  • 11. Data: 2009-07-13 07:19:52
    Temat: Re: Bezpiecznik półprzewodnikowy N25W - jak go sprawdzić?
    Od: gdL <g...@o...pl>

    Bezpieczniki nie "działają" bez powodu. Już było powiedziane, co
    należy robić. Ja bym go wylutował, albo wylutował część następną w
    ścieżce sygnału i zobaczył stan bezpiecznika. Trzeba pomyśleć co
    poszło w urządzeniu i co powoduje przekroczenie prądu nominalnego.

  • 12. Data: 2009-07-13 08:25:24
    Od: John Smith <d...@b...pl>

    > innym kolegom (J.F., AS i John Smith) serdecznie dziękuję za rady, zaraz
    > jadę na wolumen po bezpieczniki,
    > mam nadzieję, że po wymianie kompakt ożyje.

    Używam bezpieczniki polimerowe w swoich konstrukcjach. Nie zetknąłem
    się jeszcze z sytuacją aby był uszkodzony, ale może...
    Poprzez analogię do bezpiecznika topikowego, masz 0V w układzie,
    gdyż bezpiecznik zadziałał.
    Polimerowy w odróżnieniu od topikowego, po zdjęciu obciążenia,
    powróci do stanu pierwotnego.
    Oszczędź sobie drogi, sprawdź bezpiecznik i szukaj dalej.
    K.

  • 13. Data: 2009-07-13 11:55:34
    Od: "Paul" <p...@w...pl>

    chciałem podziękować wszystkim za rady

    Podsumuje:
    Bezpieczniki półprzewodnikowe przewodzą w obie strony, gość w soltroniku
    powiedział że nie ma znaczenia jak je się wlutuje.

    Co do kompaktu: DZIAŁA :-D
    Na szczęście padł tylko bezpiecznik (widocznie nie dość długo poczekałem aż
    sie kond. rozładują i wyciągnąłem taśmę, cholera wie dlaczego).

    Kompakt to CDP-791 vel. CDP-X111 ES.
    Mam nadzieję, że z nowym laserem, bezpiecznikami i nasmarowany smarem
    silikonowo-teflonowym pogra następne 10 lat. A gra przepięknie :-)

    Temat zamknięty.

    pozdrawiam
    Paweł

  • 14. Data: 2009-07-15 21:54:28
    Od: Jerry1111 <j...@w...pl.pl.wp>

    John Smith wrote:

    > Używam bezpieczniki polimerowe w swoich konstrukcjach. Nie zetknąłem
    > się jeszcze z sytuacją aby był uszkodzony, ale może...

    Szlag je trafia jak zadzialaja za wiele razy (zalezy od typu jaki
    uzywasz - warto sprawdzic PDF).

    --
    Jerry1111

  • 15. Data: 2009-07-16 00:22:47
    Od: John Smith <d...@b...pl>

    > Szlag je trafia jak zadzialaja za wiele razy (zalezy od typu jaki
    > uzywasz - warto sprawdzic PDF).

    Można też podać za wysokie napięcie, dać prąd zwarcia taki aby odparował itp.
    Ale w praktyce, jeszcze mi się to na przestrzeni lat nie zdarzyło.
    K.

  • 16. Data: 2009-07-16 21:46:50
    Od: Jerry1111 <j...@w...pl.pl.wp>

    John Smith wrote:

    > Można też podać za wysokie napięcie, dać prąd zwarcia taki aby odparował
    > itp.
    > Ale w praktyce, jeszcze mi się to na przestrzeni lat nie zdarzyło.

    Pisze dlatego, ze mialem taki problem. Blad byl szkolny - bezpiecznik
    troche za maly i w ok. 2% urzadzen (gdy byly dodatkowe rzeczy
    podlaczone) sie wlaczal. Dlugo nie moglem znalezc przyczyny dlaczego
    niektore urzadzenia glupieja, przez przypadek znalazlem ze to
    bezpieczniki sie uszkadzaja.

    --
    Jerry1111

  • 17. Data: 2009-07-16 23:21:13
    Od: John Smith <d...@b...pl>

> [...]
    > podlaczone) sie wlaczal. Dlugo nie moglem znalezc przyczyny dlaczego
    > niektore urzadzenia glupieja, przez przypadek znalazlem ze to

    Uszkadzają się czy były na za mały prąd?
    K.

  • 18. Data: 2009-07-17 20:08:52
    Od: "Irokez" <h...@o...pl>

    Użytkownik "John Smith" <d...@b...pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > powróci do stanu pierwotnego.
    > Oszczędź sobie drogi, sprawdź bezpiecznik i szukaj dalej.

    Ależ to nie jest bezpiecznik polimerowy !
    http://www.datasheetcatalog.com/datasheets_pdf/I/C/P
    /-/ICP-N25.shtml

    --
    Irokez

  • 19. Data: 2009-07-17 21:27:38
    Od: John Smith <d...@b...pl>

    Irokez wrote:

    > Użytkownik "John Smith" <d...@b...pl> napisał w wiadomości

    > Ależ to nie jest bezpiecznik polimerowy !
    > http://www.datasheetcatalog.com/datasheets_pdf/I/C/P
    /-/ICP-N25.shtml

    To już musi stwierdzić autor wątku, czy pdf zgadza się z elementem.
    Jak prześledzisz wątek, to zauważysz iż o elemencie pisałem w trybie warunkowym.
    K.

  • 20. Data: 2009-07-17 22:48:32
    Od: "Paul" <p...@w...pl>

> [...]
    >
    > To już musi stwierdzić autor wątku, czy pdf zgadza się z elementem.
    > Jak prześledzisz wątek, to zauważysz iż o elemencie pisałem w trybie

    bezpiecznik to N25W dokładnie taki jak zdjęciu (Typ N):
    http://www.tme.eu/bezpiecznik-polprzewodnikowy-254mm
    -1a-50v/arts/pl/a23/icp-f15.html

    nie wiem dlaczego dyskusja zeszła na temat bezp. polimerowych bo z tego co
    wiem to zupełnie inna bajka :-)

    Zrobiłem przegląd posiadanych odtwarzaczy CD i tam są tylko takie
    bezpieczniki (od N10 do N25).

    pozdrawiam
    Paweł

    ps. a wątek już zamknąłem, bezpieczniki wymienione, kompakt jak nowy :-)