  • 1. Data: 2010-04-25 15:33:55
    Temat: CB500 vs Zephyr550
    Od: Buszi <b...@g...com>

    Cześć chłopaki!

    Chociaż piszę na grupę bodajże pierwszy raz to niektórych z Was "znam"
    już całkiem, całkiem za sprawą wyrażanych tutaj opinii. W sumie to
    zaglądam tu czasami od bardzo dawna (będzie parę lat), żeby zobaczyć
    co w trawie piszczy. Sam zaś nie pisałem, ponieważ nie ma co ukrywać -
    na motocyklach się nie znam, więc się nie wymądrzam. Nie zmienia to
    faktu, że zawsze gdzieś tam myślałem o zakupie własnych dwóch kółek...
    Pierwszym krokiem do tego było zrobienie prawa jazdy, tyle że było to
    12 lat temu. Obecnie zaś wchodzę w wiek chrystusowy i wygląda na to,
    że w końcu dokonam zakupu. Generalnie zastanawiałem się nad cb500.
    Nurtuje mnie jednak pytanie jak się do wspomnianego motocykla mają
    yamaha xj600 oraz zephyr550. Zwłaszcza poproszę o opinię na temat tego
    ostatniego.W sieci nie ma zbyt wielu informacji. Ciekawi mnie jak się
    sprawuje, jak z częściami i serwisem oraz ewentualną odsprzedażą ? Czy
    to dobry pomysł dla kogoś o wzroście 170 cm w kapeluszu ? Motocykla
    ma służyć na do codziennych dojazdów do pracy w krakowskich korkach
    oraz do weekendowych wypadów za miasto. Na początek, jak sadzę niezbyt
    dalekich.

    pozdrawiam, Artur "Buszi"

  • 2. Data: 2010-04-25 17:48:48
    Temat: Re: CB500 vs Zephyr550
    Od: Ditron <t...@g...com>

    On 25 Kwi, 17:33, Buszi <b...@g...com> wrote:
    > Cześć chłopaki!

    cześć!
    Mnie pewnie nie znasz... bo nigdy nic mądrego tu nie napisałem.
    BTW i tym razem nie będzie wyjątku.
    Jako użyszkodnik cb 500 (od 5 lat) powiem Ci że to dobry uniwersalny
    motocykl, zwłaszcza na miasto; tani w eksploatacji, raczej łatwy w
    serwisowaniu i bezawaryjny; przy tym popularny - co ma swoje zalety
    przy odsprzedaży. Jednak ten zephyr bardzo niepopularny i pewnie same
    wady ;) ale mi się podoba i kupiłbym go na twoim miejscu ze względu na
    oryginalny wygląd no pod warunkiem że jest jeszcze w dobrym stanie. A
    jak już Ci się znudzi Zephyr to możemy ponegocjować moją CB za twojego
    Zephyra. Propozycja zupełnie poważna.
    Dodam jeszcze, że zanim kupiłem CB rozglądałem się za XJ-tą ale po
    pierwszej przysiadce odechciała mi się - nie zrobiła wrażenia.
    Natomiast z teorii wydaje się być ogólnie porównywalna do CB 500 z tym
    że zupełnie inny silnik.
    Pozdrawiam

  • 3. Data: 2010-04-25 19:17:39
    Od: amos <g...@g...com>

    On 25 Kwi, 19:48, Ditron <t...@g...com> wrote:
> [...]
    > motocykl, zwłaszcza na miasto; tani w eksploatacji, raczej łatwy w
    > serwisowaniu i bezawaryjny; przy tym popularny - co ma swoje zalety

    Ile takie CB500 potrafi spalic i w jakim miescie?

    --
    zdrowka
    amos

  • 4. Data: 2010-04-25 19:27:21
    Od: Ditron <t...@g...com>

    On 25 Kwi, 21:17, amos <g...@g...com> wrote:
    > Ile takie CB500 potrafi spalic i w jakim miescie?
    nie umiem powiedzieć :(
    nie robie analiz, nie dojezdzam motorem do pracy i chyba wiekszosc
    km'ów nabijam na trasach
    wydaje mi sie za pali 5 litrow w trybie mieszanym miasto/trasy

  • 5. Data: 2010-04-25 19:35:45
    Od: amos <g...@g...com>

    On 25 Kwi, 21:27, Ditron <t...@g...com> wrote:

    > nie umiem powiedzieć :(

    No dobra, ulatwie Ci zadanie.

    Ile srednio przejezdzasz na baku i ile do niego wchodzi tego
    pachnacego plynu ze szlaucha na stacji benzynowej ;)

    --
    zdrowka
    amos

  • 6. Data: 2010-04-26 05:32:43
    Od: n...@s...com

    On Sun, 25 Apr 2010 08:33:55 -0700 (PDT), Buszi
    <b...@g...com> wrote:

    >Cześć chłopaki!

    czesc

> [...]
    >ma służyć na do codziennych dojazdów do pracy w krakowskich korkach
    >oraz do weekendowych wypadów za miasto. Na początek, jak sadzę niezbyt

    Bierz dowolny sprzet z wymienionych, byleby w dobrym stanie
    technicznym. Oczywiscie jak kupisz chąde to bedziesz bardziej
    zadowolony niz z jakiejs pfff jamachy.

    pozdr
    newrom apostol kosciola chądy.
    --
    DT 125 - czy aby nie za mocny ? :-)
    JUPPI! Admini tego foróma som wielcy!

  • 7. Data: 2010-04-26 06:57:50
    Od: Kamil Nowak 'Amil' <k...@q...spaaaaam.pl>

    Buszi napisał(a):
    > Cześć chłopaki!

    No czesc.

    Wymienione jamaha i chonda to bezplciowe motury, ktore pozwola Ci
    przejechac z punktu a do b. Tanio dojechac. I jak kupisz zadbany motur
    nawet nie bedziesz sie musial zatrzymywac na wymiane swiec, panewek i
    zebatki drugiego biegu. No i czesci do nich sa w kioskach ruchu. A poza
    miastem w co drugim gospodarstwie ma ktos xjote albo cebe. Bo w
    pozostalych maja gieesa pincet czarnego z Australii.

    No a Zefir to jak na pincetke to zadupca nawet i zawiasy ma regulowane i
    hample stawiajace go w miejscu i regulowane klamki i naciag lanucha ma
    mimosrodzie i w ogole jakis taki inny i przemyslany i nie widac w nim
    zeby konstruktorzy oszcedzali. Malo tego na ulicach. I ceny nizsze bo
    kawasaki. Ale co za tym idzie czesci jakby mniej (znajdz do tego prawy
    dekiel silnika). No i silnik na wolnych wydaje odglosy jakby sie mial
    rozpasc. Ale ma to swoj urok i chyba nawet firma KTM kupila ten patent
    od Kawasaki i stosuje do dzis.

    Reasumujac: szukalbym zadbanego zefira. Co moze okazac sie nielatwe.

    --
    Kamil Nowak 'Amil'
    motonita tramwajowy

  • 8. Data: 2010-04-26 14:39:03
    Od: Ekim <e...@g...com>

    On 25 Kwi, 17:33, Buszi <b...@g...com> wrote:
    > Cześć chłopaki!

    Cześć.

    > pozdrawiam, Artur "Buszi"

    Swego czasu popełniłem taki tekścik na tej grupie:

    http://groups.google.pl/group/pl.rec.motocykle/brows
    e_thread/thread/5b5d8195549ba99

    Z perspektywy około 12kkm po Warszawie pozostaję przy swoich
    przemyśleniach z powyższego wątku.

    Znaczy są plusy i minusy.

    Naszła mnie ostatnio ochota na wymianę na coś nowszego o podobnej
    pojemności. Koleżanka miała Czarną GS500 do odsprzedania. Zadbaną. W
    porównaniu do mojego o 8 lat młodsza. Jednak gdy postawiłem oba obok
    siebie to nadal wybieram Zephyra, który jak to kiedyś usłyszałem "na
    wolnych obrotach chodzi jakby mu ktoś garść śrubek do silnika
    wrzucił" :)

    Szerokości i powodzenia w poszukiwaniu czegokolwiek ale w dobrym
    stanie.

    Pozdrawiam,
    Ekim

  • 9. Data: 2010-04-27 06:43:38
    Od: Buszi <b...@g...com>

    On 26 Kwi, 16:39, Ekim <e...@g...com> wrote:

    > Swego czasu popełniłem taki tekścik na tej grupie:
    >
    > http://groups.google.pl/group/pl.rec.motocykle/brows
    e_thread/thread/5...

    Dzieki za opinie. Potwierdza się to co czego dowiedziałem się i o czym
    przeczytałem w jakimś stopniu także wcześniej. Zagwozdke i tak mam
    jednak jaką miałem, pomimo przekonywujących postów, zwłaszcza Amila i
    Ekima:-) Dalej ścierają się we mnie emocje, jakie wywołuje Zephyr i
    rozsądek, który podpowiada wybór CB. Zobaczymy.
    Aha! Jak to faktycznie jest z rozgrzewaniem silnika w Kawie ?
    Przeczytałem, że trwa dość długo. Ja do pracy mam 10 - 12 km, więc
    niezbyt daleko ;-) No to się pytam. Jak laik.

    zdrówko!, Artur

  • 10. Data: 2010-04-27 07:30:33
    Od: Ekim <e...@g...com>

    On 27 Kwi, 08:43, Buszi <b...@g...com> wrote:
    > On 26 Kwi, 16:39, Ekim <e...@g...com> wrote:
    > Aha! Jak to faktycznie jest z rozgrzewaniem silnika w Kawie ?
    > Przeczytałem, że trwa dość długo. Ja do pracy mam 10 - 12 km, więc
    > niezbyt daleko ;-) No to się pytam. Jak laik.

    No i tu Cię niestety zasmucę bo to prawda z tym silnikiem. Ja mam do
    pracy około 17km i silnik nabiera swojej temperatury około połowy
    drogi. Ale ponoć olejaki tak mają. To jeden z największych minusów
    jaki widzę w tym moto.
    Z drugiej strony dojeżdżam tak do pracy już 12kkm - zatem daje
    rade ;-)

    Pozdrawiam ,
    Ekim