  • 141. Data: 2012-08-14 08:15:28
    Temat: Re: Brak testow przed odpaleniem nowej wersji w produkcji kosztuje
    Od: Edek Pienkowski <e...@g...com>

    Dnia Mon, 13 Aug 2012 15:20:19 -0500, A.L. napisal:

    > Co to jest "regulator rynku" i co on ma wspolnego z testowaneim
    > oprogramowania?...
    >
    > A.L.

    Lepszym pytaniem byłoby "na jakim polu"

    Edek

  • 142. Data: 2012-08-14 09:45:03
    Od: "t.o." <r...@w...pl>

    Użytkownik "Andrzej Jarzabek" <a...@g...com> napisał w
    wiadomości news:k0bmis$am2$1@inews.gazeta.pl...
> [...]
    > Niby dlaczego? Od razu uprzedzam, że argument "bo jak urzędnik coś
    > urzędowo nakaże, to zawsze jest gorzej' jest słaby. Wiele rzeczy, które
    > urzędnicy nakazują działa dobrze. Na przykład normy emisji dla samochodów.
    > Albo, chociażby taki drobny fakt: w tej chwili znajduję się w kraju UE
    > innym niż mój operator komórkowy. Kiedyś było tak, że wykonywanie i
    > odbieranie telefonów w takiej sytuacji oznaczało jakieś absurdalne opłaty.
    > Teraz co prawda kosztuje mnie to nadal trochę drożej niż dzwonienie w
    > kraju, ale jednak - właśnie dzięki interwencji urzędnika - są to jakieś w

    Ale już nie mówisz o tym, że dzięki decyzjom urzędników (licencje, opłaty,
    absurdalne warunki wejścia na rynek) tych operatorów jest tak mało, że mogli
    sobie pozwolić na zmowę cenową i monopol. I to że urzędnik próbuje zrobić
    dobrze nękanemu wysokimi opłatami klientowi, jest tylko próbą, poprawienia
    tego co spieprzył wprowadzając licencje dla operatorów telekomunikacyjnych.
    No oczywiście dziania PR, sprawiają, że klienci mają wrażenie, że dba się o
    nich.

    tx

  • 143. Data: 2012-08-14 10:16:44
    Od: Roman W <b...@g...pl>

    On Monday, August 13, 2012 7:40:13 PM UTC+1, A. L. wrote:
    > On Mon, 13 Aug 2012 16:50:26 +0000 (UTC), Edek Pienkowski
    <e...@g...com> wrote: >To nie wyklucza czegoś w rodzaju "acceptance
    tests", zrobione dla >urzędu przez jakąś firmę. Jakiego "urzedu"?... A.L.

    Np. SEC.

    RW

  • 144. Data: 2012-08-14 10:18:07
    Od: Roman W <b...@g...pl>

    On Monday, August 13, 2012 9:20:19 PM UTC+1, A. L. wrote:
    >Co to jest "regulator rynku" i co on ma wspolnego z testowaneim oprogramowania?...
    A.L.

    Jezeli nie wiesz co to jest regulator rynku finansowego, to nie bardzo masz po co sie
    udzielac w tym watku.

    RW

  • 145. Data: 2012-08-15 08:32:39
    Od: Andrzej Jarzabek <a...@g...com>

    On 14/08/2012 08:45, t.o. wrote:

> [...]
    > dla operatorów telekomunikacyjnych. No oczywiście dziania PR, sprawiają,
    > że klienci mają wrażenie, że dba się o nich.

    Po pierwsze, czy nie jest jednak tak, że zbyt duża liczba sieci
    komórkowych działających w tym samym miejscu powoduje, że zaczynają się
    nawzajem zakłócać i ogólna wygoda użytkowania spada dla wszystkich?

    Po drugie, oligopolizację i zmowy cenowe występują również tam, gdzie
    licencji tego typu nie ma.

    Po trzecie, potencjalna firma Zdzichu GSM miałaby małe szansę na
    istnienie na rynku, skoro by mogła zaoferować tylko zasięg w Myciskach
    Niżnych i koszty dzwonienia do innych sieci 50PLN na minute (z wyjątkiem
    sieci Rychu GSM w Myciskach Wyżnych). A np. masztów też nie można
    stawiać gdzie się chce i ile się chce.

    Po czwarte, nawet gdyby zaistnieli tacy operatorzy, raczej nie mieliby
    oni szans (w szczególności - bez interwencji urzędnika) na zawarcie umów
    roamingowych z dużymi partnerami za granicą.

    Więc i tak w praktyce skończyłoby się w najlepszym wypadku na tym, że
    jeśli chcesz mieć zasięg w większości kraju, rozmowy po rozsądnych
    cenach do innych sieci, które mają zasięg w większości kraju i jeszcze
    na dodatek jakiś sensownyh roaming, to musiałbyś wybrać jednego z kilku
    głównych operatorów, którym równie łatwo byłoby się zmówić.

  • 146. Data: 2012-08-17 08:01:57
    Od: "William Bonawentura" <n...@m...mnie.pl>

    Dla klientów optymalny jest model amerykański. Osobni operatorzy sieci, z
    koncesjami na częstotliwości, nadzorowani przez urząd oraz osobni operatorzy
    usług działający na zasadzie wolnej konkurencji.

  • 147. Data: 2012-08-17 22:53:01
    Od: Andrzej Jarzabek <a...@g...com>

    On 17/08/2012 07:01, William Bonawentura wrote:
    > Dla klientów optymalny jest model amerykański. Osobni operatorzy sieci,
    > z koncesjami na częstotliwości, nadzorowani przez urząd oraz osobni
    > operatorzy usług działający na zasadzie wolnej konkurencji.

    Przecież są osobni operatorzy usług, w Polsce to zdaje się te wszystkie
    pleje, heje i co tam jeszcze.

  • 148. Data: 2012-08-20 07:05:49
    Od: "William Bonawentura" <n...@m...mnie.pl>

    > Przecież są osobni operatorzy usług, w Polsce to zdaje się te wszystkie
    > pleje, heje i co tam jeszcze.

    Ok, ale muszą oni konkurować z operatorami usług posiadającymi również sieć.
    "Za wodą" jest to podzielone. Albo jesteś operatorem sieci albo usług.

  • 149. Data: 2012-08-20 10:48:55
    Od: Andrzej Jarzabek <a...@g...com>

    On Monday, 20 August 2012 06:05:49 UTC+1, William Bonawentura wrote:

    > Ok, ale muszą oni konkurować z operatorami usług posiadającymi również sieć.
    >
    > "Za wodą" jest to podzielone. Albo jesteś operatorem sieci albo usług.

    Poważnie? A nie jest jednak tak, że takie AT&T czy Verizon są jednym i drugim?

  • 150. Data: 2012-08-20 13:31:55
    Od: "William Bonawentura" <n...@m...mnie.pl>

    > Poważnie? A nie jest jednak tak, że takie AT&T czy Verizon są jednym i
    > drugim?

    AT&T zostało celowo podzielone.