  • 31. Data: 2011-08-22 23:00:20
    Temat: Re: Ceny samochodów
    Od: "CeSaR" <a...@m...com>

    > Konkurencja na rynku samochodowym akurat mała nigdy nie była. :)

    Pewnie. Ale tu nie wchodzi stary dostawca z nową fabryczką i modelem tylko
    ktoś, kto ma ambicje "zawojować świat" i ma na to parę wagonów zielonych
    pieniędzy. I zero oporu przed kopiowaniem dowolnych rozwiązań :-)

  • 32. Data: 2011-08-22 23:16:35
    Od: kamil <k...@s...com>

    On 22/08/2011 22:00, CeSaR wrote:

    > Pewnie. Ale tu nie wchodzi stary dostawca z now? fabryczk? i modelem tylko
    > kto?, kto ma ambicje "zawojowaae ?wiat" i ma na to pare wagonów zielonych
    > pieniedzy. I zero oporu przed kopiowaniem dowolnych rozwi?zan :-)

    Pomysł mimo wszystko wydaje mi się mało realny. Raz, że nie zawojują bez
    zrównania cen, bo już było w historii niejedno tanie auto, od vw
    garbusa, przez maluchy po różne taty i chińszczyzny, a jeszcze żadne nie
    oferowało nic ponad wyjątkowo niską cenę. Większość klientów w krajach
    rozwiniętych stać jednak na dopłacenie za brak korbek w drzwiach i
    silnik, który auto pociągnie. :)

    Dwa że dużo ludzi woli po prostu dopłacić za markę i ich też nie ruszy
    kopiowanie rozwiązań. Dlatego idą do Zary, zamiast kupować na Allegro
    coś, co wygląda jak zara, a kosztuje tylko 15zł z wysyłką.

    --
    Pozdrawiam,
    Kamil

  • 33. Data: 2011-08-23 07:22:17
    Od: "PM" <x...@w...pl>

    ?>
    > Pytam o ceny -- spadają czy rosną?

    ceny wyrażone w czym? w jakiej walucie?
    sprecyzuj
    a np. cena samochodu wyrażona w złocie spadła o 30% w ciągu roku
    o to Ci chodziło?

    ogólnie to cena samochodu jak i wszystkich dóbr przemysłowych raczej spada,
    a cena/jakość spada na pewno.

    BTW - co Cię skłania do nawiedzania kolejnych grup dyskusyjnych?

  • 34. Data: 2011-08-23 09:02:05
    Od: "Vlad The Ripper" <os^$_znaki_bez_shift@poczta.wp.pl>

    > Czy (ogólnie rzecz ujmując) ceny nowych samochodów osobowych spadają czy
    > rosną?
    > Czy czeka nas zalew tanich nówek produkowanych w PRC lub w Indiach? A
    > jeśli tak,
    > kiedy należy spodziewać się takiego zalewu i jakiego kursu cen?

    Moim zdaniem ceny bez większych zmian. 25 lat temu golf 2 1,6TD normalnie
    wyposażony też kosztował około 8 średnich zachodnioniemieckich pensji, jak i
    dziś golf 6 2,0 TDI. Tyle, że tamten miał w standardzie fotele, koła i
    kierownicę, ale za to jak ktos dbał to auto jeździ do dziś, czego o obecnej
    generacji aut raczej nie da się powiedzieć.
    Raczej nie należy się spodziewać spadku cen spowodowanego konkutencją z Chin
    i Indii, bo eurofaszyści zadbają, by dupa zawsze była z tyłu. W Indiach czy
    Chinach auta będa tańsze, ale dostosowanie ich do wymagań UE na tyle
    podniesie ceny, że na jedno wyjdzie.
    Blizszy przykład : Łada 2107 - tuż za naszymi granicami do kupienia pewnie
    za 20kzł nowa, która spokojnie 10 lat pojeździ zanim zardzewieje. Jednak ze
    względu na to, że silnik na normę euro 3 to nie da się w Polsce
    zarejestrować. Z europejskich aut za tę cenę masz bryki 5-10 letnie, z
    których raczej żadna nie pojeździ 10 lat bezawaryjnie lub dając się naprawić
    po taniości.

  • 35. Data: 2011-09-06 23:39:49
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "Vlad The Ripper" j2vj3a$fhb$...@i...gazeta.pl

> [...]
    > z tyłu. W Indiach czy Chinach auta będa tańsze, ale dostosowanie ich do wymagań UE
    na tyle podniesie ceny, że na jedno wyjdzie.

    Eurofaszyści (jak ich zowiesz) stanowią kilka procent Chińczyków i Hindusów? :)
    Być może za kilka lat Chińczycy podyktują Europie swoje warunki.

    --
    .`'.-. ._. .-.
    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'

  • 36. Data: 2011-09-07 13:31:17
    Od: Wojciech Wrodarczyk <w...@w...pl>

> [...]
    > jeśli tak,
    > kiedy należy spodziewać się takiego zalewu i jakiego kursu cen?

    Moim zdaniem rosną.
    Kiedyś można było kupić:
    - cc700 = 17 kzł,
    - tico = 19 kzł,
    - polonez = 25 kzł,
    - jeszcze nie dawno ( 5lat temu) Seico Van = 16 kzł netto.
    Teraz na te ceny nie szans.

  • 37. Data: 2011-09-07 14:07:22
    Od: Jarek Andrzejewski <p...@g...com>

    On Wed, 07 Sep 2011 13:31:17 +0200, Wojciech Wrodarczyk
    <w...@w...pl> wrote:

    >Moim zdaniem rosną.

    Powód: inflacja + przepisy "środowiskowe".
    --
    pozdrawiam,
    Jarek Andrzejewski

  • 38. Data: 2011-09-07 15:06:47
    Od: kamil <k...@s...com>

    On 07/09/2011 12:31, Wojciech Wrodarczyk wrote:

    > Moim zdaniem rosną.
    > Kiedyś można było kupić:
    > - cc700 = 17 kzł,
    > - tico = 19 kzł,
    > - polonez = 25 kzł,
    > - jeszcze nie dawno ( 5lat temu) Seico Van = 16 kzł netto.
    > Teraz na te ceny nie szans.

    I według ciebie zestawienie Poldka za 25k z "kiedyś" z Seicento z
    "jeszcze nie dawno" to ma być sensowny argument?

    Czy przypadkiem nie opracowujesz badań rynku na zlecenie polityków?

    --
    Pozdrawiam,
    Kamil

    http://bynajmniej.net

  • 39. Data: 2011-09-09 17:21:26
    Od: Wojciech Wrodarczyk <w...@w...pl>

    W dniu 2011-09-07 15:06, kamil pisze:

    > I według ciebie zestawienie Poldka za 25k z "kiedyś" z Seicento z
    > "jeszcze nie dawno" to ma być sensowny argument?
    >

    > Czy przypadkiem nie opracowujesz badań rynku na zlecenie polityków?

    Wg mnie to jest odpowiedź na pytanie czy (ogólnie rzecz ujmując) ceny
    nowych samochodów osobowych spadają czy rosną.

    Moja odpowiedź:

    Tak drożeją, gdyż kiedyś mając 16-25 kzł mogłem wybierać jakie auto chcę
    kupić.

    Teraz takiej możliwości wśród salonowych nie mam.

    Tu nie ma argumentów, tu są fakty, jeżeli znasz inne fakty lub uważasz
    moje za nieprawdziwe to pisz.

    PS. Niestety nie pracuję dla polityków, ale jak masz jakieś znajomości
    możesz mnie polecić.

  • 40. Data: 2011-09-09 17:38:11
    Od: kamil <k...@s...com>

    On 09/09/2011 16:21, Wojciech Wrodarczyk wrote:

> [...]
    >
    > Teraz takiej możliwości wśród salonowych nie mam.
    >
    > Tu nie ma argumentów, tu są fakty, jeżeli znasz inne fakty lub uważasz

    I to są ceny nowych samochodów? Gdzie 5 lat temu można było kupić _nowe_
    seicento za 16k PLN?

    > PS. Niestety nie pracuję dla polityków, ale jak masz jakieś znajomości
    > możesz mnie polecić.

    Masz wrodzony talent, uda się.

    --
    Pozdrawiam,