  • 11. Data: 2010-08-23 10:49:58
    Temat: Re: Bezstratny repeater lub przedluzacz VGA D-Sub
    Od: BartekK <s...@N...org>

    W dniu 2010-08-22 19:22, vissim pisze:
    > Musze przedluzyc kabel VGA o doslownie 2 metry, ale nie moze byc straty
    > sygnalu a dokladniej jakosci wyswietlanego obrazu.
    > cokolwiek, byleby tylko jakosc obrazu byla taka sama jak bez przedluzacza.
    > Rozdzielczosc to 1024x768 85 Hz
    Przy tej rozdzielczości, to każdy sensowny kabel (tzn nie-sznurówka
    chińska o grubości 3mm) będzie dobry, nie powinien zepsuć sygnału na
    tyle byś mógł to zauważyć.
    Jeśli obraz jest zły, to pytanie tylko co psuje:
    - z skąd bierzesz sygnał? (doczytałem że karta graficzna + przejśćiówka
    dvi-a > VGA, często marne przejściówki DVI-A > VGA potrafią robić
    odbicia i rozmazanie!)
    - co podłączasz na końcu tego kabla (monitor? rzutnik?), i czy to coś ma
    inne wejścia niż VGA (może DVI-D czyli cyfrowe, hdmi?)
    - co cię ogranicza po drodze (np otwór w ścianie fi 3cm)?

    Jeśli musisz mieć na wyjściu sygnał VGA - to nie ma rady, musisz użyć
    kabla VGA, jakoś wtyczki VGA przecisnąć przez dziurę i tyle.
    Kable/przedłużacze DVI, nawet DVI-I czyli zawierające DVI-Analog, są
    gorsze niż zwykłe przedłużacze VGA, bo zawierają oprócz lini analogowych
    też te cyfrowe, czyli drutów dużo, a średnica kabla ograniczona, więc te
    linie analogowe które w zwykłym VGA mogą być grubsze i lepiej ekranowane
    - tu są cienkie.

    Jeśli na wyjśću masz np rzutnik który ma DVI/HDMI (ale DVI-D czyli
    cyfrowe!)- to użyj tego. Jak wtyczki ci DVI za duże, to możesz po obu
    stronach stosować przejściówki DVI-HDMI i użyć kabla z wtyczkami HDMI.
    Od strony elektrycznej nic to nie zmieni, a jakość w DVI "jest" albo
    "obrazu w ogóle nie ma", jeśli nie dajesz 15m kabla i rozdzielczość
    1080p - to musi działać.

    --
    | Bartlomiej Kuzniewski
    173

  • 12. Data: 2010-08-23 22:48:29
    Od: GLaF <g...@n...takiego.numeru.pl>

    Dnia Mon, 23 Aug 2010 03:00:09 +0200, vissim napisał(a):

    > Dlaczego mowisz ze nie bedzie dzialac ? Z karty wychodza mi wszystkie piny
    > (24 czy 26). Dokladam ten kabel ktory jak mozesz zauwazyc na zdjeciu z
    > poprzedniego postu ma wszystkie piny po obu koncach

    No właśnie nie wszystkie - brakuje "analogowych". Zdjęcie na samym dole
    aukcji, po prawej stronie wtyczki jest podłużny rowek na podłużny pin (a w
    zasadzie blaszkę). Naokoło tego rowka powinny być jeszcze 4 dziurki na
    piny, które jak sądzę, Twoja przejściówka posiada.

    --
    GLaF

  • 13. Data: 2010-09-19 11:40:19
    Od: Radosław Sokół <r...@m...com.pl>

    W dniu 22.08.2010 19:22, vissim pisze:
    > Musze przedluzyc kabel VGA o doslownie 2 metry, ale nie moze byc straty
    > sygnalu a dokladniej jakosci wyswietlanego obrazu.

    Zawsze będzie ;)

    > Czy znacie jakis konkretny dobry kabel ? Moze byc z dodatkowym zasilaniem,

    Kabel z zasilaniem? :)

    > cokolwiek, byleby tylko jakosc obrazu byla taka sama jak bez przedluzacza.
    > Rozdzielczosc to 1024x768 85 Hz

    Możesz po prostu kupić *dobry* kabel. Gruby, sztywny, z fer-
    rytami. Przy takich parametrach obrazu powinien wystarczyć.

    Alternatywnie możesz kupić aktywny wzmacniacz sygnału VGA.
    Kosztuje to koło 100 zł o ile pamiętam i pozwala przesłać
    obraz nawet na 20 metrów, przy założeniu przyzwoitej jako-
    ści przewodu.

    """""""|
    | | Politechnika Śląska |
    ......./