  • 21. Data: 2011-04-13 12:53:00
    Temat: Re: CB750 DOHC - klekot w silniku
    Od: Michał V-R <m...@o...pl>

    W dniu 2011-04-12 02:28, marcin pisze:

    > Spox, i z jednym i z drugim się liczę że przyjdzie się zmierzyc, i z becelowaniem i
    z kręceniem śrubkami ;) Tylko lubię sprawdzić czy mnie ktoś nie ładuje zanim
    wybeceluję ;) Nie po to kupiłem 30 letni moto żeby było tanio, ale po to, żeby było
    wesoło ;)

    A nie tez po to, by samemu podlubac? U mnie synchro gaznikow waha sie
    miedzy 60 a 100zl, gazniki jak chcesz czyscic, to tez mozesz sam, zawory
    mozesz sam sobie ustawic, bo tam nie ma plytek (choc na plytkach tez
    samemu mozna wyregulowac, dokupujac potrzebne), tylko sa sruby, wiec
    szczelinomierz srubokret i kluczyk oczkowy i dasz rade sam.

    Michal V-R
    gg 9409047
    żyje sie raz, pozniej sie tylko straszy

  • 22. Data: 2011-04-13 14:50:05
    Od: "marcin" <m...@n...pl>

    Użytkownik "Michał V-R" <m...@o...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > samemu mozna wyregulowac, dokupujac potrzebne), tylko sa sruby, wiec
    > szczelinomierz srubokret i kluczyk oczkowy i dasz rade sam.

    No też też, ale ja mimo że techniczny to z dłubaniem głębiej w silniku do czynienia
    nigdy nie miałem więc te bardziej skomplikowane sprawy zostawię na razie specom bo
    chcialbym też czasem tym motocyklem pojeździć :) Ale np. od jutra biorę się za oleje,
    filtry, rozrusznik bo coś zgrzyta ale mam drugi, czyszczenie zacisków ham. i wymianę
    kierownicy, klaksonów, przedniego oświetlenia i paru innych dupereli na nówcie sztuki
    które własnie przyjeżdżają, łącznie z czyszczeniem odrdzewianiem i malowaniem czego
    się da oraz renowacją okablunku, to jest dla mnie wykonalne jak sądzę :))
    Dodam, że jestem w najwyższym stopniu podniecony na myśl o tym wszystkim :-P
    pzdr,
    marcin

  • 23. Data: 2011-04-13 15:17:55
    Od: Kuczu <q...@g...com>

    W dniu 2011-04-13 16:50, marcin pisze:
> [...]
    > Dodam, że jestem w najwyższym stopniu podniecony na myśl o tym wszystkim :-P

    Rozrusznik "zgrzytajacy" w CB oznacza najczesciej konczace sie
    sprzegielko. Na szczescie jest to stosunkowo latwe do naprawienia bo sa
    do niego zestawy naprawcze w postaci nowych rolek i sprezynek.

    --
    Kuczu

    LOUD BLACK PIPES SAVE LIVES !! 123,3dB :)
    Harley Davidson FXR-C 666 Edition
    www.bikepics.com/members/kuczu/87fxr/

  • 24. Data: 2011-04-13 15:38:19
    Od: "marcin" <m...@n...pl>

    Użytkownik "Kuczu" <q...@g...com> napisał w wiadomości
    > Rozrusznik "zgrzytajacy" w CB oznacza najczesciej konczace sie
    > sprzegielko. Na szczescie jest to stosunkowo latwe do naprawienia bo sa
    > do niego zestawy naprawcze w postaci nowych rolek i sprezynek.

    On taki bardziej "gwiżdżaco-wyjący" jest - czasami zawyje zamiast zakręcić silnikiem
    albo zawyje i dopiero po sekundzie załapie i zakręci. Zwłaszcza na zimno, na ciepłym
    jest raczej OK. Mam drugi silnik, rozbiorę i spróbuję wykminić co jest za to
    odpowiedzialne, może przekładka załatwi sprawę. Dostęp do tych rzeczy wydaje się
    prosty więc się odważę własnoręcznie...
    pzdr,
    marcin

  • 25. Data: 2011-04-13 15:49:11
    Od: Kuczu <q...@g...com>

    W dniu 2011-04-13 17:38, marcin pisze:
> [...]
    to odpowiedzialne, może przekładka załatwi sprawę. Dostęp do tych rzeczy wydaje się

    Czyli sprzegielko umiera

  • 26. Data: 2011-04-13 19:36:34
    Od: "marcin" <m...@n...pl>

    > Czyli sprzegielko umiera

    Poczytałem trochę o tych sprzęgiełkach, ale na temat CB tutoriala nie znalazłem, więc
    mam pytanie, czy wystarczy jak odkręcę pokrywy z lewej strony bez wyjmowania silnika
    aby się do niego dostać? I czy nie potrzeba jakichś wyrafinowanych ściągaczy? Rano
    będe zmieniał olej to będzie okazja pogmerać, ale dysponuję tylko podstawowymi
    narzędziami i wolałbym nie zostać z rogrzebanym silnikiem, wolę wtedy zlecić to razem
    z tymi zaworami, na razie jakoś tam się udaje odpalić... Mam co prawda drugi silnik
    na którym mogę to potrenować (i z którego będe chciał przełożyć sprzęgielko), ale
    jego też bym chciał w miarę lagodnie traktować bo podobno elegancki na chodzie jest,
    może kiedyś się przyda.
    --
    pzdr,
    marcin

  • 27. Data: 2011-04-13 23:05:42
    Od: Michał V-R <m...@o...pl>

> [...]

    > Dodam, że jestem w najwyższym stopniu podniecony na myśl o tym wszystkim :-P
    a nie masz jqakiegos kumpla, co sie zna i cie nauczy pozniej
    poprowadzi? To jest najlepsza nauka, inaczej nic sie nie nauczysz.

  • 28. Data: 2011-04-14 06:24:24
    Od: "marcin" <m...@n...pl>

    > a nie masz jqakiegos kumpla, co sie zna i cie nauczy pozniej
    > poprowadzi? To jest najlepsza nauka, inaczej nic sie nie nauczysz.

    Niby mam, ale to już ten wiek, kiedy każdy po uszy w swoich sprawach siedzi i fajnie
    jak raz na miesiąc uda się wypić razem 2 szybkie, a co dopiero grzebać się całe dnie
    w garażu wyłącznie dla jaj. Na drobne porady mogę liczyć ale nie ze ktoś pierdolnie
    wszystko i przyleci bo se stary motur kupiłem w ramach kaprysu ;) Także raczej muszę
    bazować na własnej blyskotliwości i Waszych wskazówkach, które bardzo sobie cenię :)
    --
    pzdr,
    marcin

  • 29. Data: 2011-04-15 18:28:22
    Od: "marcin" <m...@n...pl>

    Czołem,

    No więc wymiana tego sprzegiełka to jest 5 minut roboty, przełożyłem z drugiego
    silnika całe sprzęgło łącznie z dużą zębatką odbierającą napęd z rozrusznika i... to
    samo :(. Kolejny podejrzany to jak mniemam rozrusznik. Przy zdjętej małej pokrywce
    obserwuję sprzęgło i zębatkę i probuję kręcić rozrusznikiem. Jesli rozrusznik piszczy
    ciszej to poruszają się szybciej, im głośniej piszczy rozrusznik tym wolniej albo w
    ogóle. Czasem obróci wałem na tyle ze sinik zagada ze dwa razy, ale odpalić już się
    nie udaje... Obserwując ruch tego sprzęgła wygląda to tak, jakby opór w momencie
    kompresji go przerastał. Niestety dobierając się do niego zjechałem śrubę trzymającą
    osłonę i teraz trzeba się z tym powalcować...
    No to tyle na dzisiaj :) Przerwa do niedzieli, wszelkie rady jak zwykle mile
    widziane, a być może cały mój wywód to same brednie ;)
    --
    pzdr,
    marcin

  • 30. Data: 2011-04-15 19:08:24
    Od: "marcin" <m...@n...pl>

    A może jeszcze spróbować wymienić tą przekładnię małą, "starter reduction" - nr 1 na
    fiszce D14? Może się to zjechać? Ta duża zębatka wyglądała na zupełnie zdrową, ale
    tej przekładni się cholera nie przyjrzałem, mimo że w sumie sama wypada do rąk... Ten
    dźwięk tak jakby kojarzył się z tarciem przeskakujących zębatek... Nie wiem co w
    samym rozruszniku może tak jazgotac, chyba że łozyska mu poleciały albo szczotki się
    rozsypały na amen? Ech, zachciało się zabytków :)
    --
    pzdr,
    marcin