  • 1. Data: 2010-12-29 12:56:29
    Temat: Bezpieczniki w listwie zasilającej i UPS-ie
    Od: Robert <r...@d...com>

    Mam listwę zasilająca, do której podłączony jest UPS. Do UPS-a
    podłączony jest monitor oraz komputer. W listwie i UPS-ie są
    bezpieczniki 2A. Problem polega na tym, że oba bezpieczniki przepalają
    się po włączeniu UPS-a z podpiętym komputerem i monitorem. Aby temu
    zaradzić, muszę włączać UPS z odpiętym monitorem i podpinać go pod
    zasilanie chwilę później. Wczoraj zdarzyło mi się, iż oba bezpieczniki
    przepaliły się przy podpinaniu przewodu zasilającego do komputera. Jakie
    bezpieczniki mogę maksymalnie zastosować, aby nie przepalały się bez
    powodu i aby przy tym zachować funkcję ochrony przed przepięciami?

  • 2. Data: 2010-12-29 16:51:56
    Temat: Re: Bezpieczniki w listwie zasilającej i UPS-ie
    Od: Padre <P...@n...net>

> [...]
    > bezpieczniki mogę maksymalnie zastosować, aby nie przepalały się bez
    > powodu i aby przy tym zachować funkcję ochrony przed przepięciami?

    Po co maksymalne, załóż takie które nie będą się przepalały.

  • 3. Data: 2010-12-29 16:55:39
    Od: Padre <P...@n...net>

    W dniu 2010-12-29 17:51, Padre pisze:
    > Wczoraj zdarzyło mi się, iż oba bezpieczniki
    >
    > Po co maksymalne, załóż takie które nie będą się przepalały.
    No i pamiętaj że jeśli nie masz co najmniej prawidłowego zabezpieczenia
    przepięciowego B+C na przyłączu w mieszkaniu to same warystory w listwie
    to niewiele jak przyjdzie co do czego.

  • 4. Data: 2010-12-29 17:17:10
    Od: "Robert_J" <d...@o...pl>

    > Mam listwę zasilająca, do której podłączony jest UPS...

    A jaki to UPS? Pytam bo mam podobny problem. Podkusiło mnie
    zanabyć jakiś wynalazek o szumnej nazwie "Manhattan". Po
    zaniku napięcia w sieci na kilka minut i ponownym pojawieniu
    się wywala zabezpieczenia w tablicy (B10). Trzeba najpierw
    odłączyć odbiorniki od UPS, włączyć bezpiecznik i dopiero
    wtedy z powrotem podpiąć odbiorniki.
    Może masz taki sam UPS?

  • 5. Data: 2010-12-29 22:28:33
    Od: "Papkin" <s...@s...net>

    > się wywala zabezpieczenia w tablicy (B10). Trzeba najpierw
    > odłączyć odbiorniki od UPS, włączyć bezpiecznik i dopiero
    > wtedy z powrotem podpiąć odbiorniki.
    > Może masz taki sam UPS?

    OT ale polecam sprawdzone APC 700 czy 750, np na allegro. Mam taki sprzet
    (zreszta wygladal jak nowy, od prywatnego uzytkownika a nie firmy co kupuje
    tone sprzetu zza odry i tu sprzedaje) i dziala idealnie, w ogole nie wiem o
    jego istnieniu (do czasu jak wyje o nowy akumulator).

    Wynalazki z Chin jako nowe chodza w tej samej cenie ale nie warto, UPS APC to
    klasa sama w sobie, nie potrzeba niebieskich diod i LCD w takim sprzecie. Efekt
    jak wyzej nigdy nie wystapil. W domu mam dwie sztuki (jeden zasila sprzet
    sieciowy a drugi moj prywatny komputer stacjonarny bo laptopow nie trawie). Ja
    bym reklamowal ten sprzet z niezgodnosci towaru z umowa - wierze ze instalacje
    w domu masz prawidlowo zbudowana.

  • 6. Data: 2010-12-30 07:58:02
    Od: "Artur\(m\)" <m...@i...pl>

    Użytkownik "Robert" <r...@d...com> napisał w wiadomości
> [...]
    > przewodu zasilającego do komputera. Jakie bezpieczniki mogę maksymalnie
    > zastosować, aby nie przepalały się bez powodu i aby przy tym zachować

    Kupuj zwłoczne. Jeżeli takie właśnie masz, to zwiększ 2,5A
    2A to mnie się zdaje, że ciut za mało.
    W UPS-ach najczęściej transformatory sa typu toroidalnego
    które podczas włączania, w pewnych momentach impulsowo
    może pobierać z sieci duuużo więcej niż podczas normalnej pracy.

    Artur(m)

  • 7. Data: 2010-12-30 08:43:47
    Od: "blur" <b...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Robert" napisał w wiadomości grup
    .pl...

[...]
    ---------------------------

    Czy te bezpieczniki są tam od początku ? mam listwę gdzie fabrycznie są 10A

  • 8. Data: 2011-01-01 11:56:39
    Od: Robert <r...@d...com>

    W dniu 2010-12-30 09:43, blur pisze:

    > Czy te bezpieczniki są tam od początku ? mam listwę gdzie fabrycznie są 10A

    Są tam takie bezpieczniki, odkąd posiadam tę listwę i UPS. To znaczy,
    gdy mi się przepaliły, sprawdziłem stare, że miały 2A, i kupiłem takie
    same. Nie jestem pierwszym właścicielem i fabrycznie mogły być inne.

  • 9. Data: 2011-01-01 12:06:11
    Od: Robert <r...@d...com>

    W dniu 2010-12-29 18:17, Robert_J pisze:

> [...]
    > (B10). Trzeba najpierw odłączyć odbiorniki od UPS, włączyć bezpiecznik i
    > dopiero wtedy z powrotem podpiąć odbiorniki.

    Na UPS-ie znalazłem napis "Patriot 250" i pod spodem "Best".

  • 10. Data: 2011-01-01 12:34:52
    Od: Robert <r...@d...com>

    W dniu 2010-12-30 08:58, Artur(m) pisze:

> [...]
    > które podczas włączania, w pewnych momentach impulsowo
    > może pobierać z sieci duuużo więcej niż podczas normalnej pracy.

    Sprawdziłem jeden przepalony bezpiecznik i ma oznaczenie F (szybki).
    Widzę, że powinien mieć oznaczenie T (zwłoczny). Chyba zrobię tak, że
    kupię teraz po dwa bezpieczniki zwłoczne 2A, 2,5A, 3A, 3,5A, 4A. Jak się
    przepalą, to po prostu będę wsadzał takie o większej wartości.