    From: "Ergie" <e...@s...pl>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: Box dachowy dla Alfy Romeo 147
    Date: Mon, 20 May 2013 09:26:43 +0200

    Użytkownik "Darkac" napisał w wiadomości grup

    > Wybieram się na wakacje do ciepłych krajów pod namiot. Jest to pierwszy
    > taki wyjazd po powiększeniu się rodziny o potomka (teraz 4 latka), ilość
    > miejsca w samochodzie się zmniejszyła o jego samego, fotelik, niezbędne
    > ciuszki i jego zabawki (kolejność chyba powinna być odwrotna). Potrzebny
    > jest dodatkowy bagażnik dachowy. Poprzeczki z łapami już kupiłem.
    > Podaż na Alledrogo jest olbrzymia z dużym rozrzutem cen i wymiarów i nie
    > wiem co wybrać aby nie zrobić błędu. Moje miasto jest na tyle małe, że nie
    > ma sklepu z gotowymi boksami do przymierzenia.

    Wejdź na forum swojej marki i popytaj albo poszukaj w starych wątkach. Na
    pewno ktoś już dopasowywał Boxa do Twojego modelu samochodu. Możesz też
    szykać w obrazach google frazy model_auta + model_boxu

    > Ze względu na małą długość dachu samochodu i wystającą na jego tyle
    > atenkę, chyba raczej powinien to być box krótki i szeroki.

    Będzie drożej i głośniej. Opory powietrza zależą od pola poprzecznego
    przekroju czyli najlepszy jest box długi niski i wąski.

    > Chciałbym aby był jak najbardziej pojemny i nośny,

    Też tak myślałem. Na szczęście akurat nie było większego więc kupiłem ok.
    350l i jeszcze ani razu go nie zapełniłem a jeździmy w 6-7 osób Zafirą
    (troje dzieci). Np. w zimie były w nim samki wózek, ciepłe zimowe ubrania i
    koce i poduszki dla dzieci i jeszcze sporo miejsca zostało. Całe jedzenie i
    nasze ciuchy spokojnie zmieściliśmy do auta. Tak czy inaczej nie jest
    wskazane wożenie ciężarów w boksie bo podnosi środek ciężkości.

    > nie zepsuł się od razu, ale z drugiej strony nie odstraszał ceną.

    No to masz problem. Popatrz na testy robione przez niemiecki ADAC. Połowa
    boksów przecieka w deszczu - czy jesteś pewien że chcesz mieć mokre ciuchy?

    > Wystarczy że koszty pobytu mnie zrujnują.
    > Może ktoś ma jakieś doświadczenie, jakieś propozycje konkretnego modelu?
    > Na co zwracać uwagę przy wyborze?

    Ja sprawdziłem wszystkie dostępne testy (niektóre są płatne) i doszedłem do
    wniosku że albo kupuję coś za 1000-1500 albo wypożyczam. Koniec końców
    okazało się że Thule jest na tyle popularny w internetowych sklepach że
    dzięki większej konkurencji są na nim niższe marże i kupiłem model Pacific
    600. Zrobiłem z nim już kilka tysięcy kilometrów przez ostatnie pół roku w
    deszczu we mgle i w śniegu. Nie było problemu z działaniem zamka czy
    otwieraniem boksu nawet gdy przy -17 i po długiej jeździe we mgle był cały
    oblodzony.

    Jest otwierany tylko na jedną stronę. Modele otwierane na obie strony były
    kilka stów droższe, ale stwierdziłem, że nie jest to konieczne i jak na
    razie nie żałuję.

    Co do boksów z allegro to znajomy ma takie cudo za kilka stów i sobie chwali
    z tym że wozi w tym tylko deski w zimie, więc nawet nie ma jak sprawdzić czy
    przecieka czy nie.
    Pozdrawiam
    Ergie