawdzilem na przykladzie swoich samochodow i daje to calkiem przyzwoity
    obraz, zwlaszcza dla popularniejszych modeli.

    --
    Maciek

    Karkulowsiał zwartusiał
    Ratuwsianku Maciuwsio

  • 3. Data: 2013-06-24 18:38:51
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    Uzytkownik "A.L." <a...@a...com> napisal w wiadomosci grup
    com...
> [...]
    > internetu, to idzie do ksiegarni i kupuje za 5 dolarow Blue Book.
    >
    > Pytanie: czy jest takie zrodlo informacji o cenach uzywanych

    Oczywiscie.
    Info-Expert, Eurotax itd.
    Tez niebieskie.

  • 4. Data: 2013-06-24 18:55:14
    Od: A.L. <a...@a...com>

    On Mon, 24 Jun 2013 18:12:35 +0200, Maciek <d...@p...onet.pl>
    wrote:

> [...]
    >Sprawdzilem na przykladzie swoich samochodow i daje to calkiem przyzwoity
    >obraz, zwlaszcza dla popularniejszych modeli.

    Dzieki, o to mi chodzilo. Dokladnie jak Edmunds

    A.L.

  • 5. Data: 2013-06-24 22:35:07
    Od: AL <a...@s...tam.pl>

    W dniu 2013-06-24 18:38, Cavallino pisze:

    > Uzytkownik "A.L." <a...@a...com> napisal w wiadomosci grup
    com...

    > Oczywiscie.
    > Info-Expert, Eurotax itd.
    > Tez niebieskie.

    tylko, ze te w/w przez Ciebie źródła sa brane pod uwage przez TU,
    natomiast maja się nijak do realnej wartości dobrego egzemplarza (ceny
    są sporo zaniżone).

  • 6. Data: 2013-06-25 08:35:12
    Od: Marek <m...@g...pl>

    On 24.06.2013 17:56, A.L. wrote:
> [...]
    > samochodow w Polsce?
    >
    > A.L.
    >
    > P.S. Pytanie ma zwiazek z moim poprzednim pytaniem o import samochodu

    Jest ksiazaczka z notowaniami cen aut.
    Co miesiac aktualizowana. Chyba wydawca jest infoekspert.

    --
    Marek
    echo q...@k...csq | tr a-di-rs-ze-h a-z

  • 7. Data: 2013-06-25 16:51:18
    Od: A.L. <a...@a...com>

    On Tue, 25 Jun 2013 08:35:12 +0200, Marek <m...@g...pl> wrote:

    >Jest ksiazaczka z notowaniami cen aut.
    >Co miesiac aktualizowana. Chyba wydawca jest infoekspert.

    Do kupienia w ksiegarni?...

    A.L.

  • 8. Data: 2013-06-25 17:05:04
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Tue, 25 Jun 2013 09:51:18 -0500, A.L. napisał(a):
    > Do kupienia w ksiegarni?...

    Raczej nie. Naklad wykupuja urzedy skarbowe i ubezpieczyciele.
    Celnicy ... dawniej poslugiwali sie Schwackeliste.

    Swoja droga ciekaw jestem skad ceny w tej ksiazeczce, jesli na Allegro
    i ebay.de rozrzut duzy.

    J.

  • 9. Data: 2013-06-25 17:18:56
    Od: AL <a...@s...tam.pl>

    W dniu 2013-06-25 17:05, J.F. pisze:

> [...]
    > Celnicy ... dawniej poslugiwali sie Schwackeliste.
    >
    > Swoja droga ciekaw jestem skad ceny w tej ksiazeczce, jesli na Allegro

    jak byłem w 'sporze otwartym' ;) z PZU (o w Zabrzu) o wycene sprzed
    wypadku auta zony, ktorego nie zauwazyl czlek ubezpieczony w PZU, to na
    moje pytanie "to niech Pan idzie i kupi auto w porzadnym stanie za kwote
    jaka mi proponuje TU" sie usmiechnal i nabamknal, ze przy tych wycenach
    brana jest (sic!) cena sprzedazy faktycznej auta, a nie cena z ogloszen
    (/*).
    Skad ta faktyczna cene sprzedazy biora? Nie wiem, moge sie domyslac.
    Przypuszczam, ze biora srednia cene z calego rynku (wiadomo, ze beda
    perelki i szroty z przewaga tych drugich w obecnym czasie) pomniejszajac
    ja o zakladana kwote (procent?) do utargu.

    Dlatego IMHO cena podawana w tych ksiazeczkach nie odzwierciedla
    faktycznej wartosci auta. Jest zazwyczaj zanizana (bo uwzglednia mase
    aut sprowadzanych (a sprowadza sie zazwyczaj w PL auta z defektami),
    wyklepanych i oferowanych po komisach jak "po dziadku co to do
    kosciola...").

    /* Wowczas podstepem udalem sie do oddzialu PZU, niby to chcac
    ubezpieczyc auto zony (podajac wszystkie faktyczne cechy auta) i na
    koniec poprosilem o wydruk propozycji ubezpieczenia AC.
    Kwota S.U. jaka widniala na tym wydruku byla niemal 20% wieksza od kwoty
    jaka PZU wycenilo to samo auto ale do wyplaty odszkodowania.
    Dolaczajac ten wydruk do kolejnego odwolania, bez zmruzenia oka
    odszkodowanie uroslo o ta zanizona wartosc.

    Obie wyceny (wyplaty i ubezpieczenia) byly niby robione w oparciu o
    'Infoeksperta'
    Dlatego, jesli watkotworca zna realna wartosc auta, nich sobie przeliczy
    czy oplaca sie mu go sprowadzac - ale niech nie wierzy w ciemno cyferkom
    podawanym w tych ksiazeczkach.

  • 10. Data: 2013-06-25 17:19:33
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    Użytkownik "AL" <a...@s...tam.pl> napisał w wiadomości grup

    com...

    > tylko, ze te w/w przez Ciebie źródła sa brane pod uwage przez TU,
    > natomiast maja się nijak do realnej wartości dobrego egzemplarza (ceny są
    > sporo zaniżone).

    Nieprawda.
    Za to istnieją dwie wersje - jedna dla sprzedających, inna dla kupujących.
    Ubezpieczyciel ubezpiecza według wersji droższej, a wypłaca odszkodowanie wg
    tańszej.

    Średnio pewnie jest dość wiernie.