eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyByć może uda się przeżyć silnikom spalinowym...
Ilość wypowiedzi w tym wątku: 296

  • 1. Data: 2021-08-19 12:17:43
    Temat: Być może uda się przeżyć silnikom spalinowym...
    Od: "T." <k...@i...pl>

    Niemiecka firma Deutz planuje wprowadzenie na rynek w 2024 roku
    pierwszego w historii firmy silnika wodorowego.

    Silnik TCG 7.8 H2 spełnia wszystkie kryteria określone przez Unię
    Europejską dla silników o zerowej emisji CO2.

    https://www.facebook.com/autopolska2017/posts/219288
    7271009750

    T.


  • 2. Data: 2021-08-19 12:20:43
    Temat: Re: Być może uda się przeżyć silnikom spalinowym...
    Od: Cavallino <C...@k...pl>

    W dniu 19-08-2021 o 12:17, T. pisze:
    > Niemiecka firma Deutz planuje wprowadzenie na rynek w 2024 roku
    > pierwszego w historii firmy silnika wodorowego.
    >
    > Silnik TCG 7.8 H2 spełnia wszystkie kryteria określone przez Unię
    > Europejską dla silników o zerowej emisji CO2.
    >
    > https://www.facebook.com/autopolska2017/posts/219288
    7271009750

    Tyle że wodór, to na dziś paliwo jeszcze bardziej brudne, niż paliwa z
    ropy naftowej....


  • 3. Data: 2021-08-19 12:46:29
    Temat: Re: Być może uda się przeżyć silnikom spalinowym...
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Thu, 19 Aug 2021 12:17:43 +0200, T.

    > Niemiecka firma Deutz planuje wprowadzenie na rynek w 2024 roku
    > pierwszego w historii firmy silnika wodorowego.
    >
    > Silnik TCG 7.8 H2 spełnia wszystkie kryteria określone przez Unię
    > Europejską dla silników o zerowej emisji CO2.
    >
    > https://www.facebook.com/autopolska2017/posts/219288
    7271009750

    CO2, CO2. Ale NOx trujace ludzi nadal produkuje. Poza tym sprawność takiego
    silnika będzie jeszcze bardziej żenująca niż najgorszego benzyniaka czy tym
    bardziej FCEV. Nie rozumiem skąd to uparte parcie aby utrzymać przy życiu
    spaliniaki -- przecież to nie ma kompletnie żadnego sensu.

    --
    Pozdor
    Myjk


  • 4. Data: 2021-08-19 13:00:05
    Temat: Re: Być może uda się przeżyć silnikom spalinowym...
    Od: ToMasz <t...@p...fm.com.pl>

    W dniu 19.08.2021 o 12:46, Myjk pisze:
    > Thu, 19 Aug 2021 12:17:43 +0200, T.
    >
    >> Niemiecka firma Deutz planuje wprowadzenie na rynek w 2024 roku
    >> pierwszego w historii firmy silnika wodorowego.
    >>
    >> Silnik TCG 7.8 H2 spełnia wszystkie kryteria określone przez Unię
    >> Europejską dla silników o zerowej emisji CO2.
    >>
    >> https://www.facebook.com/autopolska2017/posts/219288
    7271009750
    >
    > CO2, CO2. Ale NOx trujace ludzi nadal produkuje. Poza tym sprawność takiego
    > silnika będzie jeszcze bardziej żenująca niż najgorszego benzyniaka czy tym
    > bardziej FCEV. Nie rozumiem skąd to uparte parcie aby utrzymać przy życiu
    > spaliniaki -- przecież to nie ma kompletnie żadnego sensu.
    >
    mają sens, tam gdzie auto musi jeździć cały dzień. Jeśli tego
    społeczeństwo nie dostrzeże, zapłaci olbrzymi rachunek. Dzisiaj
    widziałem pojazd uprzywilejowany, który wiózł organy do przeszczepu.
    jeden dalszy kurs zrobi na akumulatorach. drugi już nie, bo mu prądu
    braknie. podczas ładowania ktoś spokojnie umrze, albo my wszyscy
    zapłacimy za to, aby tą samą robotę robiły dwa albo trzy auta elektryczne.
    ToMasz


  • 5. Data: 2021-08-19 13:12:23
    Temat: Re: Być może uda się przeżyć silnikom spalinowym...
    Od: RadoslawF <r...@g...com>

    W dniu 2021-08-19 o 13:00, ToMasz pisze:

    >>> Niemiecka firma Deutz planuje wprowadzenie na rynek w 2024 roku
    >>> pierwszego w historii firmy silnika wodorowego.
    >>>
    >>> Silnik TCG 7.8 H2 spełnia wszystkie kryteria określone przez Unię
    >>> Europejską dla silników o zerowej emisji CO2.
    >>>
    >>> https://www.facebook.com/autopolska2017/posts/219288
    7271009750
    >>
    >> CO2, CO2. Ale NOx trujace ludzi nadal produkuje. Poza tym sprawność
    >> takiego
    >> silnika będzie jeszcze bardziej żenująca niż najgorszego benzyniaka
    >> czy tym
    >> bardziej FCEV. Nie rozumiem skąd to uparte parcie aby utrzymać przy życiu
    >> spaliniaki -- przecież to nie ma kompletnie żadnego sensu.
    >>
    > mają sens, tam gdzie auto musi jeździć cały dzień. Jeśli tego
    > społeczeństwo nie dostrzeże, zapłaci olbrzymi rachunek. Dzisiaj
    > widziałem pojazd uprzywilejowany, który wiózł organy do przeszczepu.
    > jeden dalszy kurs zrobi na akumulatorach. drugi już nie, bo mu prądu
    > braknie. podczas ładowania ktoś spokojnie umrze, albo my wszyscy
    > zapłacimy za to, aby tą samą robotę robiły dwa albo trzy auta elektryczne.
    > ToMasz

    Nie tłumacz, idiota argumentów nie zrozumie, tym bardziej że jemu
    elektryczny wystarczał już rok czy dwa lata temu.
    I tylko rozsądek małżonki uratował mu portfel i czas.


    Pozdrawiam


  • 6. Data: 2021-08-19 13:16:14
    Temat: Re: Być może uda się przeżyć silnikom spalinowym...
    Od: "T." <k...@i...pl>

    W dniu 2021-08-19 o 12:46, Myjk pisze:
    > Thu, 19 Aug 2021 12:17:43 +0200, T.
    >
    >> Niemiecka firma Deutz planuje wprowadzenie na rynek w 2024 roku
    >> pierwszego w historii firmy silnika wodorowego.
    >>
    >> Silnik TCG 7.8 H2 spełnia wszystkie kryteria określone przez Unię
    >> Europejską dla silników o zerowej emisji CO2.
    >>
    >> https://www.facebook.com/autopolska2017/posts/219288
    7271009750
    >
    > CO2, CO2. Ale NOx trujace ludzi nadal produkuje. Poza tym sprawność takiego
    > silnika będzie jeszcze bardziej żenująca niż najgorszego benzyniaka czy tym
    > bardziej FCEV. Nie rozumiem skąd to uparte parcie aby utrzymać przy życiu
    > spaliniaki -- przecież to nie ma kompletnie żadnego sensu.
    >

    Skąd sugestie o sprawności? Tlenków siarki będzie tam bardzo niewiele -
    siarka głównie się bierze z paliwa, a nie z powietrza.
    T.


  • 7. Data: 2021-08-19 13:39:10
    Temat: Re: Być może uda się przeżyć silnikom spalinowym...
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Thu, 19 Aug 2021 13:16:14 +0200, T.

    > Skąd sugestie o sprawności?

    Jakto skąd, z tegosamego obliczenia odnoście sprawności produkcji wodoru na
    rzec FCEV, która to sprawność jest niska, a jeszcze niższa niż dla BEV.
    Spalinowy silnik na wodór ma 2x niższą sprawność niż FCEV. Owszem,
    produkcja jest tańsza, ale po pierwsze jazda ksoztuje 2x więcej niż FCEV a
    po drugie aby przejechać ten sam dystans zbiornik wodoru musi być 2x
    większy. To jest poroniony pomysł.

    > Tlenków siarki będzie tam bardzo niewiele -
    > siarka głównie się bierze z paliwa, a nie z powietrza.

    Nie pisałem o SOx tylko o NOx.

    --
    Pozdor
    Myjk


  • 8. Data: 2021-08-19 14:50:21
    Temat: Re: Być może uda się przeżyć silnikom spalinowym...
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>

    Hello ToMasz,

    Thursday, August 19, 2021, 1:00:05 PM, you wrote:

    [...]

    >> CO2, CO2. Ale NOx trujace ludzi nadal produkuje. Poza tym sprawność takiego
    >> silnika będzie jeszcze bardziej żenująca niż najgorszego benzyniaka czy tym
    >> bardziej FCEV. Nie rozumiem skąd to uparte parcie aby utrzymać przy życiu
    >> spaliniaki -- przecież to nie ma kompletnie żadnego sensu.
    > mają sens, tam gdzie auto musi jeździć cały dzień. Jeśli tego
    > społeczeństwo nie dostrzeże, zapłaci olbrzymi rachunek. Dzisiaj
    > widziałem pojazd uprzywilejowany, który wiózł organy do przeszczepu.
    > jeden dalszy kurs zrobi na akumulatorach. drugi już nie, bo mu prądu
    > braknie. podczas ładowania ktoś spokojnie umrze, albo my wszyscy
    > zapłacimy za to, aby tą samą robotę robiły dwa albo trzy auta elektryczne.

    Zdaj sobie sprawę, że byly czasy, gdy benzynę, i to w niewielkich
    ilościach, można było kupić jedynie w aptekach. Wtedy tacy jak Ty
    mówili, że motoryzacja nie ma sensu - konia nakarmisz choćby na
    poboczu a tu zasięg mały, tankować trzeba co chwilę.

    Czas ładowania elektryków cały czas się skraca, zasięg zwiększa i
    punktów ładowania przybywa. Nie bądź jak ten dorożkarz...


    --
    Best regards,
    RoMan
    PMS++ PJ+ S+ p+ M- W+ P++:+ X++ L++ B++ M+ Z+++ T- W+ CB++
    Nowa strona: http://www.elektronika.squadack.com (w budowie!)


  • 9. Data: 2021-08-19 14:51:46
    Temat: Re: Być może uda się przeżyć silnikom spalinowym...
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>

    Hello T.,

    Thursday, August 19, 2021, 1:16:14 PM, you wrote:

    [...]

    >>
    >> CO2, CO2. Ale NOx trujace ludzi nadal produkuje. Poza tym sprawność takiego
    >> silnika będzie jeszcze bardziej żenująca niż najgorszego benzyniaka czy tym
    >> bardziej FCEV. Nie rozumiem skąd to uparte parcie aby utrzymać przy życiu
    >> spaliniaki -- przecież to nie ma kompletnie żadnego sensu.
    > Skąd sugestie o sprawności? Tlenków siarki będzie tam bardzo niewiele -
    > siarka głównie się bierze z paliwa, a nie z powietrza.

    Jakieś siarki? Azotu! Tlenki azotu są gorsze od tlenków siarki i jest
    ich więcej.

    --
    Best regards,
    RoMan
    PMS++ PJ+ S+ p+ M- W+ P++:+ X++ L++ B++ M+ Z+++ T- W+ CB++
    Nowa strona: http://www.elektronika.squadack.com (w budowie!)


  • 10. Data: 2021-08-19 14:58:10
    Temat: Re: Być może uda się przeżyć silnikom spalinowym...
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Thu, 19 Aug 2021 13:16:14 +0200, T. wrote:
    > W dniu 2021-08-19 o 12:46, Myjk pisze:
    >> Thu, 19 Aug 2021 12:17:43 +0200, T.
    >>> Niemiecka firma Deutz planuje wprowadzenie na rynek w 2024 roku
    >>> pierwszego w historii firmy silnika wodorowego.
    >>>
    >>> Silnik TCG 7.8 H2 spełnia wszystkie kryteria określone przez Unię
    >>> Europejską dla silników o zerowej emisji CO2.
    >>>
    >>> https://www.facebook.com/autopolska2017/posts/219288
    7271009750
    >>
    >> CO2, CO2. Ale NOx trujace ludzi nadal produkuje. Poza tym sprawność takiego
    >> silnika będzie jeszcze bardziej żenująca niż najgorszego benzyniaka czy tym
    >> bardziej FCEV. Nie rozumiem skąd to uparte parcie aby utrzymać przy życiu
    >> spaliniaki -- przecież to nie ma kompletnie żadnego sensu.
    >>
    >
    > Skąd sugestie o sprawności?

    Bo to ciagle silnik spalinowy-cieplny.
    Sprawnosc podobna jak innych benzyniakow, bo niekoniecznie jak diesli.
    w porywach ze 30%, czesto mniej.

    Przydalby sie ogniwa paliwowe o sprawnosci ze 2x wiekszej.
    Szczegolnie, ze wieksza sprawnosc to wiekszy zasieg,
    a wodor sie kiepsko magazynuje ..

    > Tlenków siarki będzie tam bardzo niewiele -
    > siarka głównie się bierze z paliwa, a nie z powietrza.

    Ale mowa o tlenkach azotu, czyli tym, co czyni diesle niedobrymi.


    J.

strony : [ 1 ] . 2 ... 10 ... 20 ... 30


Szukaj w grupach

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: