  • 1. Data: 2010-07-29 17:41:10
    Temat: Bielsko-Biała > Świnoujście
    Od: " g-jaro" <j...@g...pl>

    Witam,

    Muszę w miarę sprawnie dojechać z Bielska do Świnoujścia. Wiekszość planerów
    proponuje jechać przez Niemcy i tu mam parę pytań:

    -czy jest jakaś lepsza opcja
    -czy nadkładając te 150-200 km rzeczywiście zyskam na komforcie/czasie
    -czy niemiecka policja trzepie polskie auta na wjeździe "dla zasady" (media
    coś takiego klepały z pół roku temu)
    -czy płacę coś po niemieckiej stronie za przejazd autostradą ?

    Z góry dzięki za rady.

    Pzdr,
    g-jaro

  • 2. Data: 2010-07-29 17:44:14
    Temat: Re: Bielsko-Biała > Świnoujście
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    Użytkownik " g-jaro" <j...@g...pl> napisał w wiadomości news:

    > -czy nadkładając te 150-200 km rzeczywiście zyskam na komforcie/czasie

    Albo tak, albo nie.
    Zależy jak będzei wyglądał wjazd na Uznam od strony niemieckiej.
    Rok temu był tam korek niesamowity, większy niż do promów po polskiej
    stronie.
    Całe szczęście, że tylko przy wyjeździe.

    > -czy niemiecka policja trzepie polskie auta na wjeździe "dla zasady"

    Na wjeździe gdzie?
    Bo chyba ni liczysz na łapankę na nieczynnej granicy?

    > (media
    > coś takiego klepały z pół roku temu)
    > -czy płacę coś po niemieckiej stronie za przejazd autostradą ?

    Nie.

  • 3. Data: 2010-07-29 19:07:42
    Od: "r...@k...pl" <r...@k...pl>

    Thu, 29 Jul 2010 15:41:10 +0000 (UTC), w <i2s7em$s5v$1@inews.gazeta.pl>, "
    g-jaro" <j...@g...pl> napisał(-a):

    > Witam,
    >
    > Muszę w miarę sprawnie dojechać z Bielska do Świnoujścia. Wiekszość planerów
    > proponuje jechać przez Niemcy i tu mam parę pytań:
    >
    > -czy jest jakaś lepsza opcja

    Paliwowo na pewno wyniesie więcej, a czasowo może być różne.
    Jedź po bożemu -- A4 do Legnicy, potem DK3/S3 do końca.

  • 4. Data: 2010-07-29 20:39:35
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

> [...]
    > proponuje jechać przez Niemcy i tu mam parę pytań:
    > -czy jest jakaś lepsza opcja
    > -czy nadkładając te 150-200 km rzeczywiście zyskam na

    http://moto.onet.pl/1542480,1,dwa-sposoby-na-polskie
    -drogi,artykul.html?node=11

    Jesli sie olewa polskie ograniczenia predkosci i jedzie
    wieczorem/noca/switem - to przez Legnice-Gorzow jedzie sie calkiem
    sprawnie ze srednia podchodzaca pod 100km/h.

    Swinoujscie to jeszcze nieco inna bajka - po polskiej stronie masz
    prom, co moze potrwac od 20 minut do paru godzin.

    Komfort to juz od ciebie zalezy - jedziemy dozwolona +19 i sie nie
    przejmujemy, czy sluchamy pilnie CB :-)
    Z drugiej strony mozna sie stresowac jak termin sie zbliza a na
    niemieckiej autostradzie tez korki.

    > -czy niemiecka policja trzepie polskie auta na wjeździe "dla
    > zasady"

    Na kierunku Berlin nie mam doswiadczenia, ale na kierunkue Drezno
    nie. Albo rzadko.

    > -czy płacę coś po niemieckiej stronie za przejazd autostradą ?

    Autem osobowym nie.

    J.

  • 5. Data: 2010-07-30 09:41:45
    Od: "Robert_J" <d...@o...pl>

    > -czy jest jakaś lepsza opcja

    Tak, przez Włochy ;-))). Żart oczywiście ;-)

    > -czy nadkładając te 150-200 km rzeczywiście zyskam na
    > komforcie/czasie

    Nie nadkładasz 150-200, a jedynie ok. 80 km. Na czasie,
    komforcie, a przede wszystkim bezpieczeństwie zyskujesz
    bezapelacyjnie, na dodatek nie łamiąc przepisów :-). Weź
    jeszcze pod uwagę że jedziesz do Świnoujścia, więc możesz
    pojechać bezpośrednio od strony Ahlbecku, od strony
    niemieckiej. Wtedy w ogóle nie wjeżdżasz do Polski w
    Kołbaskowie, a potem unikasz promu, na którym możesz stracić
    kupę czasu, zwłaszcza teraz, latem :-)

    > -czy niemiecka policja trzepie polskie auta na wjeździe
    > "dla zasady" (media
    > coś takiego klepały z pół roku temu)

    Przez wszystkie moje przejazdy tą drogą widziałem może ze
    dwa razy policję :-). I nigdy nie haltowali... Do tego masz
    doskonałe, czyste parkingi, gdzie możesz odpocząć i coś
    przetrącić ;-)

    > -czy płacę coś po niemieckiej stronie za przejazd
    > autostradą ?

    Nic nie płacisz.
    Reasumując: ja ze Szczecina na południe raczej nigdy nie
    pojadę polskimi drogami, bo to loteria :-). I Tobie radzę to
    samo, a czy skorzystasz to już Twoja sprawa.
    Pozdr.

  • 6. Data: 2010-07-30 11:15:15
    Od: " g-jaro" <j...@g...SKASUJ-TO.pl>

    g-jaro <j...@g...pl> napisał(a):

    > Witam,
    >
    > Muszę w miarę sprawnie dojechać z Bielska do Świnoujścia. Wiekszość planerów
    > proponuje jechać przez Niemcy i tu mam parę pytań:

    A i małe uzupelnienie. Nie jade na Uznam tylko do terminala promowego na
    Wolinie na prom do Danii.

    Kusi mnie ta trasa przez Niemcy - i chyba tak pojadę.

    PZdr,
    g-jaro

  • 7. Data: 2010-07-30 15:03:23
    Od: "Endriu" <n...@i...pl>

    > Z góry dzięki za rady.

    Właśnie dzisiaj wróciłem z Swinoujścia "Polską" trasą Katowice- Świnoujście.
    Jechałem tam i z powrotem dwukrotnie i za każdym razem nie udało mi się
    zejść poniżej 9 godzin jazdy (razem z przeprawą promową).

    Jeżeli chodzi o trasę do Świnoujścia wybrałem A4 - S3. Podwójny pech w
    drodze do Świnoujścia i z powrotem polegał na tym, iż mój GPS źle obrał
    przelotkę między A4 i 3 i miest wjechać na 3 bezpośrednio na zjeździe koło
    Legnicy, to GPS wybrał jakoś dziwnie drogę nr 297 jak jechałem w kierunku
    Świnoujścia, a z powrotem wybrał drogę nr 328. Jedna i druga się do niczego
    nie nadaje. 297 dziurawa jak ser szwajcarski z niesamowitymi koleinami, a
    328 to znowu chyba gdzieś około 80 km wyobraźcie sobie ..... kostki brukowej
    (podziwiam - pewnie jakąś przedowjenną niemiecką ekipę która to układała -
    trzeba mieć niebiańską cierpliwość aby ułożyć 80 km kostki) po której nie
    pojedziesz wiecej jak 50 km/h. Tą 297 jakoś przemęczyłem (w pewnym momencie
    o mało sobie wahacza z tłumikiem nie urwwałem na koleinie, które towarzyszą
    kierowcom przez całą tą drogę - na Boga nie jedźcie tamtędy), ale z 328
    ""kostkową" po 20 km dałem sobie spokój i zwróciłem z powrotem na 3.

    Jeżeli więc będziesz jechał polskimi parejami, uważaj na GPS aby z A4 wbić
    się bezpośrednio w drogę nr 3 koło Legnicy.

    Jeżeli chodzi o 3 to w nocy idzie jescze jakoś nią jechać 100 km/h, ale w
    dzień nie pojedziesz więcej (średnio) jak 70-80 km/h - mało miejść do
    wyprzedzania, wiele ciężarówek, jak jedną wyprzedzisz to za kilometr 100
    następnych - i tak w kółko. Policz sobie średnio 400 km od Świnoujścia do
    Legnicy przez średnią prędkość 70 km na godzinę wychodzi około 6 godzin
    jazdy (300 km odcinek autostrady pokonałem w około 2,5 godziny - wyruszyłem
    o 2:00 w nocy).

    Wydaje mi się, że w dzień może być ciężko przejechać Legnicę, ale to mogą
    być takie przypuszczenia.

    Co do przeprawy po stronie Polskiej w Świnoujściu (bo po Niemieckiej jest
    normalny most jak w krajach cywilizowanych) jeden jest w centrum
    Świnoujścia - ale tylko dla mieszkańców miasta i tam cię nie wpuszczą, a
    drugi jest na Karsiborze dla ludzi "przyjezdnych". Jeżeli chcesz wjechać na
    wyspę na Karsiborską przeprawę promową warto wjechać od ul. Ludzi
    Morza/Mostowa (najpierw do prawobrzeżnego centrum a później w/w skrótem przy
    nabrzeżu) a nie pchać się bezpośrednio z drogi nr 93 bo tworzy się tam 2-3
    godzinna kolejka. Można w ten sposób ją trochę "ominąć".

    Jeżeli chcesz wyjechać ze Świnoujścia promem to już kolejki w żaden sposób
    nie omimiesz (co najmniej godzinny postój).
    Pracownik w/w promu powiedział mi, że "tutejsi" ze Świnoujścia do Szczecina
    nie jeżdżą promem, tylko Niemcami. Podobnież odległości są podobne. Z tym że
    trzeba mieć Euro przy sobie na wszelki wypadek (ewentualne mandaty) bo ci
    auto zarekwirują jak nie będziesz miał czym zapłacić na autsotradzie.

    Ogólnie jak bym tam miał jechać drugi raz jechałbym Niemcami. (Uzbroić się
    tylko w dobrego GPS-sa z mapami Europy no i w Euro) no i po Polskiej stronie
    zatankować na full.

    Endriu
    http://drendriu.ovh.org/

  • 8. Data: 2010-07-30 15:08:48
    Od: "Endriu" <n...@i...pl>

    > ale z 328 "kostkową" po 20 km dałem sobie spokój i zwróciłem z powrotem
    > na 3.

    Dojechałem 328 do "Przemkowa" i powiedziałem "pas" i w lewo na 12 do 3-ki.

    Endriu
    http://drendriu.ovh.org/

  • 9. Data: 2010-07-30 15:22:51
    Od: "Endriu" <n...@i...pl>

    > A i małe uzupelnienie. Nie jade na Uznam tylko do terminala promowego na
    > Wolinie na prom do Danii.

    No to pasowałoby wyskoczyć ze strony Niemieckiej w Szczecinie no i A6 - S3
    do prawowobrzeżnego Świnoujścia. Aby nie pchać się w przeprawę promową

    Endriu
    http://drendriu.ovh.org/

  • 10. Data: 2010-07-30 15:29:49
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    Użytkownik "Endriu" <n...@i...pl> napisał w wiadomości

    > No to pasowałoby wyskoczyć ze strony Niemieckiej w Szczecinie no i A6 - S3
    > do prawowobrzeżnego Świnoujścia. Aby nie pchać się w przeprawę promową

    A jeszcze sensowniej dojechać od razu do Danii na kołach. ;-)