  • 141. Data: 2019-07-21 22:37:24
    Temat: Re: Ceny serwisu
    Od: Cavallino <C...@k...pl>

    > Zależy od ASO: w citroenie i teraz w kia jak zastawiam auto na
    > przeglądzie/naprawie podczas gwarancji - auto zastępcze mam free. Może
    > to zależy od ASO i konkretnego doradcy

    Zależy.
    Mi w Kia któregoś razu zastępczego za free dać nie chcieli i nawet
    rozmowa z kierownikiem serwisu nic nie dała.
    Kilka km dalej, inny serwis - nie było problemu.

    > Ale 99% powie, że naciągacz, miało być 250 a tu mu coś nawija o
    > planowaniu głowicy...jak nie umie po co się brał :-)

    I będzie miał rację - jak ktoś coś zepsuje, to naprawia się za własne, a
    nie na koszt klienta.

    > W tym konkretnym przypadku (kia sportage) wychodziło: ASO - 2100 (z
    > rabatem) na gotowo, mechanik 2x600 (-100 rabat) + 420 (moje sprzęgło) +
    > 670 (sachs, sprzegło mechanika, innego nie miał na stanie).

    Czyli dałeś się naciąć i przepłaciłeś 3 razy u mechanika. ;-)

  • 142. Data: 2019-07-21 22:41:17
    Od: Cavallino <C...@k...pl>

    W dniu 21-07-2019 o 19:59, Budzik pisze:
    > Użytkownik Cavallino C...@k...pl ...

    > Granica jest bardzo płynna - w koncu mamy wolny rynek.
    > Zakład zapewne powinien miec ustaloną cene roboczogodziny.
    > To jest jakis sposób na porównanie ofert.
    > Jeżeli mechanik powie ci ze naprawa czegos wymaga x czynnosci a tak
    > naprawde wymaga 1/3 to oczywiscie oszust.
    > Jezeli policzy ci 5 roboczogodzin a robił 2 to oszust.
    > Ale jeżeli liczy od czynnosci, ma taki cennik i pisze wyraznie ze wymiana
    > zarówki kosztuje 200zł to czy to jest duzo czy mało?

    Jeśli wymieni w godzinę to nie.

    > I czy jest obowiazek po stronie warsztatu zeby porownywac swoje ceny z
    > cenami innych warsztatów?

    Nie.
    Ale uczciwie jest powiązać swoje ceny ALBO z ceną średnią z rynku (i
    nikt nie mówi, że nie może być więcej), albo z realnymi SWOIMI kosztami.
    Czyli mieć jakąkolwiek podstawę POZA swoim chciejstwem.

    > Nie oszukujmy sie, problem nie jest w cenie jako takiej a w
    > nieprzejrzystosci jej krztałtowania i ogłaszania klientowi.

    Otóż to.

    > Jeżeli za wymiane oleju plus filtry płace srednio 300zł a w ASO płaciłem
    > 1000 to znaczy ze ASO to oszusci?

    Niekoniecznie, jeśli spłacają nowy salon i dolę dla producenta (nie wiem
    jak ich kasuje za autoryzację czy części).

  • 143. Data: 2019-07-21 22:41:28
    Od: Cavallino <C...@k...pl>

  • 144. Data: 2019-07-21 22:46:13
    Od: Cavallino <C...@k...pl>

    > Po wykonaniu tej usługi - po fakcie dowiesz się ile Cię to dokładnie
    > kosztowało i to w przypadku jak prowadzisz "odpowiednią księgowość".
    > Musisz mieć każdą operację rozpisaną na odpowiednie konta - w przypadku
    > małej DG niewykonalne.

    Wykonalne, jak tylko się pragnie być uczciwym i nie posiada innego
    uczciwego kryterium wycen.

    > nie z sufitu, z Twojego doświadczenia, z historii poprzednich
    > zleceń/napraw. Jak siedzisz trochę w jakimś temacie wiesz jakie możesz
    > mieć potencjalne niewidoczne dla klienta problemy i dodatkowe koszty.

    > Wiele razy dopłacił do interesu - teraz jest mądrzejszy i ostrożniejszy.
    > Lepiej kalkuluje oferty.

    Lepiej dla siebie, co nie znaczy że uczciwie.

    > A jaki jest stan faktyczny? - dowiesz się jak skończysz
    > zlecenie/naprawę.

    Jak zaczynasz działalność - to i owszem.
    Ale zawsze można klienta uprzedzić PRZED przystąpieniem do naprawy,
    jakie mogą być dodatkowe koszty, względnie że kasujesz 10 razy więcej na
    wszelki wypadek.
    Albo się zgodzi, albo pojedzie gdzie indziej, ale na pewno nie zostanie
    oszukany.

  • 145. Data: 2019-07-21 22:46:23
    Od: Cavallino <C...@k...pl>

  • 146. Data: 2019-07-22 00:58:03
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2019-07-21 o 20:59, Budzik pisze:
    > Użytkownik Liwiusz l...@b...tego.poczta.onet.pl ...

    > Nawet jeżeli masz formalnie racje to kazdy wiedział co przedpiśca miał na
    > mysli (narzut) a sposób przedstawienia swojej racji przez ciebie dowiodł
    > niestety ze to nie Cavallino jest dzieciakiem...

    Problem polega na tym, że Koniowalino wygłasza dosyć rewolucyjne tezy,
    będące w sprzeczności z podstawowymi zasadami naszej cywilizacji
    (chcącemu nie dzieje się krzywda, każdy jest kowalem własnego losu,
    ludzie postępują racjonalnie, tak jakby liczyli, nawet jeśli nie liczą
    [nb. pewien ekonomista dostał za to Nobla] etc.), jego poglądy były już
    testowane w XX wieku i przyniosły miliony ofiar, w dodatku kryje się za
    zasłoną internetu, przez co niezorientowany (można by rzec - oszukany)
    czytelnik może odnieść wrażenie, że za tą treścią czai się jakaś mądrość...

    ... tymczasem są to wypociny człowieka bez elementarnej wiedzy.

    --
    Liwiusz

  • 147. Data: 2019-07-22 06:59:59
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik Cavallino C...@k...pl ...

    > Niekoniecznie, jeśli spłacają nowy salon i dolę dla producenta (nie
    > wiem jak ich kasuje za autoryzację czy części).

    Czyli cały myk polega na odpowiednim krztałtowaniu kosztów ;-D

    --
    Pozdrawia... Budzik
    Dyplomata potrafi powiedzieć "idź do diabła" w taki sposób,

  • 148. Data: 2019-07-22 07:00:00
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik Tomasz Gorbaczuk g...@a...pl ...

    > Czy biorę zastępcze czy nie - placę za usługę tyle samo.
    > Od paru godzin piszemy tu na temat kalkulacji kosztów a ty dalej
    > robisz śmieszki :-)
    > Auto zastępcze może być "free" bo jest wkalkulowane w koszty całej
    > gamy usług, tak samo jak gwarancja na naprawę, kawa i owoce w
    > poczekalni, wi-fi, czyste kible i ładne panie na recepcji.

    no własnie - nie jest free. Jest wkalkulowane, tak samo jak owoce i panie
    na recepcji. Płacisz za nie, nawet jak go nie bierzesz.
    Tak samo jak za ryzyko urwania swiec. Pytanie tylko po co płacisz za samo
    ryzyko?
    Przy czym roznice moga byc znaczace. Ostatnio kumpel za wymiane
    wtryskiwaczy dostał wycene ponad 10kPLN. Ja robiłem za niecałe 5kPLN.
    Na szczescie w tym przypadku ASO wykazało się uczciwościa i policzyło
    duzo mniej bo wtryski udało sie własnym sumptem wyciagnac (co sie w sumie
    nie tak czesto zdarza w tych silnikach)
    Szkoda tylko ze i tak zrobili zle, potem jeszcze dwukrotnie wymieniali
    wtryski i ogolnie strasznie sie z tematem meczyli... Takie to ASO bywa.

    --
    Pozdrawia... Budzik
    Jaki jest szczyt odwagi???

  • 149. Data: 2019-07-22 10:47:43
    Od: kk <k...@o...pl.invalid>

    On 2019-07-21 22:26, Tomasz Gorbaczuk wrote:

    > Bo przyjęło zlecenie. Będą wstawiali swoje sprzęgła do skutku. Tak
    > działa ASO.
    > Nie może mi ASO Kia powiedzieć, że nie potrafią wymienić w modelu Kia
    > dostępnym na polskim rynku części eksploatacyjnej przewidzianej do
    > wymiany przez producenta auta. Szybko starciliby autoryzację producenta.

    ASO to waarsztat. Jest w tym jakaś wyższa jakość, ale cudów nie ma. Jak
    wymieniają sprzęgło to biorą za sprzęgło. Jak się okaże coś więcej to
    biorą więcej. Jak nie dobiorą części to poczekasz na kolejne. Jak nie
    podołają to się z nimi pobujasz. Tak samo nie zawsze robią na czas, nie
    zawsze albo nie wszystkie dają auta zastępcze. Tak ja to widzę po swoich
    doświadczeniach.

  • 150. Data: 2019-07-22 10:50:28
    Od: kk <k...@o...pl.invalid>

    On 2019-07-21 14:51, Cavallino wrote:

    > Trzeba mu to powiedzieć, że spokojnie znajdzie coś za 1/10 ceny i nie
    > będzie problemu.
    > Albo w wycenie podać mu cenę 500 zł + 4500 za swoje ryzyko.

    Albo przestać zawracać gitarę i rozglądnąć się jak to na rynku jest. :-)