  • Data: 2010-06-30 16:12:58
    Temat: Cena kilometra autostrady
    Od: Olleo <o...@t...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Czy ktos moze z was pracuje w jakiejs firmie budujacej autostrady i
    moglby zdradzic orientacyjnie, co sklada sie na koszt budowy?

    Sprawdzilem srednie ceny w PL: od 5 do 11mln EUR za kilometr, a i te
    ocenia sie na bardzo wysokie i porownuje sie cene budowy plaskiego
    odcinka na twardej suchej rowninie z cena budowy w Alpach wliczajac z
    tunelami i wiaduktami. Ale to jeszcze nic. Na pewno ktos juz na pms
    wrzucal afere z S8, gdzie 20km autostrady maja wybudowac za 2mld zl!!!
    To wychodzi 200mln zl/km, czyli 200000zl za 1 m biezacy. To ja im
    dzieciecymi grabkami wybuduje taki metr i biore 100k ;) Z diamentow
    chca ja budowac, czy co? Czy tez moze w cene jest wliczona budowa
    sredniej wielkosci miasta z infrastruktura i promem kosmicznym?

    Oswieccie mnie prosze, co wchodzi w te 2mld, ktore ponoc byly ciut
    zawyzone przez nielegalne porozumienie lub 2.4mld - oferta mota-engil,
    ktore w sklad porozumienia nie wchodzilo?
    --
    Olleo