-
1. Data: 2011-04-10 16:05:38
Temat: CB750 DOHC - klekot w silniku
Od: "marcin" <m...@n...pl>
Witojcie,
Zakupiłem sobie zdemolowany czasem i bezczynnością egzemplarz CB750 82 rok :) Po
usunięciu z grubsza pajęczyn moto odpala elegancko, jeździ jak trzeba, nic tylko brać
się za przywracanie mu świetności. Ale. Kiedy jest zimny, na jałowych obrotach gdzieś
z dołu silnika dobywa się taki klekot, odglos kojarzący mi się z odgłosem z napędu
podczas jazdy na wysokim biegu z małą prędkością ze zużytym łańcuchem, takie
poszarpywanie z poklekiwaniem... No nie wiem jak to opisać. Na wyższych obrotach nic
takiego nie słychać, wystaczy podnieść je dosłownie o 200 obrotów wyżej od jałowych i
już jest piękny odgłos zdrowego silnika. Po rozgrzaniu ten objaw trochę ustepuje, ale
dalej coś tam jakby slychać. Ogolnie nie ma do czego się przyczepic, pieknie się
wkręca, nic nie drży, nie szarpie, tylko to klekotanie na jałowych. Przede mną
oczywiście jeszcze zmiana oleju, filtrów, regulacja gaźników itp, tylko pytanie czy
robić to wszystko czy najpierw może z tym klekotaniem zasuwać do mechanika... Wiem ze
pytanie trochę na zasadzie pytaj mnie a ja ciebie, ale może to typowy objaw i ktus
cuś będzie mógł zasugerować...
Pozdrawiam!
marcin -
2. Data: 2011-04-10 16:21:04
Temat: Re: CB750 DOHC - klekot w silniku
Od: Kuczu <q...@g...com>
W dniu 2011-04-10 18:05, marcin pisze:
> Witojcie,
>
> Zakupiłem sobie zdemolowany czasem i bezczynnością egzemplarz CB750 82 rok :) Po
usunięciu z grubsza pajęczyn moto odpala elegancko, jeździ jak trzeba, nic tylko brać
się za przywracanie mu świetności. Ale. Kiedy jest zimny, na jałowych obrotach gdzieś
z dołu silnika dobywa się taki klekot, odglos kojarzący mi się z odgłosem z napędu
podczas jazdy na wysokim biegu z małą prędkością ze zużytym łańcuchem, takie
poszarpywanie z poklekiwaniem... No nie wiem jak to opisać. Na wyższych obrotach nic
takiego nie słychać, wystaczy podnieść je dosłownie o 200 obrotów wyżej od jałowych i
już jest piękny odgłos zdrowego silnika. Po rozgrzaniu ten objaw trochę ustepuje, ale
dalej coś tam jakby slychać. Ogolnie nie ma do czego się przyczepic, pieknie się
wkręca, nic nie drży, nie szarpie, tylko to klekotanie na jałowych. Przede mną
oczywiście jeszcze zmiana oleju, filtrów, regulacja gaźników itp, tylko pytanie czy
robić to wszystko cz
y najpierw może z tym klekotaniem zasuwać do mechanika... Wiem ze pytanie trochę na
zasadzie pytaj mnie a ja ciebie, ale może to typowy objaw i ktus cuś będzie mógł
zasugerować...
> Pozdrawiam!
> marcin
Halasuje lancuch sprzeglowy. Olac, jezdzic, ustawic ciut wyzsze wolne
obroty.
--
Kuczu
LOUD BLACK PIPES SAVE LIVES !! 123,3dB :)
Harley Davidson FXR-C 666 Edition
www.bikepics.com/members/kuczu/87fxr/
-
3. Data: 2011-04-10 16:53:32
Temat: Re: CB750 DOHC - klekot w silniku
Od: "marcin" <m...@n...pl>
Użytkownik "Kuczu" <q...@g...com> napisał w wiadomości
news:insldm$mr7$1@news.onet.pl...
> Halasuje lancuch sprzeglowy. Olac, jezdzic, ustawic ciut wyzsze wolne
> obroty.
OK, dzięki, uspokoiłeś mnie :). Jeszcze jedno pytanie - pompa hamulca przedniego
praktycznie nie stawia oporu, oczywiście hamulec kompletnie nie działa. Płynu jest
ile trzeba, nie ma wycieków. Czy szukać zestawu naprawczego (oringi?) i spróbować
zregenerować, czy raczej od razu nowej pompy?
pzdr,
marcin -
4. Data: 2011-04-10 18:54:14
Temat: Re: CB750 DOHC - klekot w silniku
Od: Gr4N4c1K <granacik@wy_ciac.poczta.onet-dot-pl>
Dnia 10-04-2011 o 18:53:32 marcin <m...@n...pl> napisał(a):
> Użytkownik "Kuczu" <q...@g...com> napisał w wiadomości
> news:insldm$mr7$1@news.onet.pl...
>> Halasuje lancuch sprzeglowy. Olac, jezdzic, ustawic ciut wyzsze wolne
>> obroty.
>
> OK, dzięki, uspokoiłeś mnie :). Jeszcze jedno pytanie - pompa hamulca
> przedniego praktycznie nie stawia oporu, oczywiście hamulec kompletnie
> nie działa. Płynu jest ile trzeba, nie ma wycieków. Czy szukać zestawu
> naprawczego (oringi?) i spróbować zregenerować, czy raczej od razu nowej
> pompy?
> pzdr,
> marcin
jeżeli nie będziesz przywracał sprzęta na oryginał to kup jak najświeższą
pompe. do tego koniecznie przegląd zacisków z wymianą gumek i przewód w
oplocie... inaczej nigdy nie będą hamulce zadowalające a nawet fabrycznie
to były bardziej spowalniacze zwłaszcza w wersji z jednotłoczkowymi
zaciskami. podobne zaciski miałem w CX euro i dopiero po wymianie pompy i
przewodu zaczął hamować.
co do hałasu z dołu silnika to Kuczu dobrze napisał. olać sprawe tylko
dobrze gaźniki wyczyścić, ustawić i zsynchronizować.jak silnik równo
pracuje to tak tym łańcuchem nie klepie. prawdopodobnie przygotuj się na
wymianę gumowych króćców i membranek air-cut (dostępne w larsonie) to tyle
z mojego doświadczenia z tymi moto... bardzo fajny klasyk. mało się tego
teraz widuje.
pozdrawiam
-
5. Data: 2011-04-10 19:37:44
Temat: Re: CB750 DOHC - klekot w silniku
Od: Kuczu <q...@g...com>
W dniu 2011-04-10 18:53, marcin pisze:
> Użytkownik "Kuczu"<q...@g...com> napisał w wiadomości
news:insldm$mr7$1@news.onet.pl...
>> Halasuje lancuch sprzeglowy. Olac, jezdzic, ustawic ciut wyzsze wolne
>> obroty.
>
> OK, dzięki, uspokoiłeś mnie :). Jeszcze jedno pytanie - pompa hamulca przedniego
praktycznie nie stawia oporu, oczywiście hamulec kompletnie nie działa. Płynu jest
ile trzeba, nie ma wycieków. Czy szukać zestawu naprawczego (oringi?) i spróbować
zregenerować, czy raczej od razu nowej pompy?
> pzdr,
> marcin
Na poczatek wymienic plyn hamulcowy i sprobowac odpowietrzyc uklad.
--
Kuczu
LOUD BLACK PIPES SAVE LIVES !! 123,3dB :)
Harley Davidson FXR-C 666 Edition
www.bikepics.com/members/kuczu/87fxr/
-
6. Data: 2011-04-10 19:50:04
Temat: Re: CB750 DOHC - klekot w silniku
Od: Kuczu <q...@g...com>
W dniu 2011-04-10 20:54, Gr4N4c1K pisze:
> Dnia 10-04-2011 o 18:53:32 marcin <m...@n...pl> napisał(a):
>
>> Użytkownik "Kuczu" <q...@g...com> napisał w wiadomości
>> news:insldm$mr7$1@news.onet.pl...
>>> Halasuje lancuch sprzeglowy. Olac, jezdzic, ustawic ciut wyzsze wolne
>>> obroty.
>>
>> OK, dzięki, uspokoiłeś mnie :). Jeszcze jedno pytanie - pompa hamulca
>> przedniego praktycznie nie stawia oporu, oczywiście hamulec kompletnie
>> nie działa. Płynu jest ile trzeba, nie ma wycieków. Czy szukać zestawu
>> naprawczego (oringi?) i spróbować zregenerować, czy raczej od razu
>> nowej pompy?
>> pzdr,
>> marcin
>
> jeżeli nie będziesz przywracał sprzęta na oryginał to kup jak
> najświeższą pompe. do tego koniecznie przegląd zacisków z wymianą gumek
> i przewód w oplocie... inaczej nigdy nie będą hamulce zadowalające a
> nawet fabrycznie to były bardziej spowalniacze zwłaszcza w wersji z
> jednotłoczkowymi zaciskami. podobne zaciski miałem w CX euro i dopiero
> po wymianie pompy i przewodu zaczął hamować.
A to zalezy ktora wersja. CB750F miala dobre hample. Wersje C i N mialy
slabo. Koles nie napisal i jakim modelu mowimy.
> co do hałasu z dołu silnika to Kuczu dobrze napisał. olać sprawe tylko
> dobrze gaźniki wyczyścić, ustawić i zsynchronizować.jak silnik równo
> pracuje to tak tym łańcuchem nie klepie. prawdopodobnie przygotuj się na
> wymianę gumowych króćców i membranek air-cut (dostępne w larsonie) to
> tyle z mojego doświadczenia z tymi moto... bardzo fajny klasyk. mało się
> tego teraz widuje.
Z tymi gazikami to jest tak ze jest ok dopoki sie ich nie rusza. Na
razie chodzi podobno ok i oprocz synchro bym nic nie robil. Olej,
swieczki, synchro i smigac.
--
Kuczu
LOUD BLACK PIPES SAVE LIVES !! 123,3dB :)
Harley Davidson FXR-C 666 Edition
www.bikepics.com/members/kuczu/87fxr/
-
7. Data: 2011-04-10 22:18:22
Temat: Re: CB750 DOHC - klekot w silniku
Od: Gr4N4c1K <granacik@wy_ciac.poczta.onet-dot-pl>
Dnia 10-04-2011 o 21:50:04 Kuczu <q...@g...com> napisał(a):
>> jeżeli nie będziesz przywracał sprzęta na oryginał to kup jak
>> najświeższą pompe. do tego koniecznie przegląd zacisków z wymianą gumek
>> i przewód w oplocie... inaczej nigdy nie będą hamulce zadowalające a
>> nawet fabrycznie to były bardziej spowalniacze zwłaszcza w wersji z
>> jednotłoczkowymi zaciskami. podobne zaciski miałem w CX euro i dopiero
>> po wymianie pompy i przewodu zaczął hamować.
>
> A to zalezy ktora wersja. CB750F miala dobre hample. Wersje C i N mialy
> slabo. Koles nie napisal i jakim modelu mowimy.
wersja jednotłoczkowa nie hamuje a dwutłoczkowa spowalnia. może na tamte
czasy były wyśmienite. weź też pod uwage, że sprzęt ma 30 lat i pompa
dawno sparciała a przewody to jak się na nie patrzy puchną. ja tylko
chłopakowi dobrze radze. jak ma zaciski dwutłoczkowe pływające to połowa
sukcesu. one chyba do tej pory, z małymi poprawkami, są produkowane.
wymienić gumki, dać świeżą pompe, nowe przewody i bedzie git. to samo z
tyłu. koszy relatywnie niewielkie a życie bezcenne. pompe na pewno bym
wymienił bo jeszcze nie widziałem takiej z tamtego okresu która nie była
by wyżarta w środku i kupno zestawu naprawczego to zmarnowane pieniądze.
>> co do hałasu z dołu silnika to Kuczu dobrze napisał. olać sprawe tylko
>> dobrze gaźniki wyczyścić, ustawić i zsynchronizować.jak silnik równo
>> pracuje to tak tym łańcuchem nie klepie. prawdopodobnie przygotuj się na
>> wymianę gumowych króćców i membranek air-cut (dostępne w larsonie) to
>> tyle z mojego doświadczenia z tymi moto... bardzo fajny klasyk. mało się
>> tego teraz widuje.
>
> Z tymi gazikami to jest tak ze jest ok dopoki sie ich nie rusza. Na
> razie chodzi podobno ok i oprocz synchro bym nic nie robil. Olej,
> swieczki, synchro i smigac.
co do membranek air-cut to się zgodze, że można nieruszać jak jest ok.
wyjdzie w praniu jak sprawdzi spalanie w trasie. ale ze sparciałymi
króćcami to silnika za chiny nie ustawi. przypomne sprzet ma 30 lat. w
mojej ledwo 20letniej ntv gumy były twarde jak beton i spękane.
do kierownika topicowej cebaśki: jak jesteś z wawy to daj znać. obadamy
rututnie :)
pozdrawiam
-
8. Data: 2011-04-11 06:46:37
Temat: Re: CB750 DOHC - klekot w silniku
Od: "marcin" <m...@n...pl>
Użytkownik "Gr4N4c1K" <granacik@wy_ciac.poczta.onet-dot-pl> napisał w wiadomości
news:op.vtqtkwyiykntv0@pecet1.domain.neostrada...
> A to zalezy ktora wersja. CB750F miala dobre hample. Wersje C i N mialy
> slabo. Koles nie napisal i jakim modelu mowimy.
> do kierownika topicowej cebaśki: jak jesteś z wawy to daj znać. obadamy
> rututnie :)
Witam,
Śpieszę z wyjasnieniami :) Moja CB to z tego co zdążyłem dociec to RC04, chyba FB to
jest - trudno powiedzieć, mam do dypozycji tylko tabliczkę znamionową bo moto byl
malowany i nie zachowały się oznaczenia handlowe...
http://www.bikez.com/motorcycles/honda_cb_750_f_1982
.php - mniej więcej taka. Swojej na razie nie pokazuję, przynajmniej dopóki nie
zrobię czegoś z oświetleniem bo jakiś esteta wsadził na przód dwie soczewki bez
obudowy wyjęte z jakiegoś ściga, wstyd trochę :P to chyba miało robić badlooka :D
Na siłę na oryginał robił jej nie będę, choć chcę zachować klasyczny charakter i jak
najwięcej z oryginału. Zatem zastosuję się do porad i założę pompę i przewody a może
nawet i zaciski z czegoś lepiej hamującego. Niestety jestem znad morza (tzn ja nie
narzekam ;) ), mam paru znajomych w branży ogólnie rozumianego obrotu uzywanymi
motocyklami więc poszukam mechanika co mi chuchnie na ten silnik. A w razie czego mam
drugi, podobno zupełnie sprawny. W zasadzie to mam drugą taką samą CB w kawałkach,
łącznie z ramą, kołami, plastikami, tylko poskręcać i jechać ;) Nie wiedziałem że w
czasach allegro i innych ebajów ludzie jeszcze mają takie rzeczy w szopach i nawet
zdają się nie wiedzieć, że to są skarby :))
Dzięki i pozdrawiam, jeszcze pewnie pozawracam głowy ;)
marcin -
9. Data: 2011-04-11 11:35:26
Temat: Re: CB750 DOHC - klekot w silniku
Od: "marcin" <m...@n...pl>
Użytkownik "Gr4N4c1K" <granacik@wy_ciac.poczta.onet-dot-pl> napisał w wiadomości
news:op.vtqtkwyiykntv0@pecet1.domain.neostrada...
> wersja jednotłoczkowa nie hamuje a dwutłoczkowa spowalnia. może na tamte
> czasy były wyśmienite. weź też pod uwage, że sprzęt ma 30 lat i pompa
> dawno sparciała a przewody to jak się na nie patrzy puchną.
OK, mam wersję jednotłoczkową. W zasadzie podjąłem decyzję, żeby wymienić całość,
czyli i pompę i zaciski. Teraz pytanie - jak szukać zeby to pasowało?? Mocowania i
odległości tarcz czy ich średnice to jest jakiś standard? Proszę oświećcie towarzysze
abym nie polazł w maliny :) Wcześniej miałem moto którego tylko tankowałem, nie
pozwolił mi się zbytnio wyedukować w kierunku dłubania.
pzdr,
marcin -
10. Data: 2011-04-11 13:48:15
Temat: Re: CB750 DOHC - klekot w silniku
Od: Kuczu <q...@g...com>
W dniu 2011-04-11 13:35, marcin pisze:
> Użytkownik "Gr4N4c1K"<granacik@wy_ciac.poczta.onet-dot-pl> napisał w wiadomości
news:op.vtqtkwyiykntv0@pecet1.domain.neostrada...
>> wersja jednotłoczkowa nie hamuje a dwutłoczkowa spowalnia. może na tamte
>> czasy były wyśmienite. weź też pod uwage, że sprzęt ma 30 lat i pompa
>> dawno sparciała a przewody to jak się na nie patrzy puchną.
>
> OK, mam wersję jednotłoczkową. W zasadzie podjąłem decyzję, żeby wymienić całość,
czyli i pompę i zaciski. Teraz pytanie - jak szukać zeby to pasowało?? Mocowania i
odległości tarcz czy ich średnice to jest jakiś standard? Proszę oświećcie towarzysze
abym nie polazł w maliny :) Wcześniej miałem moto którego tylko tankowałem, nie
pozwolił mi się zbytnio wyedukować w kierunku dłubania.
Pompa to pryszcz, zasadniczo bedzie pasowac wiekszosc pomp od
japonczykow. Zaciski to inna baja i na ich dobro ma wplyw wiele
czynnikow, tj. srednica tarczy, odleglosc zacisku od tarczy,
umiejscowenie i rozstaw otworow mocujacych. Co nie znaczy ze sie nie da
ale czesto trzeba dorobic odpowiednie adaptery. Wtedy bez frezarki sie
nie obejdzie.
--
Kuczu
LOUD BLACK PIPES SAVE LIVES !! 123,3dB :)
Harley Davidson FXR-C 666 Edition
www.bikepics.com/members/kuczu/87fxr/