  • 1. Data: 2013-05-17 12:35:41
    Temat: Box dachowy dla Alfy Romeo 147
    Od: "Darkac" <d...@w...pl>

    Wybieram się na wakacje do ciepłych krajów pod namiot. Jest to pierwszy taki
    wyjazd po powiększeniu się rodziny o potomka (teraz 4 latka), ilość miejsca
    w samochodzie się zmniejszyła o jego samego, fotelik, niezbędne ciuszki i
    jego zabawki (kolejność chyba powinna być odwrotna). Potrzebny jest
    dodatkowy bagażnik dachowy. Poprzeczki z łapami już kupiłem.
    Podaż na Alledrogo jest olbrzymia z dużym rozrzutem cen i wymiarów i nie
    wiem co wybrać aby nie zrobić błędu. Moje miasto jest na tyle małe, że nie
    ma sklepu z gotowymi boksami do przymierzenia.
    Ze względu na małą długość dachu samochodu i wystającą na jego tyle atenkę,
    chyba raczej powinien to być box krótki i szeroki. Chciałbym aby był jak
    najbardziej pojemny i nośny, nie zepsuł się od razu, ale z drugiej strony
    nie odstraszał ceną. Wystarczy że koszty pobytu mnie zrujnują.
    Może ktoś ma jakieś doświadczenie, jakieś propozycje konkretnego modelu?
    Na co zwracać uwagę przy wyborze?

    Darkac

  • 2. Data: 2013-05-17 17:25:05
    Temat: Re: Box dachowy dla Alfy Romeo 147
    Od: Krzysztof 45 <"mekar[wytnijto]"@vp.pl>

    Powiem Ci że to problem jak nie możesz podjechać do jakiegoś sklepu i
    przymierzyć.
    Jeżeli zakup ten jest na kilka lat i masz być zadowolony z zakupu, to
    lepiej odżałować dzień i zrobić wycieczkę do sklepu z dużą ofertą.

    Ja w zeszłym roku kupowałem box do swojego kombiaka i byłem napalony na
    pewien model. Wydawało mi się że będzie OK pod względem gabarytów i
    estetyki, ale po przymiarce jednak zmieniłem zdanie i dobrałem taki by
    idealnie pasował do bryły auta i też co jest bardzo istotne grał
    aerodynamicznie z autem. To ważne gdy ma się do zrobienia nie małą
    trasę. Ludzie na to nie zwracają uwagi ale źle dobrany box może działać
    jak spadochron.
    --
    Krzysiek
    www.zmieleni.pl

  • 3. Data: 2013-05-17 20:19:39
    Od: Iglo <i...@o...pl>

    Dnia Fri, 17 May 2013 12:35:41 +0200, Darkac napisał(a):

> [...]
    > nie odstraszał ceną. Wystarczy że koszty pobytu mnie zrujnują.
    > Może ktoś ma jakieś doświadczenie, jakieś propozycje konkretnego modelu?

    Wypożyczalni poszukaj. Taniej i nie przejmujesz się potem przechowywaniem.

  • 4. Data: 2013-05-18 22:37:51
    Od: huri_khan <s...@s...pl>

    Dnia Fri, 17 May 2013 20:19:39 +0200, Iglo napisał(a):

    > Wypożyczalni poszukaj. Taniej i nie przejmujesz się potem przechowywaniem.

    Z tym taniej to bym uważał, mój po dwóch wyjazdach się zwrócił.

    --
    [Pozdrawiam] [huri-khan][GG 177094]
    [SY] [Cruze 1,8 LT]

  • 5. Data: 2013-05-20 09:26:43
    Od: "Ergie" <e...@s...pl>

    Użytkownik "Darkac" napisał w wiadomości grup

> [...]
    > wiem co wybrać aby nie zrobić błędu. Moje miasto jest na tyle małe, że nie
    > ma sklepu z gotowymi boksami do przymierzenia.

    Wejdź na forum swojej marki i popytaj albo poszukaj w starych wątkach. Na
    pewno ktoś już dopasowywał Boxa do Twojego modelu samochodu. Możesz też
    szykać w obrazach google frazy model_auta + model_boxu

    > Ze względu na małą długość dachu samochodu i wystającą na jego tyle
    > atenkę, chyba raczej powinien to być box krótki i szeroki.

    Będzie drożej i głośniej. Opory powietrza zależą od pola poprzecznego
    przekroju czyli najlepszy jest box długi niski i wąski.

    > Chciałbym aby był jak najbardziej pojemny i nośny,

    Też tak myślałem. Na szczęście akurat nie było większego więc kupiłem ok.
    350l i jeszcze ani razu go nie zapełniłem a jeździmy w 6-7 osób Zafirą
    (troje dzieci). Np. w zimie były w nim samki wózek, ciepłe zimowe ubrania i
    koce i poduszki dla dzieci i jeszcze sporo miejsca zostało. Całe jedzenie i
    nasze ciuchy spokojnie zmieściliśmy do auta. Tak czy inaczej nie jest
    wskazane wożenie ciężarów w boksie bo podnosi środek ciężkości.

    > nie zepsuł się od razu, ale z drugiej strony nie odstraszał ceną.

    No to masz problem. Popatrz na testy robione przez niemiecki ADAC. Połowa
    boksów przecieka w deszczu - czy jesteś pewien że chcesz mieć mokre ciuchy?

    > Wystarczy że koszty pobytu mnie zrujnują.
    > Może ktoś ma jakieś doświadczenie, jakieś propozycje konkretnego modelu?
    > Na co zwracać uwagę przy wyborze?

    Ja sprawdziłem wszystkie dostępne testy (niektóre są płatne) i doszedłem do
    wniosku że albo kupuję coś za 1000-1500 albo wypożyczam. Koniec końców
    okazało się że Thule jest na tyle popularny w internetowych sklepach że
    dzięki większej konkurencji są na nim niższe marże i kupiłem model Pacific
    600. Zrobiłem z nim już kilka tysięcy kilometrów przez ostatnie pół roku w
    deszczu we mgle i w śniegu. Nie było problemu z działaniem zamka czy
    otwieraniem boksu nawet gdy przy -17 i po długiej jeździe we mgle był cały
    oblodzony.

    Jest otwierany tylko na jedną stronę. Modele otwierane na obie strony były
    kilka stów droższe, ale stwierdziłem, że nie jest to konieczne i jak na
    razie nie żałuję.

    Co do boksów z allegro to znajomy ma takie cudo za kilka stów i sobie chwali
    z tym że wozi w tym tylko deski w zimie, więc nawet nie ma jak sprawdzić czy
    przecieka czy nie.
    Pozdrawiam
    Ergie

  • 6. Data: 2013-05-20 19:32:07
    Od: Krzysztof 45 <"mekar[wytnijto]"@vp.pl>

    W dniu 2013-05-20 09:26, Ergie pisze:

    > Będzie drożej i głośniej. Opory powietrza zależą od pola poprzecznego
    > przekroju czyli najlepszy jest box długi niski i wąski.

    :) Wiadomo że nim mniejsza powierzchnia natarcia tym lepiej :)
    Długość to parametr pomijalny. Choć najlepiej by box był przedłużeniem
    kąta natarcia szyby. W sedanach to chyba niewykonalne.

    > Też tak myślałem. Na szczęście akurat nie było większego więc kupiłem
    > ok. 350l i jeszcze ani razu go nie zapełniłem a jeździmy w 6-7 osób

    Ja kupiłem 460l i ledwo mieszczę się pomimo ze kombi raczej z tych
    większych a może i naj :)
    Wakacje z namiotami i całą tą namiotową szmeliną, wypady na ryby z
    pontonem silnikiem i wszystkimi gratami pochłania tyle miejsca że nie ma
    gdzie flachy wcisnąć;)

    > Co do boksów z allegro to znajomy ma takie cudo za kilka stów i sobie
    chwali

    Kupiłem ten. A dotykałem chyba wszystko od 500,- do 2500,-
    http://allegro.pl/inter-pack-tornado-460-czarny-wroc
    law-i3224294007.html
    Przetestowany na wszelkie sposoby. Fakt że mało w zimie, ale od wczesnej
    wiosny po pierwsze przymrozki. Jest zajebisty. Jedyny minus to
    dwupunktowy zamek, gdzie jak się ktoś uprze to łapę wciśnie i coś z
    brzegu paluchami wymaca.
    Co ważne. Nie przecieka i nie słyszę go do 130-140km/h. Bardziej belki
    słychać.

    --
    Krzysiek
    www.zmieleni.pl

  • 7. Data: 2013-05-21 18:01:40
    Od: "Axel" <a...@o...bezspamu.pl>

    "Krzysztof 45" <"mekar[wytnijto]"@vp.pl> wrote in message

    > Ja kupiłem 460l i ledwo mieszczę się pomimo ze kombi raczej z tych
    > większych a może i naj :)

    Mój ma 350l i mógłby mieć ze 2x tyle ;-)
    W zimie ledwie się do niego miesci moja deska, narty córki, buty, kaski i
    ubrania narciarskie.

> [...]
    > wymaca.
    > Co ważne. Nie przecieka i nie słyszę go do 130-140km/h. Bardziej belki

    Kupiłem box z tej serii:
    http://allegro.pl/inter-pack-carver-6-3-pojemny-wask
    i-box-dachowy-i3266656456.html
    Zalety: belki wzmacniające, przesuwane mocowania, co ułatwia użytkowanie na
    różnych samochodach, bardzo szybkie mocowanie, albo obejmami, albo na
    szpilkach, jeden zamek.
    Używałem go zimą i w lecie, przy dużych mrozach, podczas deszczu i przy max
    190km/h (nie jechałem szybciej, żeby nie odfrunął ;-). Cichy, nie przecieka.

    --
    Axel