  • Data: 2015-11-18 18:00:18
    Temat: C/V kondensatorów mlcc
    Od: Marek <f...@f...com> szukaj wiadomości tego autora

    Jakiś czas temu była tutaj o tym dyskusja, ostatnio natknąłem się na
    wykres dla 10uF/16V na tej stronie:

    https://www.kickstarter.com/projects/limpkin/opencvm
    eter-rediscover-your-capacitors

    Czy w przypadku pojemności < 1uF praca przy 50% V też tak znacznie
    obniża ich pojemność?

    Zastanawia mnie jeszcze jedna rzecz, producenci deklarują przecież
    tolerancję w granicach kilku procent, patrząc na ten wykres jaka była
    deklarowana tolerancja kondensatora, który w połowie Vmax ma już
    tylko połowę pojemności deklarowanej??

    --
    Marek