  • 1. Data: 2010-08-22 15:21:35
    Temat: grafika - co padło?
    Od: "LeP" <l...@o...pl>

    Siadła mi karta asus 4850.
    Wszystko chodziło ok w 2D ale w trzyde siadała po kilku minutach.
    Objawy:
    http://picasaweb.google.pl/lh/photo/pNkHCJf_Gi8lMHdf
    mifrLQfdUSHd9ZjRab5yeOPPx8U?feat=directlink
    A potem :
    http://picasaweb.google.pl/lh/photo/KeWKiF5lUPirez4_
    rX5L9QfdUSHd9ZjRab5yeOPPx8U?feat=directlink
    i wreszcie zwis (tzn czarny ekran i potrzeba restartu).

    Na koniec nawet w iddle po pewnym czasie pojawiały sie artefakty.
    http://picasaweb.google.pl/lh/photo/b9zxHSR_-LFhZb_2
    QFNuqwfdUSHd9ZjRab5yeOPPx8U?feat=directlink
    oraz:
    http://picasaweb.google.pl/lh/photo/klW6BmkR-e_1SZRQ
    pa9_fwfdUSHd9ZjRab5yeOPPx8U?feat=directlink

    Chłodzenie jest ok, mam założony twin turbo pro i nigdy nie udało się na
    nim osiągnąć ponad 70 celsjuszy w stresie. Sterowniki starsze/nowsze
    sprawdzone, karta nie kręcona, jeszcze na gwarancji ale z powodu mocnego
    tuningu nie mam raczej szans na reklamację.
    http://picasaweb.google.pl/lh/photo/z8vEWjxb6DrNfXVO
    5EJXpwfdUSHd9ZjRab5yeOPPx8U?feat=directlink

    Czy objawy są typowe np dla padniętych pamięci? Próbowac coś z nią robić
    czy wywalić?
    Bo szczerze mówiąc nie opłaca mi się teraz kupować serii 5xxx, skoro pod
    koniec roku ma wyjść 6xxx.

    Pozdrawiam

    PS Inne objawy wykluczam z powodu, że wszystko chodzi ładnie na 4670, na
    której teraz pracuję.
    --
    LeP

  • 2. Data: 2010-08-22 15:44:13
    Temat: Re: grafika - co padło?
    Od: "Irokez" <n...@e...pl>

    Użytkownik "LeP" <l...@o...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > Na koniec nawet w iddle po pewnym czasie pojawiały sie artefakty.
    > Czy objawy są typowe np dla padniętych pamięci? Próbowac coś z nią robić

    Abo się rozlutowały kulki pod którąś pamięcią/GPU Abo padła kość pamięci.
    Dałbym specowi do próby naprawy.
    Chyba że nie zalezy do opchnąć na aledrogo i dołozyc do nowej. Na pewno
    pójdzie, bo trochę ludzi naprawia karty stawiając na nowo kulki czy
    wymieniając uszkodzoną pamięć.

    --
    Irokez

  • 3. Data: 2010-08-22 20:58:35
    Od: "LeP" <l...@o...pl>

    Użytkownik "Irokez"
> [...]

    > Chyba że nie zalezy do opchnąć na aledrogo i dołozyc do nowej. Na
    > pewno pójdzie, bo trochę ludzi naprawia karty stawiając na nowo kulki

    Dziękuję.

    --
    LeP

  • 4. Data: 2010-08-23 09:28:06
    Od: "nom" <n...@u...gazeta.pl>

    Użytkownik "LeP" <l...@o...pl> napisał w wiadomości
    > Siadła mi karta asus 4850.
    > Wszystko chodziło ok w 2D ale w trzyde siadała po kilku minutach.

    Miałem podobnie w radeonie chyba 7000. Jakimś narzędziem od ATI zmniejszyłem
    taktowanie pamięci ok. 20% i pomogło. Ale, żeby za każdym razem nie bawić
    się pod windowsem w zmianę taktowania magistrali pamięci to zmodyfikowałem
    BIOS karty i wgrałem na stałe. Karta działa do dziś a minęło kilka lat.

  • 5. Data: 2010-08-23 11:52:45
    Od: "Remek" <b...@t...pl>

    Użytkownik "Irokez" napisał:

    > Chyba że nie zalezy do opchnąć na aledrogo i dołozyc do nowej.

    Sprzedać złom na Allegro? Puszka na śmieci nie jest właściwszym miejscem?
    Sprzedajesz może na All? Podaj swój nick, abym mógł omijać Cię z daleka.

    Remek

  • 6. Data: 2010-08-23 14:38:32
    Od: "Irokez" <n...@e...pl>

    Użytkownik "Remek" <b...@t...pl> napisał w wiadomości

    > Sprzedać złom na Allegro? Puszka na śmieci nie jest właściwszym miejscem?
    > Sprzedajesz może na All? Podaj swój nick, abym mógł omijać Cię z daleka.

    Czasami.
    Taki "zlom" też w stylu starszy model dysku z badami ale sprawną
    elektroniką. I wiesz co? Wszystko schodzi. Śmieszne kwoty ale może komuś
    dupsko uratowałem.

    Chyba że sądzisz, że sprzedaję jako "dobry"/"niesprawdzany bo nie mam jak".
    Wtedy przykro mi, że niektórzy przyrównują innych ludzi do siebie.

    Niku nie podam, do reklam sa inne miejsca.

    --
    Irokez

  • 7. Data: 2010-08-23 17:10:01
    Od: "LeP" <l...@o...pl>

    Użytkownik "nom"

> [...]
    > razem nie bawić się pod windowsem w zmianę taktowania magistrali
    > pamięci to zmodyfikowałem BIOS karty i wgrałem na stałe. Karta działa

    A widzisz, o tym nie pomyślałem. Fajnie by było pojechać na niej do
    końca roku, chociaż o dziwo ta 4670 na razie daje radę, nawet w dirt 2
    na max detalach, z tym, że tu jest 30 klatek a w 4850 było 70.

    --
    LeP