  • 111. Data: 2013-01-27 18:45:56
    Temat: Re: Canon 650D vs Nikon D5100?
    Od: "h.w.d.p." <h...@i...yfd>

    > Ale dla kogoś, kto nie ma kompleksów, najważniejsza jest odpowiedź
    > na pytanie: czy to w ogóle coś daje?
    >
    > (widziałem pewnie już ponad setkę fotograficznych gadżetów, które z
    > założenia nie miały prawa działać, tu - nie wiem)

    zaiste cudowna logika. rezygnowac z lustrzanki na rzecz malego aparatu,
    po czym doklejac jakies plastikowe gowna wieksze od calego aparatu. no
    extra, to ja juz wole moje kompleksy :>
    a i wole sie nie znac na zabytkach :P

  • 112. Data: 2013-01-27 19:15:37
    Od: Janko Muzykant <j...@w...pl>

    W dniu 2013-01-27 18:27, Mariusz [mr.] pisze:
    > Ale dla kogoś, kto nie ma kompleksów, najważniejsza jest odpowiedź
    > na pytanie: czy to w ogóle coś daje?

    Daje, przede wszystkim izolację od środowiska - czasem pozwala znaleźć
    lepsze kadry. Z drugiej strony lustrzanka nie pokazuje zdjęcia, które
    wykona tylko to, co widać w rzeczywistości (pominąwszy rzeczy takie jak
    np. histogram). Jeszcze wygoda przy słońcu.
    Miałem coś takiego w G3, lata temu. Samoróbka, bo nikt tego nie
    sprzedawał. Dziś mam aparat z e-wizjerem.

    --
    pozdrawia Adam
    /poniedziałek - raj utracony, kompilacja nieszczęść, spektralna szarość

  • 113. Data: 2013-01-28 00:34:10
    Od: Mateusz Ludwin <n...@s...org>

    Rzecze Janko Muzykant:

    > Ponieważ jest nudne. Dostajesz klony jednego tylko punku widzenia.

    Jak staniesz metr od postaci.
    --
    Mateusz Ludwin m...@g...com

  • 114. Data: 2013-01-28 17:15:52
    Od: "Mariusz [mr.]" <l...@i...wp.pl>

    "h.w.d.p." <h...@i...yfd> wrote:

> [...]
    > aparatu, po czym doklejac jakies plastikowe gowna wieksze od calego
    > aparatu. no extra, to ja juz wole moje kompleksy :>

    A tak mi się przypomniało coś ciekawego... :)
    http://www.fotopolis.pl/drukuj.php?n=3326&fotograf-n
    iedzielny-magiczne-zaklecie

    [mr.]

  • 115. Data: 2013-01-28 17:22:31
    Od: "Mariusz [mr.]" <l...@i...wp.pl>

    "Janko Muzykant" <j...@w...pl> wrote:

    > Daje, przede wszystkim izolację od środowiska

    No, tyle to sam rozumiem... :) (na pewno nie jest to gadżet foto z
    gatunku kompletnie bezużytecznych, jak np. dyfuzor na flesz o rozmiarze
    jego palnika). Chodziło mi o to, czy daje coś per saldo na plus - czy
    upierdliwość rozwiązania w praktyce nie przesłania jego "plusów
    dodatnich". :)

    Akcja fotograficzna, to są warunki quasi bojowe, tu się nie sprawdza
    nic, co zbędne... :) Do tej pory miałem wymóg: "wizjer musi być" i na
    aparaty bez wizjera nawet szkoda mi było rzucać okiem, a może
    niesłusznie? Ale nigdy takowego nie miałem... :)

    pozdrawiam

    Mariusz [mr.]

  • 116. Data: 2013-01-28 17:27:04
    Od: "Mariusz [mr.]" <l...@i...wp.pl>

    "h.w.d.p." <h...@i...yfd> wrote:

    > rozumiem ze uzywasz cos takiego na codzien. no.. szacun.

    Oczywiście, że nie. Ale przypomniało mi się coś ciekawego: :)
    http://www.fotopolis.pl/drukuj.php?n=3326&fotograf-n
    iedzielny-magiczne-zaklecie

    (wrzucam raz jeszcze, bo to bardziej odpowiadający podwątek)

    pozdrawiam

    Mariusz [mr.]

  • 117. Data: 2013-01-29 14:17:21
    Od: "Ergie" <e...@s...pl>

    Użytkownik "Mateusz Ludwin" napisał w wiadomości grup

    > Aha jeszcze jedno - jak chcesz używać szerokiego kąta do zdjęć we
    > wnętrzach
    > i widoczków, to powinieneś kupić shifta, bo pogięta perspektywa po pewnym
    > czasie zaczyna wyglądać skrajnie amatorsko/groteskowo.

    Dobre :-)
    Masz absolutną rację. Będę o tym pamiętam przy kolejnej rodzinnej imprezie.
    Nie mam shifta wobec tego aby uniknąć "amatorskiej/groteskowej" perspektywy
    wyburzę ścianę i z odległości zrobię zdjęcie standardem. Hmm a może jednak
    wyburzę dwie ściany i zrobię zdjęcie portretówką aby nosy pań siedzących
    przy stole na wprost były ładniejsze :-)

    Przypominam piszemy o amatorskich zdjęciach z imprez rodzinnych.
    Proponowanie shifta oznacza, że już zupełnie straciłeś kontakt z
    rzeczywistością.

    Pozdrawiam
    Ergie

  • 118. Data: 2013-01-29 14:23:43
    Od: "Ergie" <e...@s...pl>

    Użytkownik "mt" napisał w wiadomości grup

    > Ale sporo osób na tej mnniej więcej zasadzie kupowało, czyli potrzebowali
    > jakiegoś jasnego taniego szkła, bo brakuje światła, to z braku laku
    > zostaje 50-ka. A skoro można mieć w podobnej cenie z tym samym światłem
    > szerzej, to czemu z tego nie skorzystać.

    Jeszcze raz powoli:
    Jestem amatorem i potrzebuję czegoś szerokiego i jasnego do wnętrz a czasem
    przydałaby się portretówka.

    Odp. 1. Na rynku nie ma nic odpowiednio szerokiego więc kupię portretówkę.
    We wnętrzach będę używał ciemnego zooma, ale przynajmniej kwestia portretów
    będzie rozwiązana.

    Odp. 2. Na rynku nie ma nic odpowiednio szerokiego więc kupię najszersze co
    jest. We wnętrzach będę używał ciemnego zooma, a do portretów ciemnego zooma
    tele.

    Ty optujesz za rozwiązaniem drugim, a ja się pytam po co? Rozwiązanie z
    portretówką nie jest idelne ale załatwia część problemów drugie rozwiązanie
    nie załatwia ani jednego, poza mitycznym posiadaniem jasnego szkła.

    > Przy takich samych kadrach z 35/1.8 i 50/1.8 GO będzie dokładnie taka
    > sama.

    Ale twarz jakby inna :-)

    > Oczywiście jest pewna granica, powyżej której przybliżanie się do obiektu
    > przestaje mieć sens, ale raczej portrety kadrowane na oko, gdzie jedna
    > rzęsa ma być ostra, to nie jest to, czego wszyscy amatorzy potrzebują, a i
    > 50-ka w tym przypadku będzie za szeroka.

    To nie o to chodzi. Jasny standard ani szeroki kąt nie zastąpią portretównki
    bo nie tylko o jasność (i płytką GO) w tym przypadku chodzi.

    Pozdrawiam
    Ergie

  • 119. Data: 2013-01-29 14:41:51
    Od: "Ergie" <e...@s...pl>

    Użytkownik "Mateusz Ludwin" napisał w wiadomości grup

    > Wiesz w ogóle po co ludzie kupowali 50 mm na cropie?

    > Nie wiem po co kupowali "ludzie" w ogólności, ale wiem ci których ja znam.

    Nie ale zaraz się dowiem czegoś odkrywczego.

> [...]
    > zestaw
    > nie pozwala zrobić ładnego zdjęcia bez lampy. I nie pozwala uzyskać ładnie
    > rozmytego tła, jak w tych zdjęciach na forum. Więc na forum potem pisali,
    > żeby kupić jasny obiektyw. A co miał sobie wybrać amator, jeśli miał do
    > wyboru 50/1.8 za 500 zł, a potem już tylko 35/2 za 1200 zł, 50/1.4 za 1200
    > zł, 24/2.8 za 1500 zł itd? Wybierał jedyny tani i jasny obiektyw, czyli
    > 50/1.8. A jak już wybrał, to zaczynał dorabiać ideologię, więc nagle
    > okazało
    > się, że ten obiektyw jest super, brzytwa, portretówka, makro na

    No tak myślałem :-) Twierdzisz, że użytkownicy to kretyni którzy szukając
    jasnego szerokiego kąta którego nie ma kupują cokolwiek :-)

    Pozdrawiam
    Ergie

  • 120. Data: 2013-01-29 14:45:09
    Od: "Ergie" <e...@s...pl>

    Użytkownik "Janko Muzykant" napisał w wiadomości grup
    a.pl...

    > Nic konkretnego. Portret to nie ogniskowa taka, a taka tylko... portret :)

    Ale lepiej aby obiekt portretowany miał ładny noc czy to nie ma znaczenie?

    ... dobra znam _Twoja_ odpowiedź :-)

    Niezależnie od tego czy ktoś uważa, że portret ma być wierny, ładny czy może
    inny, faktem jest że ten sam portret (ten sam w kontekście fragmentu ciała
    obejmowanego przez kadr) wygląda inaczej robiony na 50, 80 105 czy 135mm.

    Pozdrawiam
    Ergie