  • 21. Data: 2009-06-30 10:33:03
    Temat: Re: Burza + radiolinia STM1 z Netii = problemy
    Od: Przemyslaw Frasunek <v...@f...lublin.pl>

    On 29 Cze, 23:06, "zeluq" <z...@U...com> wrote:
    > Od kiedy mam sagema (4 miesiace) w czasie obfitego deszczu 3 razy na kilka
    > minut mi link zerwalo. Odleglosc niecale 3km, anteny 60, lekka przesada.
    > Pewnie cos zle zwizowane, niedlugo sprawdze. Wczesniej przez prawie 2 lata
    > byl ericsson, anteny 30, zerwalo moze z raz.

    To kwestia siły opadów. Ja mam trzy radiolinie (swoje): Ceragon @ 23
    GHz - 11 km, Ericsson @ 32 GHz - 8 km i Ericsson @ 38 GHz - 1,5 km.
    Najlepiej sprawuje się ten ostatni link, w tym roku prawie nie było
    przerw. Najgorzej sobie radzi link na 32 GHz, mimo że anteny mają 60
    cm, a podczas pogody ATPC ustawia +1 dBm mocy wyjściowej i wystarcza
    to, żeby po drugiej stronie RX level był na poziomie -60 dBm.

  • 22. Data: 2009-06-30 11:32:25
    Od: "Icek" <i...@d...pl>

    > Parametrów radiolinii zmieniać ani nie chcę, ani nie mogę. To jest
    > sprzęt Netii. Chodziło mi głównie o ustalenie, czy takie zachowanie się
    > tego typu radiolinii jest typowe, czy nie. W 2gim przypadku rozważyłbym
    > możliwość marudzenia operatorowi, żeby coś z tym zrobili.

    sprawdz napiecie na konektorze jak pisze, wtedy bedziesz wiedzial jak to
    ustawili

    jak bedzie za male to wtedy wiesz czego to powodem.

    Zachowanie jak przedstawione jest typowe

    Icek

  • 23. Data: 2009-06-30 16:48:21
    Od: Adam Paluch <a...@-...com.pl>

    Maciek "Babcia" Dobosz pisze:

    > Ja mam jeden link na 5,8GHz z GTS-u na Aperto. Tak ~2km od Intraco na
    > Stawki. Mimo ściany wody wczoraj wieczorem działał bezproblemowo.

    jest bardzo duzy zapas mocy/czulosci, aperto dziala nawet na sygnale
    -95dBm, tyle ze to nie te predkosci i nie ta modulacja co przy stm-1

    --
    Adam Paluch

  • 24. Data: 2009-06-30 20:51:50
    Od: "Icek" <i...@d...pl>

    > Strefa opadow H, Czas niedostepnosci dla SLA 99,99% 5 minut.
    > Maksymalne opady dla ktorych liczone sa linki radiowe
    > 33litry/m2/h teoria mowi ze daje to maksymalnie 5 min
    > rocznie. No to wczoraj wykorzystalismy pare lat :)

    przy 33 l/m2/h to sie tylko kaluze robia. Te potoki co plyna po ulicach
    ostatnio to duzo wiecej ;)

    Icek

  • 25. Data: 2009-07-01 06:20:18
    Od: Jan Strybyszewski <k...@...pl>

    Icek pisze:

    > przy 33 l/m2/h to sie tylko kaluze robia. Te potoki co plyna po ulicach
    > ostatnio to duzo wiecej ;)

    No przeciez o tym pisze, to co podalem jest w normach ITU do wyliczanie
    bilansu lacza a co za tym idzie w programach narzedziowych. Chyba beda
    musieli skorygowac

  • 26. Data: 2009-07-02 19:48:12
    Od: shefenez <p...@h...pl>

    Tomasz Śląski pisze:

    > Bo ta częstotliwość jest (prawie) niewrażliwa na opady.

    tak a dodatkowo w aperto spada przepływność nie zrywa tak jak radyjka na
    5 G , radiolinie albo mogą pracować z pełną przepływnościa albo się
    rozpinają , proste , natomiast podaje dane z 3C mam tu stm1 na 3,8 km
    ,38GHz 2x0,6 m i podczas wczorajszej ulewy było 24 min down ,
    podsumowując :
    rachunek kosztów , w naszej strefie linki sa tak liczone i basta ,
    zrywanie przy takim deszczu to to standard i tak bedzie , trzeba się z
    tym liczyć , tak mówi moje doświadczenie
    pozdrawiam