  • 1. Data: 2011-09-13 08:46:28
    Temat: CSS - problem z wyłączeniem floata
    Od: Marek <p...@s...com>

    Witam,

    Mamy sobie kod:

    Wszystkie "col" mają float:left. Aby zamknąć to w wizualnym bloku
    "contents" musi mieć overflow:hidden. No i tu się zaczyna problem.
    Mianowicie "thumbnail" jest pozycjonowany absolutnie z ujemną wartością
    lewej pozycji (left:-100px) i tym samym staje się niewidoczny. Z kolei
    najbardziej logiczny overflow:visible nie zamyka bloku floatów (jeden z
    wielu bubli w CSS). W związku z tym jak spowodować to zamknięcie floatów
    aby nie zaszkodzić klasie "thumbnail"? Czy da się to ładniej zrobić niż po
    staremu poprzez dodanie:

    ?

  • 2. Data: 2011-09-13 08:55:30
    Temat: Re: CSS - problem z wyłączeniem floata
    Od: "|<onrad" <k...@g...pl>

    On Tue, 13 Sep 2011 10:46:28 +0200, Marek wrote:
> [...]
    > lewej pozycji (left:-100px) i tym samym staje się niewidoczny. Z kolei
    > najbardziej logiczny overflow:visible nie zamyka bloku floatów

    a overflow:auto ?

    --
    pozdrawiam, Konrad Karpieszuk

  • 3. Data: 2011-09-13 09:17:33
    Od: Marek <p...@s...com>

    Dnia Tue, 13 Sep 2011 08:55:30 +0000 (UTC), |<onrad napisał(a):

    > a overflow:auto ?

    A to najgosze rozwiązanie, które spowoduje pojawienie się sliderów.

  • 4. Data: 2011-09-13 14:15:01
    Od: Peter May <p...@o...pl>

    W dniu 13-09-2011 10:46, Marek pisze:
    > Witam,
    >
    > Mamy sobie kod:

    #contents:after{
    content:".";
    display:block;
    height:0;
    clear:both;
    visibility:hidden;
    }

    --
    Peter

  • 5. Data: 2011-09-13 16:15:18
    Od: Marek <p...@s...com>

    Dnia Tue, 13 Sep 2011 16:15:01 +0200, Peter May napisał(a):

    > #contents:after{
    > content:".";
    > display:block;
    > height:0;
    > clear:both;
    > visibility:hidden;
    > }

    Sprytne! :-) Standardowe pytanie: jak to działa pod IE8, IE9, FF6 i Operą
    11 ? Masz doświadczenia?

  • 6. Data: 2011-09-13 17:13:10
    Od: Paweł Piskorz <n...@p...nie?>

    W dniu 2011-09-13 10:46, Marek pisze:
    > W związku z tym jak spowodować to zamknięcie floatów
    > aby nie zaszkodzić klasie "thumbnail"?

    #contents::after {
    content:"";
    display:block;
    height:1px;
    clear:both;
    }

    --
    message[autor="PablO"]::after {
    content:"Pozdrawiam";

  • 7. Data: 2011-09-13 17:15:13
    Od: Paweł Piskorz <n...@p...nie?>

    W dniu 2011-09-13 16:15, Peter May pisze:
    > #contents:after{
    > content:".";
    > display:block;
    > height:0;
    > clear:both;
    > visibility:hidden;
    > }

    Gópi hamster mi nie dociągnął wszystkich odpowiedzi ;)
    Kropka w content jest zbędna, wystarczy samo ""

    --
    message[autor="PablO"]::after {
    content:"Pozdrawiam";

  • 8. Data: 2011-09-13 18:05:02
    Od: Marek <p...@s...com>

    Dnia Tue, 13 Sep 2011 19:15:13 +0200, Paweł Piskorz napisał(a):

    > Gópi hamster mi nie dociągnął wszystkich odpowiedzi ;)
    > Kropka w content jest zbędna, wystarczy samo ""

    Zgaduję: koipiowałeś fragment z dokumentacji CSS? Oni tam właśnie z kropką
    przykład dali :-D

  • 9. Data: 2011-09-13 18:06:35
    Od: Marek <p...@s...com>

    Dnia Tue, 13 Sep 2011 19:13:10 +0200, Paweł Piskorz napisał(a):

    > #contents::after {
    > content:"";
    > display:block;
    > height:1px;
    > clear:both;
    > }

    A czemu teraz dałeś 1px? Czy poprzednie 0px wnosiło coś niewłaściwego w
    zadziałaniu stylu?

  • 10. Data: 2011-09-13 18:21:50
    Od: ramblinman <%nick%@gazeta.pl>

    W dniu 2011-09-13 18:15, Marek pisze:

    > Sprytne! :-) Standardowe pytanie: jak to działa pod IE8, IE9, FF6 i Operą
    > 11 ? Masz doświadczenia?

    O normalne przeglądarki raczej się nie martw, ta strona:

    http://www.quirksmode.org/css/contents.html

    mówi, że w IE :after działa od wersji 8.

    Zresztą możesz poeksperymentować i zobaczyć jak to działa.

    Jeśli chcesz, żeby działało też w IE 7 i 6, to możesz pewnie zawinąć
    część treści w dodatkowego diva: