  • 1. Data: 2016-03-18 09:41:46
    Temat: Bezpiecznik - co oznacza T a co F?
    Od: BaSk <piszcie.sobie.n@berdyczow>

    W urządzeniu dupnął bezpieczniczek, taka rurka długości 2 cm -
    przyglądam się zainstalowanemu przez producenta, i czytam: T800 mA - ale
    w sklepie mieli tylko takie z literką "F". Czym się różnią, i czy nie
    doprowadzę do przeciążenia urządzonka złym bezpiecznikiem?

    Zgaduję że jedne są "szybkie", a inne zadziałają dopiero gdy natężenie
    będzie nieco za wysokie ale jeszcze do tego: w nieco dłuższym czasie.
    Który jest który?

    --
    Powiedzenie oddające ducha Ameryki:

    "Cokolwiek robisz
    - rób to dobrze!"

  • 2. Data: 2016-03-18 09:53:31
    Temat: Re: Bezpiecznik - co oznacza T a co F?
    Od: Lisciasty <l...@p...pl>

    T - transformer
    F - fast

    L.

  • 3. Data: 2016-03-18 09:55:54
    Od: Jingiel <x...@x...xxx>

    http://elportal.pl/pdf/k01/62_099.pdf

  • 4. Data: 2016-03-18 10:38:49
    Od: AlexY <a...@i...pl>

    Jingiel pisze:
    [..]
    > http://elportal.pl/pdf/k01/62_099.pdf

    Patrz a myślałem że o bezpiecznikach wiem wszystko...

    --
    AlexY
    http://www.pg.gda.pl/~agatek/netq.html

  • 5. Data: 2016-03-18 11:00:13
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Fri, 18 Mar 2016 09:38:49 +0000, AlexY <a...@i...pl> wrote:
    > Patrz a myślałem że o bezpiecznikach wiem wszystko...

    Człowiek się uczy całe życie za wyjątkiem lat szkolnych :)

    --
    Marek

  • 6. Data: 2016-03-18 11:08:01
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "BaSk" napisał w wiadomości grup
    pl...
> [...]
    >natężenie
    >będzie nieco za wysokie ale jeszcze do tego: w nieco dłuższym czasie.

    Topikowe. One nie dzialaja jak natezenie jest "nieco" wyzsze.
    Tzn moze i zadzialaja, ale przy nieco wyzszym natezeniu wydziela sie
    tylko nieco wyzsza moc, i podgrzewa ten material i podgrzewa, a przy
    dobrych warunkach chlodzenia moze i nie przetopi wcale.

    Kolega obok artykul podeslal - przy pradzie 150% czas zadzialania jest
    rzedu 1 godziny minimum.
    Przy pradzie 210% wkladka szybka zadziala w czasie od ok 1s do 1
    godziny.

    I dopiero przy przekroczeniach rzedu 2.5 raza mozna liczyc na szybki
    efekt :-)

    J.

  • 7. Data: 2016-03-18 12:25:56
    Od: Jacek Maciejewski <j...@g...pl>

    Dnia Fri, 18 Mar 2016 01:53:31 -0700 (PDT), Lisciasty napisał(a):

    > T - transformer

    Raczej:
    T - time
    --
    Jacek
    I hate haters.

  • 8. Data: 2016-03-18 13:29:26
    Od: "ACMM-033" <v...@i...pl>

    > Człowiek się uczy całe życie za wyjątkiem lat szkolnych :)

    Nigdy bym tego celniej nie podsumował!
    (A to z powodu szkoły, która tak naprawdę, oducza prawdziwego myślenia)

    to ja tego też nie powiem!
    (C) Tewje do Pana Boga.

  • 9. Data: 2016-03-18 18:29:35
    Od: Jakub Rakus <s...@o...pl>

    > Raczej:
    > T - time

    Raczej mylicie się oboje, oznaczenia są z języka niemieckiego:
    FF - superflink
    F - flink
    M - mittelträge
    T - träge
    TT - superträge

    Jakub Rakus

  • 10. Data: 2016-03-18 20:22:21
    Od: JaNus <bez@adresu>

    W dniu 2016-03-18 o 13:29, ACMM-033 pisze:

    > Użytkownik "Marek" <f...@f...com> napisał w wiadomości

    > Nigdy bym tego celniej nie podsumował! (A to z powodu szkoły, która
    > tak naprawdę, oducza prawdziwego myślenia)

    No to pociągnę o tej szkole off-topic:
    Jak wiadomo co poniektórym - małe dziecko wciąż pyta rodziców o rzeczy
    najróżniejsze. Co to? Po co? Jak to {działa}? Dlaczego? Ogólnie rzecz
    ujmując: jest bezustannie _zaciekawione_! Ale idzie do szkoły, a tam -
    nauczyciele. Co zaczynają nie od uczenia, ale od po-uczania: siedź
    grzecznie, nie wierć się, nie rozmawiaj z kolegą, nie odzywaj niepytany,
    i w ogóle - bądź cicho. A dalej serwują niestrawną papkę, czego skutkiem
    po tych latach w ławce - zaciekawienie całym światem zanika. No, nie u
    wszystkich na szczęście, ale jednak u większości. No i ja się pytam:
    jakim trzeba być "miszczem" nauczycielskim, aby osiągnąć takie
    stłumienie chęci do pytania, i poznawania.