  • 31. Data: 2012-05-14 20:53:27
    Temat: Re: [CRP] Równouprawnienie kierowcy cywilnego a kierowcy mundurowego
    Od: u2 <u...@o...pl>

    W dniu 2012-05-14 19:23, Jaroslaw Postawa pisze:

    > To jeszcze powiedz, jak zamierzasz przekonać większość obywateli tego
    > kraju, że nie wolno co miesiąc wydać całej wypłaty, tylko trzeba
    > odkładać na emeryturę? Samodzielne odkładanie jest sensowne, ale
    > wykonalne tylko w przypadku niewielkiego odsetka ludzi.
    >
    > Celowo pominę tutaj kwestię ludzi zarabiających najmniej, bo to temat na
    > innego flame.
    >

    > Pozdrawiam,
    > Jarek

    Jaro, jesli masz rodzine to wiesz, ze najlepsza inwestycja to w dzieci,
    a nie na konta krwiozerczych bankow.

    Jesli nie masz to radze tobie szybko zaloz. Dlaczego ma tobie byc lepiej
    niz nam ? ;-)

  • 32. Data: 2012-05-14 20:54:46
    Od: u2 <u...@o...pl>

    W dniu 2012-05-14 19:58, Jaroslaw Postawa pisze:
    > Taki mój mały i bardzo ogólny pomysł na poprawę w ZUS - uprościć
    > procedury, zlikwidować wszelkie odliczenia od dochodu, odliczenia od
    > podatku, ustawić sztywną składkę wynikającą z tych uproszczeń, uprościć
    > same procedury i dokumenty. Wtedy wywalamy przynajmniej połowę
    > pracowników ZUS, ograniczamy nakłady na obsługę całego molocha,
    > pozbywamy się firm konsultingowych itp. Zastanów się, ile oszczędności
    > by z tego było. Tylko rządzącym z różnych powodów nie jest to na rękę.
    > Lepiej podwyższyć wiek emerytalny, nie?

    A najlepiej to zlikwidowac ZUS. Je ZUS emerytow i rencistow ;-)

  • 33. Data: 2012-05-14 20:56:02
    Od: u2 <u...@o...pl>

    > Użytkownik "Jaroslaw Postawa"

    > Przypomniałeś mi pewną historyjkę z TV - jakaś plaża w USA i nagle babka
    > zaczyna się topić czy coś, wyciągneli morświna na brzeg, dostała zapaści
    > czy czegoś tam, wezwali karetkę...i teraz puenta - mąż tej kobity
    > stwierdził, że jej ubezpieczenie nie zapłaci za transport karetką do
    > szpitala (pewnie polisa nie obejmowała) a koszty transportu uwaga! 3 000
    > dolarów, pojechali do szpitala taksówką, ot i masz swoją Amerykę!

    A u was w hameryce murzynow linczuja !

  • 34. Data: 2012-05-14 20:57:02
    Od: u2 <u...@o...pl>

    W dniu 2012-05-14 20:09, Czeslawek pisze:

    > Trzeba brać pod uwagę umieralność za młodu (przy porodzie, choroby
    > dziecięce, imprezy sztachetowe, pojedynki :-)). Czyli tych co umarli
    > przed rozpoczęciem pracy, w jej trakcie lub tuż przed emeryturą. Ci co
    > dożyli emerytury, żyli niewiele krócej (4 lata) niż obecni emeryci.

    Ale w 1950 uwzgledniono umieralnosc podczas II wojny swiatowej ;-)

  • 35. Data: 2012-05-14 20:59:29
    Od: Czeslawek <c...@g...pl>

> [...]
    > zaoszczędzonych pieniędzy wypłacał sobie emeryturę, o ile wcześniej tych
    > pieniędzy nie prze***ierdolisz. A to jest więcej niż prawdopodobne. To
    > musi być coś takiego, żebyś tych pieniędzy nie oglądał przed
    > osiągnięciem określonego wieku. I jeszcze pod warunkiem, że nie będziesz
    > chorował i zawsze będziesz mógł mieć pracę, żebyś mógł wpłacać co
    > miesiąc, określoną kwotę. Jak znam ludzką naturę - wymiękniesz. To jest
    > coś takiego jak kwadratowy księżyc! Taka jest natura ludzka. Dlatego
    > stworzono fundusze emerytalne. Dlatego istnieją inne fundusze.

    W mojej ocenie takie fundusze miały racje bytu do końca lat 80, czyli
    gdy jeszcze w miarę dużo ludzi pracowało. Choć może i w pracy zbyt wiele
    nie robili to jednak pracowali. Teraz ci pracujący są dymani przez
    leszczy, którzy zamiast pracować wolą pobierać zasiłki.

    Krew mnie zalewa jak widzę takich leszczy, na których idą pieniądze z
    podatków, które płacę z tego powodu, że chce mi się ciężko pracować.

    > Dla przykładu: Jest taka składka zdrowotna. 9% od zarobków. Jak nie
    > chorujesz, to płacisz bezdurno. Ale jak zachorujesz? Na przykład na taką
    > chorobę, gdzie jedna dawka leku wynosi kilka tysięcy? A są takie leki
    > refundowane, dzięki składce płaconej przez wszystkich, że płacisz za nie
    > grosze. I ratują ci życie. Bo w kupie jest siła. I z emeryturami tak
    > jest. Solidarność. Jeden przeżyje 15 lat, inny 5 a inny 40. I wszyscy do
    > końca życia mają emeryturę, rewaloryzowaną co roku.

    Pełna zgoda, ale jakby wszyscy pracowali i składali się do wspólnego garnka.

    --
    Pozdrawiam,
    Czesławek

  • 36. Data: 2012-05-14 21:20:06
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Mon, 14 May 2012 14:57:15 +0200, Czeslawek napisał(a):
    > Nieprawda, najpierw należy uszczelnić i szukać oszczędności w obecnym
    > systemie emerytalnym.

    Watpie czy to duzo da. Chyba ze rencistow zlikwidujesz

    > Wszak nie powiecie mi, że jakbyście mieli
    > możliwość np zamiast wpłacania pieniędzy do ZUS czy OFE kupowania
    > obligacji państwowych, to nie uzbieralibyście wystarczającego kapitału
    > na swoją emeryturę.

    Wlasnie cos takiego chcialbym powiedziec - tz ze nie uskladasz.

    > Obecnie mam 32 lata, pracuję od 25 roku życia, a więc do 65 roku życia
    > będę miał 40 lat pracy. Zgodnie z powyższym statystycznie powinienem
    > przejść na emeryturę w 2047 roku. Do tego czasu średnia długość życia
    > mężczyzny emeryta będzie wynosiła 13,5+(2047-2010)*0,067=16 lat

    A jak medycyna zrobi postepy ? 80 lat dzisiaj to nic dziwnego

    > Przed chwilą wyciągnąłem swoje ZUS RMUA z którego wynika, że
    > miesięcznie płacę prawie 570 zł składki emerytalnej. Pracodawca płaci

    Emerytalnej, czy "na ubezpieczenie spoleczne" ?
    Bo emerytalna to okolo polowy tego.

    Ja juz sie powoli gubie - ale chyba 19.52% jest aktualna skladka
    emerytalna, platne po polowie - pracownik i pracodawca.

    > drugie tyle, co daje łącznie 1140zł miesięcznie. Zakładając, że moja

    Jesli dobrze licze, to od sredniej krajowej w wysokosci 3400, na emeryture
    idzie 664zl. O, kalkulator
    http://www.pracuj.pl//Kalkulatory/kalkulator-wynagro
    dzen.aspx

    Brutto 3400, na reke 2400, na emeryture prawie 664zl.

    > pensja będzie stała, a mój zysk z oszczędzania pieniędzy na emeryturę
    > będzie wystarczał tylko na zaspokojenie inflacji to: za 40 lat będę
    > oszczędzę równowartość dzisiejszych 547 200 zł, co dałoby mi miesięczną
    > emeryturę w wysokości:
    > 2 850 zł brutto, czyli całkiem nieźle.

    A podobnie liczac - gdybym 40 lat wplacal, a 20 wyplacal, to dostalbym
    1328zl. Polowa pensji. A nie, przepraszam - to emerytura brutto,
    -18% to byloby 1089zl, ale kwota wolna od podatku podniesie.
    Nadal - okolo pol pensji.

    Jakbym 45 lat wplacal a 15 wybieral, to by moglo byc 3*664, prawie 2000
    brutto.

    > Oczywiście wiem, że obliczenia nie uwzględniają przypadku co by było
    > jakbym żył dłużej i zakładają wiele uproszczeń. Jednakże bazują one na
    > założeniu samodzielnego oszczędzania na emeryturę, i w przypadku mojej
    > wcześniejszej śmierci pozostałby po mnie całkiem spora sumka na koncie,
    > która mogłaby ułatwić przyzwoity start w życiu moim wnukom :-).

    A w przypadku pozniejszej ? kocyk pod kosciolem czy wnuki pomoga ?

    > Jak też łatwo zauważyć to całkiem sporo osób umiera przed osiągnięciem
    > wieku emerytalnego. W 2010 r. średnia życia mężczyzny liczona od:
    > - noworodka wynosiła 72 lata
    > - 45 latka wynosiła 75 lat
    > - 60 latka wynosiła 78 lat
    > - 75 latka wynosiła 84 lata.

    Ale czasem po smierci nalezy sie renta zonie lub dzieciom.

    J.

  • 37. Data: 2012-05-14 21:21:40
    Od: u2 <u...@o...pl>

    W dniu 2012-05-14 21:20, J.F. pisze:
    > Ale czasem po smierci nalezy sie renta zonie lub dzieciom.

    No nalezy sie. Tym mundurowym. Na wysokich stolkach.

  • 38. Data: 2012-05-14 21:37:48
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Mon, 14 May 2012 19:58:57 +0200, Jaroslaw Postawa napisał(a):
    > Rejestrowałeś się ostatnio publicznie do jakiegoś specjalisty? Co z
    > tego, że w kupie siła, skoro NFZ ustanowił takie limity, że można nie
    > doczekać wizyty.
    > Ja bym wolał zamiast składki zdrowotnej sensowne ubezpieczenie prywatne.
    > W Stanach jakoś się ten model sprawdza.

    Kiepsko widac, bo Obama wybory wybral jak go obiecal zmienic :-)

    Ja juz kiedys uslyszalem ze NFZ nie dosc ze limity daje male, to jeszcze
    malo placi za zabiegi. Czyli ... NFZ-towi robia lekarze tanio, z prywatnego
    pacjenta zdzieraja.

    > I fajnie. Tylko po drodze za dużo pieniędzy się rozpływa na boki. Masz
    > pojęcie, ile firm się na ZUSie zbudowało? Ile kasy na to poszło? O ile
    > niższe są przez to emerytury?

    ZUS twierdzi ze jego koszty dzialalnosci sa ok 2.5% skladek.
    Nawet jesli obetniesz o polowe, to duzo emerytury nie wzrosna.

    J.

  • 39. Data: 2012-05-14 22:16:05
    Od: u2 <u...@o...pl>

    W dniu 2012-05-14 21:37, J.F. pisze:
    > ZUS twierdzi ze jego koszty dzialalnosci sa ok 2.5% skladek.
    > Nawet jesli obetniesz o polowe, to duzo emerytury nie wzrosna.

    Tu nie chodzi o koszty palacow, ktore ZUS wybudowal z odsetkow, ale o
    kapital ZUS-u, ktory kazdy polityk chetnie by ukradl.

    A wermachtowiec tusk juz oddal na emerytury grekow i hiszpanow ponad 6
    mld waluty. Choc zadluza sie w bankach komercyjnych na wyplaty dla
    naszych emerytow.

  • 40. Data: 2012-05-14 22:43:18
    Od: "Bogdan Idzikowski" <b...@n...pl>

    Użytkownik "Jaroslaw Postawa" <d...@a...pl> napisał w wiadomości

    > Tak. Gdyby mieli dobry, to by nie musieli podwyższać. Ale jeszcze raz
    > powtórzę - skoro na początku powstało niezbyt dobre rozwiązanie, to teraz
    > trzeba je utrzymać lub jakimś sprytnym, ale trudnym manewrem przejść do
    > lepszego rozwiązania.

    > Wyguglane na szybko. Populistyczne, ale coś w tym pewnie jest:
    > http://dzienniki-ustaw.info/grupy/wypieprzyc-prezes-
    zus-aleksandre-wiktorow-koszty-zus-to-4-,watek,16090
    12.html

    > 1. Co mnie obchodzi NFZ, jak rozmawiamy o ZUS?
    > 2. Zapominasz o składce chorobowej.
    > 3. Nie uwzględniasz tego, jaki jest socjal w FR czy DE. Zapewnij mi ich poziom
    > opieki medycznej i emerytur, to nie będę aż tak narzekał.
    > 4. Jakaś podstawa tego twierdzenia?

    > To się nazywa dyskusja. Wymiana argumentów. Widzę, że Ty preferujesz jednak
    > obrażanie i ataki personalne.

    > I super.

    > Mam dziwne wrażenie, że większość obecnego pokolenia wychowanego na sztucznej
    > żywności, soli drogowej i braku ruchu nie dożyje.

    Odniosę się do jednego. To tak jakbym rozprawiał się z całością.
    Cytat z twojego pisania:

    > 3. Nie uwzględniasz tego, jaki jest socjal w FR czy DE. Zapewnij mi ich poziom
    > opieki medycznej i emerytur, to nie będę aż tak narzekał.

    Ok. Czytaj uważnie już ci przytoczyłem wcześniej:
    Francja - odpowiednik NFZ - składka zdrowotna - 14%.
    Niemcy- odpowiednik NFZ - składka zdrowotna - 15%.
    Polska- NFZ - składka zdrowotna - 9%.

    Gdyby w Polsce składka zdrowotna wynosiła także 15% moglibyśmy porównywać poziom
    opieki medycznej do Francji i Niemiec. Mamy składkę na poziomie 9%. Co chcesz
    porównywać? Chcesz mieć opiekę medyczną na poziomie Niemiec czy Francji? Płać
    14-15% składki. To jest prawdziwa rzeczywistość i to są fakty. A z faktami się
    nie dyskutuje. Fakty przyjmuje się do wiadomości.

    Znam trochę Niemcy. Pracowałem u nich wiele lat. Mam tam siostrę. A tak wygląda
    niemiecka rzeczywistość emerytalna (rentierska):
    Teściowa mojej siostry (Niemka) wpłacała tylko podstawową składkę emerytalną (są
    trzy) i gdy przeszła na emeryturę okazało się, że ma bardzo niską i nie starcza
    na życie. Całe szczęście, że była posiadaczką dużego mieszkania w bloku i mogła
    je sprzedać do banku w zamian za comiesięczną określoną wypłatę aż do śmierci.
    Dzieci nie miały nic przeciwko sprzedaniu mieszkania. Dzięki temu starcza jej na
    skromne życie.
    Taka jest prawda bez iluzji. Takie są fakty. W bardzo bogatym kraju też
    obowiązuje dewiza: żeby coś wyjąć, trzeba najpierw włożyć. A może dlatego
    właśnie ten kraj jest bogaty?

    Jeśli w takiej sprawie bujasz w obłokach, to nie mam ochoty ściągać cię z nich.
    Pozostań tam sobie w błogiej ułudzie i nie zamierzam kopać się z koniem.

    --
    Donald Tusk - "wolałbym się nie urodzić, niż na grobach zmarłych budować swoją
    karierę polityczną".