  • 11. Data: 2012-08-05 13:43:04
    Temat: Re: CO TO ZA CHOLERNY SPAM !!!
    Od: "Big Jack" <a...@b...zz>

    W wiadomości
    news://news-archive.icm.edu.pl/jvli6c$9mt$1@news.tas
    k.gda.pl
    *Marek Dyjor* napisał(-a):

    > zamiast wywalać dobry czytnik i zmaieniac na taki co działa jak chce
    > wystarczy sie zapoznać z instrukcją obsługi posiadanego.

    Bardzo mnie to zainteresowało, bo sam mam OE, ale pomysłu jak utworzyć
    jakąś regułę do wywalania tego ścierwa, to mi brak. Podzielsz się tą
    informacją, pro publico bono?

    --
    Big Jack
    ////// GG: 660675

  • 12. Data: 2012-08-05 18:14:41
    Od: t? <tĐž_usenet@interia.pl>

    begin Magiera

    > Czy kto? nie moze cos z tym zrobiae ??? Nie da sie nic przeczytaae.

    Nikt z tym nic nie zrobi, ponieważ włodarze usenetu mają w dupie, co się
    z nim dzieje. Przez ostatnie 10 lat potrafili jedynie utrudniać
    zakładanie nowych grup (co doprowadziło do śmierci usenetu) zwalczać
    bramki www2news zamiast stworzyć jasne zasady ich stawiania (co się też
    do tego przyczyniło) i pacyfikować gościa, który postawił niegdyś cancel-
    bota usuwającego śmieci z anonymizerów. Tłumaczą, że chodzi o wolność
    słowa, no i kurwa mamy tą "wolność słowa" na tej grupie.

    --
    ignorance is bliss

  • 13. Data: 2012-08-05 18:50:24
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Sun, 5 Aug 2012 16:14:41 +0000 (UTC), t?

    > ponieważ włodarze usenetu mają w dupie

    BTW kim "oni" są? Szczerze mówiąc nigdy się specjalnie nie przyglądałem
    strukturze usenetu. Serwery się stawia podobnie jak w sieciach IRC?

    --
    Pozdor Myjk

  • 14. Data: 2012-08-05 19:12:28
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>

    Hello Myjk,

    http://www.usenet.pl/

    --
    Best regards,
    RoMan

  • 15. Data: 2012-08-05 19:36:20
    Od: t? <tĐž_usenet@interia.pl>

    begin Myjk

    > BTW kim "oni" są? Szczerze mówiąc nigdy się specjalnie nie przyglądałem
    > strukturze usenetu.

    To z grubsza ta sama ekipa, która załatwiła swego czasu IRCnet. Tam też
    zamiast skutecznie wytępić nadużycia skupili się na utrudnianiu życia
    normalnym użytkownikom. Tak to niestety jest, gdy sysadmini próbują
    zajmować się zarządzaniem społecznościami. Dopóki ludzie walili na IRC i
    newsy drzwiami i oknami to wszystko działało, a gdy pojawiły się
    konkurencyjne usługi zaczął się exodus.

    > Serwery się stawia podobnie jak w sieciach IRC?

    Struktura sieci jest dość podobna, a zarządzanie równie głupie.

    --
    ignorance is bliss

  • 16. Data: 2012-08-05 19:49:32
    Od: PK <k...@n...pl>

    On 2012-08-05, t? <t?_usenet@interia.pl> wrote:
    > Nikt z tym nic nie zrobi, ponieważ włodarze usenetu mają w dupie, co się

    Nie ma kogoś takiego jak "włodarze usenetu". Usenet to sieć
    autonomicznych serwerów news. Istnieją jedynie włodarze poszczególnych
    serwerów.

    Zatem jedyne co można zrobić w przypadku spamu to:
    1) zgłosić sprawę do serwera spammera, co rozwiązuje sprawę globalnie,
    ale chwilowo
    2) zgłosić sprawę do serwera, z którego korzystasz, co załatwia sprawę
    tylko dla użytkowników serwera, ale na dłuższy okres

    > z nim dzieje. Przez ostatnie 10 lat potrafili jedynie utrudniać
    > zakładanie nowych grup (co doprowadziło do śmierci usenetu) zwalczać

    Usenet upadł, bo jest archaiczny i nie przyciąga młodych osób (oraz
    dlatego, że pojawiły się wygodniejsze formy nielegalnego udostępniania
    plików). Nie jest ani fachowy ani atrakcyjny. Co tu kryć: dziś używają
    go głównie nerdy (z sentymentu) i nieświadomi użytkownicy bramek www
    (wbudowanych w fora ogólne na serwisach informacyjnych).

    Popatrz na polski usenet. Pomijając pl.reg.* masz tak naprawdę
    kilkanaście aktywnych grup tematycznych. Na wszystkich te same osoby
    - głównie informatycy, bo mało kto poza nimi wie o istnieniu i potrafi
    ustawić czytnik. Ja jestem aktywny ~10 lat i widzę ogromną różnicę, a
    na początku XXI wieku usenet był już mocno zdziesiątkowany :).

    pozdrawiam,
    PK

  • 17. Data: 2012-08-05 20:03:38
    Od: Maciek <d...@p...onet.pl>

    Dnia 05 Aug 2012 17:49:32 GMT, PK napisał(a):

> [...]
    > kilkanaście aktywnych grup tematycznych. Na wszystkich te same osoby
    > - głównie informatycy, bo mało kto poza nimi wie o istnieniu i potrafi

    He, tytulem anegdotki: mialem pare miesiecy temu do czynienia z adminem od
    sporego dostawcy Internetu z Malopolski, ktory w ogole nie wiedzial, co to
    jest usenet :)

    --
    Maciek

    Karkulowsiał zwartusiał
    Ratuwsianku Maciuwsio

  • 18. Data: 2012-08-05 20:23:10
    Od: PK <k...@n...pl>

    On 2012-08-05, Maciek <d...@p...onet.pl> wrote:
    > He, tytulem anegdotki: mialem pare miesiecy temu do czynienia z adminem od
    > sporego dostawcy Internetu z Malopolski, ktory w ogole nie wiedzial, co to
    > jest usenet :)

    No a skąd ma wiedzieć? To nie jest ani wiedza z jego studiów ani
    niezbędna w jego zawodzie. Większość ludzi trafia tu raczej przez
    przypadek.

    Moim zdaniem nie powinniśmy mówić o upadającym usenecie, tylko
    o usenecie cudem wciąż istniejącym :).

    pozdrawiam,
    PK

  • 19. Data: 2012-08-05 21:19:49
    Od: t? <tĐž_usenet@interia.pl>

    begin PK

    > No a skąd ma wiedzieć?

    Bo jest adminem?

    --
    ignorance is bliss

  • 20. Data: 2012-08-05 21:25:59
    Od: t? <tĐž_usenet@interia.pl>

    begin PK

    > Nie ma kogoś takiego jak "włodarze usenetu".

    Jest. Nawet z nazwiska mógłbym wymienić.

> [...]
    > 2) zgłosić sprawę do serwera, z którego korzystasz, co załatwia sprawę
    > tylko dla użytkowników serwera, ale na dłuższy okres

    Bzdura, można choćby postawić odpowiedniego cancel-bota.

> [...]
    > go głównie nerdy (z sentymentu) i nieświadomi użytkownicy bramek www
    > (wbudowanych w fora ogólne na serwisach informacyjnych).

    Gdyby kilka lat temu nie uniemożliwiono zakładania nowych grup i nie
    tępiono, ale wspierano bramki www2news (szczególnie te, połączone z
    fachowymi serwisami) to usenet miałby się dzisiaj świetnie.

    Podziękuj TS-owi i jego kumplom.

    --
    ignorance is bliss