  • 21. Data: 2009-07-17 23:33:00
    Temat: Re: Bezpiecznik półprzewodnikowy N25W - jak go sprawdzić?
    Od: John Smith <d...@b...pl>

    > bezpiecznik to N25W dokładnie taki jak zdjęciu (Typ N):
    > http://www.tme.eu/bezpiecznik-polprzewodnikowy-254mm
    -1a-50v/arts/pl/a23/icp-f15.html

    > nie wiem dlaczego dyskusja zeszła na temat bezp. polimerowych bo z tego
    > co wiem to zupełnie inna bajka :-)

    To proste, jakie pytanie taka odpowiedź. Przed udzieleniem pierwszej odpowiedzi
    wpisałem hasło N25W w Google i nic sensownego nie wyskoczyło. Dalej poszło
    ze szklanej kuli. Jak miałeś dokładne informacje o elemencie, trzeba było je
    udostępnić jak najwcześniej. Na świecie jest produkowanych coś około 20 milionów
    typów elementów i trudno jest je znać wszystkie.
    K.

  • 22. Data: 2009-07-17 23:40:28
    Od: "Paul" <p...@w...pl>

    Użytkownik "John Smith" <d...@b...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > milionów
    > typów elementów i trudno jest je znać wszystkie.

    e tam, jakie szukanie takie znaleziska, wystarczy w googlownice wpisać
    "bezpiecznik półprzewodnikowy" (Czyli to co znajduje sie w temacie). Drugi
    link odsyła do strony TME.

    pozdrawiam
    Paweł

    ps. Aczkolwiek przyznaje: Google to niestety teraz jeden wielki śmietnik. W
    większości przypadków najczęściej można znaleźć aukcje i blogi :-/

  • 23. Data: 2009-07-18 06:25:37
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl>

    On Fri, 17 Jul 2009 22:08:52 +0200, Irokez wrote:
    >Ależ to nie jest bezpiecznik polimerowy !
    >http://www.datasheetcatalog.com/datasheets_pdf/I/C/
    P/-/ICP-N25.shtml

    A co to w ogole jest ?
    Opis jest wyjatkowo do d*.

    Niby w dziale tranzystor, ale AC, "Do not use this product on the
    primary side of commercial power supplies. Arcs that result after
    cutoff may damage the molding".
    Ch-ka jakby termiczna, nawet nie wiadomo czy to jest wielorazowe ..

    Rohm sie do tego juz nie przyznaje .. czeski film. Zwykly bezpiecznik
    topikowy ?

    Tak czy inaczej - poli wlutowane w uklad, to miernikiem mierzy sie
    caly uklad.

    J.

  • 24. Data: 2009-07-18 07:43:19
    Od: John Smith <d...@b...pl>

> [...]
    >
    > ps. Aczkolwiek przyznaje: Google to niestety teraz jeden wielki
    > śmietnik. W większości przypadków najczęściej można znaleźć aukcje i

    Eeee, to Ty masz przed oczyma element, a ja szklaną kulę ;-).
    I nie oczekuj, że rzucisz hasło bezpiecznik a my na grupie
    przewertujemy całość oferty wszystkich producentów z nadzieją
    iż uda się coś znaleść. Fakt, elementu szukałem jakieś 15 sekund,
    bo "jakie pytanie taka odpowiedź".
    Pozdrowionka i cieszę się z dobrego zakończenia sprawy.
    K.

  • 25. Data: 2009-07-18 12:05:52
    Od: Jerry1111 <j...@w...pl.pl.wp>

    John Smith wrote:

    > Uszkadzają się czy były na za mały prąd?

    Uszkadzaja sie po wielu cyklach.

    --
    Jerry1111

  • 26. Data: 2009-07-18 15:34:23
    Od: Maciek <m...@p...com>

    Użytkownik J.F. napisał:

> [...]
    > Ch-ka jakby termiczna, nawet nie wiadomo czy to jest wielorazowe ..
    >
    > Rohm sie do tego juz nie przyznaje .. czeski film. Zwykly bezpiecznik

    Wydaje mi sie, że polyswitche, czyli te popularne polimerowe też nie
    mogą być w części sieciowej. Było podane maksymalne napięcie - nie
    pamiętam wartości ale chyba kilkadziesiąt woltów.
    Nie wiem czym się różni polimerowy od półprzewodnikowego.
    Nie wiem też co jest wklejane na uzwojeniu pierwotnym transformatora ale
    to jest coś termicznego. Przez niego przechodzi szeregowo uzwojenie
    pierwotne. Chodzi mi o bezpiecznik, dostający po paru razach trwałej
    przerwy. Przynajmniej zwykle tak sie dzieje w tanich chińskich zabawkach.
    Maciek

  • 27. Data: 2009-07-19 19:19:12
    Od: "Irokez" <h...@o...pl>

    Użytkownik "Maciek" <m...@p...com> napisał w wiadomości

    > Wydaje mi sie, że polyswitche, czyli te popularne polimerowe też nie mogą
    > być w części sieciowej. Było podane maksymalne napięcie - nie pamiętam
    > wartości ale chyba kilkadziesiąt woltów.

    Dokładnie

    > Nie wiem czym się różni polimerowy od półprzewodnikowego.

    "półprzewodnikowy" to on tylko z nazwy bo ma charakterystyke działania
    dobrana do zabezpieczania drobnej elektroniki. A że przy okazji wygląda jak
    tranzystor a nie rurka szklana...
    Jednorazówka w porównaniu do polimerowego

> [...]
    > pierwotne. Chodzi mi o bezpiecznik, dostający po paru razach trwałej
    > przerwy. Przynajmniej zwykle tak sie dzieje w tanich chińskich zabawkach.

    Bezpiecznik termiczny, ma podaną temperaturę zadziałania na obudowie. Bez
    powodu żadko się pali, najczęściej zwarcia międzyzwojowe prowadzące do
    przegrzewania się (przynajmniej z własnej praktyki)

    Pozdrawiam.

    --
    Irokez